  • 1. Data: 2006-08-25 19:08:10
    Temat: [VAT]Prosze o pomoc!
    Od: "Miki" <...@g...pl[NOSPAM_DEL]>

    Czy nie majac przychodu mozna odliczyc sobie Vat?

    np zakupilem komputer do firmy i chcilbym sobie odliczyc vat nie majac
    przychodu (nowa firma i nie ma jeszcze zlecen)

    porosze o pomoc

  • 2. Data: 2006-08-25 19:18:47
    Temat: Re: [VAT]Prosze o pomoc!
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Miki <...@g...pl[NOSPAM_DEL]> w

    > Czy nie majac przychodu mozna odliczyc sobie Vat?
    > np zakupilem komputer do firmy i chcilbym sobie odliczyc vat nie majac
    > przychodu (nowa firma i nie ma jeszcze zlecen)

    Pooglądaj formularz VAT-7

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2006-08-25 20:32:01
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Miki" <...@g...pl[NOSPAM_DEL]> napisał w wiadomości
    > Czy nie majac przychodu mozna odliczyc sobie Vat?
    >
    > np zakupilem komputer do firmy i chcilbym sobie odliczyc vat nie majac
    > przychodu (nowa firma i nie ma jeszcze zlecen)

    Możesz sobie odliczyć oczywiście od przychodu. Naturalnie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2006-08-25 21:48:05
    Od: "IC" <m...@p...com>

    Użytkownik "Jan Werbiński" >
    > Możesz sobie odliczyć oczywiście od przychodu.

    Jeśli przychód będzie dopiero w następnym miesiącu to można odliczyć ten VAT
    czy przepada?

  • 5. Data: 2006-08-25 22:21:57
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "IC" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" >
    >
    > Jeśli przychód będzie dopiero w następnym miesiącu to można odliczyć ten
    > VAT czy przepada?

    Możesz odliczyć nawet w następnym roku. Nie przepada.

  • 6. Data: 2006-08-25 23:29:42
    Od: "IC" <m...@p...com>

    Użytkownik "Jan Werbiński"
    > Możesz odliczyć nawet w następnym roku. Nie przepada.

    A czy wykazuje się należny VAT w deklaracjiach VAT7 za okresy w których nie
    występuje przychód i VAT naliczony =0

  • 7. Data: 2006-08-26 08:51:04
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > Możesz odliczyć nawet w następnym roku. Nie przepada.

    Czy aby napewno?
    Prawo do odliczenia Vatu jest w miesiacu zakupu lub w miesiacu nastepnym.

    Darek

  • 8. Data: 2006-08-28 19:47:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Aug 2006, Dariusz Domagała wrote:
    [...a to Jan...]
> [...]

    wKF: dla porządku trzeba wspomnieć że przepadnie z braku *jakichkolwiek*
    oVATowanych przychodów bodaj po 10 miesiącach. Trzeba choć 5 zł zarobić
    raz na trzy kwartały :)

    > Czy aby napewno?
    > Prawo do odliczenia Vatu jest w miesiacu zakupu lub w miesiacu nastepnym.

    Niezupełnie, to jest prawo do ujęcia VATu podlegającego odliczeniu :)
    Jak nie ma od czego odliczyć można wykazać jako "podlegający odliczeniu
    w przyszłych okresach" - Tom Ci dobrze napisał ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-08-29 06:09:24
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > Niezupełnie, to jest prawo do ujęcia VATu podlegającego odliczeniu :)
    > Jak nie ma od czego odliczyć można wykazać jako "podlegający odliczeniu
    > w przyszłych okresach" - Tom Ci dobrze napisał ;)

    Owszem, jak wykaze a z kontekstu zrozumialem ze on nie chce tych
    faktur na razie nigdzie wykazywac. :) A zgodnie z najnowszym orzecznictwem
    nieodliczenie watu juz nie jest prawem a obowiazkiem.

    Darek

  • 10. Data: 2006-08-29 07:21:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Aug 2006, Dariusz Domagała wrote:

    > Owszem, jak wykaze a z kontekstu zrozumialem ze on nie chce tych
    > faktur na razie nigdzie wykazywac. :)

    Pytających było dwu a pytania takie... bardziej o podstawy, więc
    zakładam że co najwyżej złe słowa padły - mi i tak nie wychodzi
    sugestia braku zamiaru odliczania!

    > A zgodnie z najnowszym orzecznictwem
    > nieodliczenie watu juz nie jest prawem a obowiazkiem.

    Czekaj, pogubiłem się.
    Obowiązkiem to jest nieodliczanie VATu od paliwa do samochodów
    osobowych czy powiedzmy faktur za usługi turystyczne (hotel
    na przykład).
    A co miałeś na myśli "tak ogólnie"?
    Mam na uwadze fakt że z braku obowiazku odliczania VATu nie
    wynika nic co do obowiązku (lub jego braku) nieodliczania...
    o jaki przepis chodzi?

    pzdr, Gotfryd