  • 31. Data: 2003-01-23 23:44:32
    Temat: Re: Pułapka fiskusa czyli legalni/nielegalni
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, Tristan Alder wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    [...]
    >+ >>+ Np. można SPRZEDAĆ cokolwiek, jakiś towar.
    >+ > Zgoda. To jest umowa sprzedaży (z KC) i jako taka prowadzona
    >+ >"w sposób ciągły i zorganizowany" (sprzedaż *używanych przez
    >+ >siebie* rzeczy nie wchodzi w rachubę) wyłącza działalność
    >+ >"osobistą".
    >+ > Tylko jak ty wyciągnąłeś wniosek:
    >+ >
    >+ >>+ Przecież nikt wtedy nie może powiedzieć, że to DWO bo sprzedaży takowej
    >+ >>+ nie można dokonać osobiście.
    >+ >
    >+ >....że taka sprzedaż cokolwiek rozwiąże ??
    [...]
    >+ Ja już nic nie rozumiem. Nie mam sklepu, świadczę usługi serwisu, a jak
    >+ trzeba, zamawiam towar i go sprzedaję. Czynię tak zarówno firmom, jak i
    >+ osobom fizycznym. Nie widzę INNEGO sposóbu na wykonywanie tego rodzaju
    >+ działalności --> nie ma mowy o osobistym wykonywaniu działań.

    Wszystko, co robisz "fizycznym" jest poza konkursem i stanowi
    DG. Natomiast jeśli doradzasz komuś kto na rzecz firmy XXX
    prowadzi usługi jakiegoś rodzaju, ale *nie* dla "ludzi z ulicy"
    żeby sobie upozorował DG za pomocą sprzedaży "czegoś" - to IMO
    popełniasz błąd...
    To jest *inna* działalność !
    Podobnie jak fakt prowadzenia DG przecież nie powoduje,
    że masz zakaz podjęcia pracy (a nie masz, prawda ?), tak
    też nie widać powodów żebyś nie mógł (równolegle) świadczyć
    osobistej UoD - byle *dany rodzaj* nie był dla "fizycznych".
    A pisałeś wyraźnie: to sprzedaj coś komuś i po kłopocie...
    IMO - *nie* !

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2003-01-24 06:48:26
    Od: Kiciek <m...@d...pl>

    Wiadomość od Gotfryd Smolik news została zasymilowana
    6-2.portezjan.zabrze.pl

    > IMHO prawomocnie postanowione prawo.
    > Jeśli różnicy nie widać... to mogę podesłać skan (z gazety) "papieru"
    > podpisanego przez min. Łapińskiego. Papier nabrał mocy "nadaje się
    > do...." dnia następnego, bo był niezgodny z prawem.

    Fakt.
    Czekamy w takim razie na interpretacje ministra finansow.

    > Komuś już dziś łancuszek z KC podsyłałem.
    > Umowy masz *zawsze*, być może ustne. Mało tego, faktura dokumentuje
    > że umowa była i ją honorowałeś.
    > A klasyfikację "umowy o współpracę" też "zrobi się" (znaczy,
    > w razie potrzeby - sąd zrobi) nie na podstawie tytułu ale
    > (również podesłanego) art. z KC...

    No to pozostaje wyswiadczyc usluge na rzecz ludnosci, albo czekac co z
    tego calego zamieszanie wyniknie.

    Dzieki.
    --
    Pozdrowienia. Kiciek.
    Miej zawsze uszy otwarte.

  • 33. Data: 2003-01-24 08:48:10
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1285979.html
    > sporo juz o tym pisaliśmy w zeszłym roku ale życie pisze te scenariusz dalej, a
    włąsciwie wchodzimy w fazę realizacji ;]

    a dzisiaj o stanowisku przedstawiciela MF
    http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,1288462.htm
    w nawiązaniu do wyjasnienia MF z 23.01.2003 r
    http://www.mf.gov.pl/cgi-bin/news/show_news.pl?news_
    id=838

    Sark

  • 34. Data: 2003-01-24 10:22:30
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Kiciek" <m...@d...pl> wrote in message
    > Czekamy w takim razie na interpretacje ministra finansow.

    oto i ono:
    http://www.mf.gov.pl/cgi-bin/news/show_news.pl?news_
    id=838

    Janusz

  • 35. Data: 2003-01-24 11:21:45
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    A ja jednej tylko rzeczy nie rozumiem. Przeciez swiadczac usluge na rzecz
    ludności nie mam obowiazku wystawienia faktury (rachunku) - chyba ze na
    zadanie. Czy wiec nie wystarczy oswiadczenie ze komus tam instalowalem
    Windowsa czy podlaczalem modem, wzialem kase, wpisalem do ewidencji
    sprzedazy i juz ????

    Poczta nowych mozliwosci >>> http://link.interia.pl/f16bc

  • 36. Data: 2003-01-24 11:42:16
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > zadanie. Czy wiec nie wystarczy oswiadczenie ze komus tam instalowalem
    > Windowsa czy podlaczalem modem, wzialem kase, wpisalem do ewidencji

    Dobre pytanie.

    Wydaje mi sie, ze wystawianie w takiej sytuacji imiennych (choć bez NIP-u)
    faktur
    ma cos wspolnego z bronieniem się przed kasą fiskalną.
    Ale niech to wyjasnią eksperci.

    Przy okazji - czy od nowego roku nie zmienilo sie nic w kwestii tego,
    ze faktura wystawiona na osobę cywiliną nie musi mieć jej NIP-u?

    No i gdyby ktos przy okazji przypomniał jak to teraz jest dokladnie
    z limitami (obrotów, przychodów, klientów, faktur) po ktorych przekroczeniu]
    podpada się pod "kasię" - bedziemy wdzięczni :-)

    Dzieki,

    Latet

  • 37. Data: 2003-01-24 15:40:23
    Od: "Leszek" <l...@g...pl>

    /.../
    > [1] do dziś nie mogę wyjść z podziwu, jak TK wydedukował że
    > należy nakazać stosować prawo niezgodne z Konstytucją...
    > Objaśniam że nie mam interesu w "problemie parkingowym",
    > sama zasada decyzji lekko szokuje :)

    Gorzej - ja do dziś nie mogę zrozumieć, jak TK, mający stać na straży
    zgodności przepisów z Konstytucją mógł w tak oczywisty sposób....
    przekroczyć swoje uprawnienia konstytucyjne - i - dlaczego wokół tego nie
    było komentarzy. Otóż w gestii TK jest WYŁĄCZNIE orzekanie zgodności z
    prawem, a decyzja typu "nakazać stosowanie" wykracza w sposób oczywisty poza
    jego kompetencje. I co z tym fantem zrobić?
    Bo co będzie, jak np. przy okazji sporu, czy jakaś ustawa podatkowa jest
    zgodna z Konstytucją, TK dorzuci na końcu zdanie: od jutra płacimy podatek
    50%? Przypominam, że decyzje TK są ostateczne ;-)

    LM

  • 38. Data: 2003-01-24 16:27:54
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > zgodności przepisów z Konstytucją mógł w tak oczywisty sposób....
    > przekroczyć swoje uprawnienia konstytucyjne - i - dlaczego wokół tego nie

    W dzisiejszej Rzepie jest na ten temat komentarz (chyba juz kolejny):

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030124/prawo/prawo_a
    _8.html

    pozd.Pix

  • 39. Data: 2003-01-24 16:36:49
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > ...to trzeba będzie wyciągnąć wniosek, że zmiana w ustawie była
    > jak najbardziej zamierzona. A "p.o." wzorem ministra od
    > likwidacji zdrow... wróć, 'kas', "przekroczył kompetencje".
    > A dyrektor/minister/premier oświadczy że ubolewa, ale umowa
    > społeczna mocy nie ma :[

    Święta prawda

    > [1] do dziś nie mogę wyjść z podziwu, jak TK wydedukował że
    > należy nakazać stosować prawo niezgodne z Konstytucją...
    > Objaśniam że nie mam interesu w "problemie parkingowym",
    > sama zasada decyzji lekko szokuje :)

    Ja interes mam-czasami parkuję,ale i tak za cholerę tego nie mogę pojąć.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 40. Data: 2003-01-24 16:38:10
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Leszek <l...@g...pl> wrote:

    > przekroczyć swoje uprawnienia konstytucyjne - i - dlaczego wokół tego
    > nie było komentarzy.

    >Przypominam, że decyzje TK są ostateczne ;-)
    I sam sobie odpowiedziałeś.