  • 1. Data: 2006-08-25 18:40:39
    Temat: Przyznana renta a brak wypłat???
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

    Witam.Od czerwca moja mama ma przyznaną przez komisje rente-calkniezdolnosc
    do pracy.Jednak do dzis dnia nie otrzymala jeszcze rzadnej wypłaty renty.Czy
    ZUS moze nie wyplacic swiadczenia???Jesli tak to dlaczego nie????Nie wiemy
    co robic?
    Pozdrawiamy
    Annacor

  • 2. Data: 2006-08-25 20:31:41
    Temat: Re: Przyznana renta a brak wypłat???
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Annacor" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    renty.Czy
    > ZUS moze nie wyplacic swiadczenia???Jesli tak to dlaczego nie????Nie wiemy

    Przez jaką komisję, czy zusowską? Jeśli przez zusowską to powinni wypłacić.
    Są jeszcze inne komisje, które orzekają o niesprawności, ale na tej
    podstawie ZUS nie wypłaca renty.

  • 3. Data: 2006-08-25 22:56:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ZUS moze nie wyplacic swiadczenia???Jesli tak to dlaczego nie????Nie wiemy

    Przede wszystkim iść do ZUS-u i zapytać. Z grubsza istnieją trzy możliwości.
    Albo ZUS odwołał się od decyzji lekarza orzecznika do drugiej instancji i będzie
    jeszcze druga komisja. Albo mamę zakwalifikowano do wypłaty na 1-go każdego
    miesiąca. Na początku świadczenia jest tak jakoś, że przychodzi po około
    półtorej miesiąca wyrównanie. Wynika to ze sposobu przetwarzania danych przez
    ZUS. W ostateczności może być coś zamotane z danymi i renta mogła iść na inny
    adres. Tak, czy siak nie pytać na grupach dyskusyjnych - bo tu wróżek nie ma -
    tylko w macierzystym oddziale ZUS.

  • 4. Data: 2006-08-26 17:21:36
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Annacor" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.Od czerwca moja mama ma przyznaną przez komisje
    rente-calkniezdolnosc
    > do pracy.

    Lekarz orzecznik ZUS lub komisja lekarska (po odwołaniu) nie przyznają
    renty tylko orzekają o niezdolności do pracy.
    Rentę przyznaje odpowiedni wydział (referat) ZUS na podstawie
    orzeczenia o niezdolności do pracy.
    W ciągu 30 dni od złożenia wniosku i orzeczenia o niezdolności do
    pracy ZUS winien wydać decyzję o przyznaniu renty (lub odmowie).

    > Jednak do dzis dnia nie otrzymala jeszcze rzadnej wypłaty renty.Czy
    > ZUS moze nie wyplacic swiadczenia???Jesli tak to dlaczego nie????Nie
    wiemy
    > co robic?

    Skontaktować się z ZUS, wydział przyznawania świadczeń rentowych i
    emerytalnych. Może trzeba uzupełnić jakieś dokumenty, coś wyjaśnić?

    wa

  • 5. Data: 2006-08-27 18:48:35
    Od: "Annacor" <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > Skontaktować się z ZUS, wydział przyznawania świadczeń rentowych i
    > emerytalnych. Może trzeba uzupełnić jakieś dokumenty, coś wyjaśnić?

    Serdecznie dziekuje za odpowiedz i w poniedzialek uderzamy do ZUS-u.
    Pozdrawiam
    Annacor