  • 1. Data: 2006-08-25 06:31:00
    Temat: Zwiększenie wartości środka trwałego - jeszcze raz
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczów
    O zwiekszeniu wartości środka trwałego było już kilka razy ale ja troszkę z
    innej strony.
    Zwiększam wartość ST o 2000 zł (np do kompa zakupuję dysk SCSI). Zgodnie z
    prawidłościami nie muszę tego amortyzować - to jest dla mnie jasne.
    Ale co z wartościa poczatkową ST?
    Rozumiem że ona się nie zmienia - bo wtedy musiałbym mieć inną wartość do
    amortyzacji a inna w ewidencji.
    Czyli: mam komp za 6 tys. dokupuję dysk za 2 i dalej mam komp o wartości pocz.
    6000 zł
    No i przez naalogie: dokupuję dysk do kompa który kosztował mniej niż 3500 (tzw
    wyposażenie, inwentarz czy jak to tam zwą).

    Co w tych obydwu przypadkach dzieje się w Ewidencji ST?

    Panowie i Panie
    Liczę na Was

    I pozdrawiam
    smiechu

  • 2. Data: 2006-08-28 19:40:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Aug 2006, smiechu wrote:

    > Zwiększam wartość ST o 2000 zł (np do kompa zakupuję dysk SCSI). Zgodnie z
    > prawidłościami nie muszę tego amortyzować - to jest dla mnie jasne.
    > Ale co z wartościa poczatkową ST?
    > Rozumiem że ona się nie zmienia

    IMO dobrze rozumiesz :)

    > No i przez naalogie: dokupuję dysk do kompa który kosztował mniej niż 3500
    > (tzw wyposażenie, inwentarz czy jak to tam zwą).

    Jak sam dysk też jest <3500 zł to nie widać przeszkód... kto widzi
    proszony jest protestować ;)
    Jak "dodatek" ma postać superhiperdrukarki albo czegoś podobnego
    za >3500 zł to problem widać (pisałem przed chwilą w innym wątku :))

    > Co w tych obydwu przypadkach dzieje się w Ewidencji ST?

    IMHO nic.
    Jak "ulepszenie" ma >1500 zł to oczywiście staje się wyposażeniem
    ewidencjonowanym (do wyposażenia zalicza się materialne składniki
    majątku nie będące ST z *różnych* przyczyn!)

    kpzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-08-29 10:11:44
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    > IMHO nic.
    > Jak "ulepszenie" ma >1500 zł to oczywiście staje się wyposażeniem
    > ewidencjonowanym (do wyposażenia zalicza się materialne składniki
    > majątku nie będące ST z *różnych* przyczyn!)

    No swietnie.
    Czy ten zapis o konieczności wpisywania na stan składników o wartości >1500 a <
    3500 zł zależy od sposobu prowadzenia działalności gospodarczej (uopdoof)?

    BTW Nie bardzo widzę możliwość przeprowadzenia spisu z natury w przypadku gdy w
    kilku komputerach będzie więcej takich kwiatków. No chyba że dać komisji
    śrubokręt ...
    Pozdrawiam i dziękuję
    smiechu

  • 4. Data: 2006-08-29 20:06:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Aug 2006, smiechu wrote:

    > No swietnie.
    > Czy ten zapis o konieczności wpisywania na stan składników
    > o wartości >1500 a < 3500 zł

    IMO nie ma takiego zapisu.
    Wpisowi do EW podlegają rzeczowe składniki majątku o wartości >1500
    nie zaliczone księgowo do ST - tyle.
    "Składnik" może mieć wartość np. 7500 zł i też być wpisany do EW
    (wystarczy że uznano czas używania < rok :))

    > zależy od sposobu prowadzenia działalności gospodarczej

    Tak.

    > (uopdoof)?

    Nie.
    Rozporządzenie do UoPDoOF :)
    Dotyczy KPiR.
    Na PK nie ma pojęcia "wyposażenia", są "niskocenne składniki majątkowe",
    przy ryczałcie obowiązek ewidencji chyba pojawia się dopiero przy
    zmianie sposobu opodatkowania.

    > BTW Nie bardzo widzę możliwość przeprowadzenia spisu z natury w przypadku gdy
    > w kilku komputerach będzie więcej takich kwiatków.

    Czekaj, jakich?
    Bo omawiamy kilka "kwiatków" naraz :)

    > No chyba że dać komisji śrubokręt ...

    ...toż wszyscy proponują "wyprzedać do gołej ziemi"...

    pzdr, Gotfryd