  • 1. Data: 2006-08-25 08:13:27
    Temat: opodatkowanie umowy pozyczki
    Od: "Kurka" <biuro.kk(wytnij)@neostrada.pl>

    Witam:)

    W ostatnim Monitorze Ksiegowego wyczytalam:
    "Obecnie umowy pożyczki zawierane między osobami z I grupy podatkowej
    (małżonkami, zstępnymi, wstępnymi, pasierbem, zięciem, synową, rodzeństwem,
    ojczymem, macochą i teściami) są zwolnione z podatku od czynności
    cywilnoprawnych do kwoty 9637 zł. Od 2007 r. pożyczki te będą zwolnione
    również w wyższej wysokości, po spełnieniu wskazanych poniżej warunków
    (określonych w ustawie o pcc)...."

    Czy to onacza, ze rodzice beda mogli udzielic pozyczki w kwocie wyzszej niz
    9637zl (np na zakup mieszkania) swoim dzieciom i nikt nie zaplaci od tego
    podatku? Przeciez to sie bedzie bardziej oplacalo niz umowa darowizny...
    Chyba, ze mnie sie juz wszystko pomylilo. Co o tym sadzicie?

    pozdrawiam
    Kurka

  • 2. Data: 2006-08-25 08:30:42
    Temat: Re: opodatkowanie umowy pozyczki
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Kurka wrote:

> [...]
    > zaplaci od tego podatku? Przeciez to sie bedzie bardziej oplacalo niz
    > umowa darowizny... Chyba, ze mnie sie juz wszystko pomylilo. Co o tym

    Umowy darowizny między rodzicami i dziećmi też będą zwolnione z
    podatku. Jeśli będą .....