  • 1. Data: 2004-11-15 14:25:17
    Temat: Pytanie
    Od: wicio <o...@p...onet.pl>

    Witam bede rozliczal sie sam z US a jestem na VAT co grupowicze moga mi
    polecic do samodzielnego prowadzenia ksiegowosci, chodzi mi o jakies
    ksiazki albo jakies strony gdzie zdobede wiedze niezbedna widze.
    Z gory dzieki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2004-11-15 15:56:52
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Athabus" <m...@o...pl>

    Uzytkownik "wicio" <o...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > polecic do samodzielnego prowadzenia ksiegowosci, chodzi mi o jakies
    > ksiazki albo jakies strony gdzie zdobede wiedze niezbedna widze.

    Wlasnie mialem zadac to samo pytanie... Ale skoro ktos juz to zrobil to nie
    bede powielal watku. Prosze tylko o odpowiedz gdzie znajede materialy na
    prawde podstawowe... czyli cos dla kompletnego laika w tej kwesti - termin
    wplat do US, jakie druki nalezy miec itd.

    z gory dziekuje
    pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2004-11-15 16:42:07
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Athabus" <m...@o...pl> napisał
> [...]
    > prawde podstawowe... czyli cos dla kompletnego laika w tej kwesti - termin
    > wplat do US, jakie druki nalezy miec itd.
    Re : Nie obraź się, ale pytanie o terminy wpłat podatków i rodzaje druków
    prowokuje do rady : NIE BIERZ SIĘ ZA TO SAM. Przynajmniej na początek poproś
    kogoś na kilka miesięcy (najlepiej na pełny rok), kto Ci to będzie robił.
    Przyglądaj się i pytaj. Po zorientowaniu się o co w tym wszystkim chodzi
    zacznij czytać przepisy (uwaga-zmieniają się bardzo często) i proś
    prowadzącego Ci księgi o wyjaśnienia. Pamiętaj, że księgowość to nie tylko
    wypełnianie właściwych druków podatkowych i wpłacanie należności w terminie.
    Błędy w tej materii są nadzwyczaj kosztowne. Podręcznika jako takiego nie
    ma. Źródłem wiedzy muszą być akty prawne. Domyślam się, że jesteś (masz być)
    na KPiR i VAT. Pierwsze lektury to "Prawo działalności gospodarczej",
    "Ordynacja podatkowa" , ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    ustawa o podatku od towarów i usług, rozporządzenia wykonawcze do tych
    ustaw, rozporządzenie o prowadzeniu KPiR. Ponadto pakiet ustaw ZUS-owskich i
    zamierzasz zatrudniać pracowników - Kodeks Pracy i przepisy towarzyszące.
    To tak w wielkim skrócie i rzeczy najpotrzebniejsze "na już".
    AR

  • 4. Data: 2004-11-15 17:11:21
    Od: "Athabus" <m...@o...pl>

    Dziekuje bardzo za pomoc - lektury przeczytam - a co do tego zeby to zlecic
    do biura rachunkowego, to chyba troche zle przedstawilem sytuacje. Moja
    dzialalnosc jest na prawde prosta. Prowadze zajecia na prywatnej szkole
    wyzszej jako firma. Raz w miesiacu wystawiam fakture. Vatu nie rozliczam.
    Problem w tym ze musze rozliczac sie na zasadach ogolnych.
    Mysle ze jestem w stanie poprowadzic swoja ksiegowosc sam... ale moze sie
    myle i jestem zbytnim optymista, no ale kurcze, jezeli czlowiek z wyzszym
    wyksztalceniem nie moze uczciwie zaplacic podatku od tego co zarobi
    prowadzac tak prosta dzialalnosc jak moja to z tym naszym prawem podatkowym
    cos jest na prawde nie tak:-)
    generalnie to mam nadzieje ze dam rade, boje sie tylko zeby nie przegapic
    jakiejs istotnej sprawy w stylu zlozenie deklaracji PIT w okreslonym
    terminie bo to wszystko jest dla mnie calkiem nowa sytuacja.

    pzdr
    marcin
    ps. ile wzieloby biuro rachunkowe za prowadzenie mojej rachunkowosci tak w
    przyblizeniu??

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:cnam9r$dgn$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 5. Data: 2004-11-15 17:36:18
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

> [...]
    > wyksztalceniem nie moze uczciwie zaplacic podatku od tego co zarobi
    > prowadzac tak prosta dzialalnosc jak moja to z tym naszym prawem podatkowym

    Wyksztalcenie nie ma tu nic do sprawy. Nie masz chyba ambicji latac
    lotnia choc to analogicznie proste - tylko sie przechylasz w prawo,
    lewo, do przodu lub do tylu ?
    Jako wyksztalcony uznalbys to za wariactwo, nie ?
    Generalnie: Zabieranie sie za cos o czym sie nie ma pojecia.
    U niewyksztalconego jeszcze bym to zrozumial.

    Tez mam +- jedna fakture w miesiacu ale pierwsze co zrobilem zabierajac
    sie za dzialalnosc to przeczytalem ustawe PDOF, o dzialalnosci
    gospodarczej, a jak wlazilem w VAT - ustawe o VAT.
    Nie korzystam z uslug biura, moze kiedys tego pozaluje, ale nie oplaca
    sie mi to dla 10 faktur w miesiacu z czego 9 to zakupy.
    Niemniej obowiazuja mnie, Ciebie i wszystkich dzialajacych jednoosobowo
    takie same reguly jak firme 500-osobowa (upraszczajac sprawe),
    a pomylka o grosz w rachunkach moze swiadczyc o milionowym bledzie
    jak to mowia szwajcarscy bankierzy.

    Przeczytaj te ustawy, popatrz w notesie ktora ze znajomych jest
    ksiegowa i przypomnij sobie o jej imieninach. Potem juz mozesz
    prowadzic ksiegi sam, zwlaszcza majac do dyspozycji newsy.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 6. Data: 2004-11-15 19:03:01
    Od: wicio <o...@p...fm>

    Użytkownik CzeslawEm. napisał:

> [...]
    > ksiegowa i przypomnij sobie o jej imieninach. Potem juz mozesz
    > prowadzic ksiegi sam, zwlaszcza majac do dyspozycji newsy.
    zgadza sie co do ksiegowej ( znajomenj) a jak takiej sie nie ma ??
    chodzi o to ze terminy i wielkosci skladek ZUS jak i skladki na podatek
    to wiem np z infor albo z tygodnika "Twoj biznes" ale wydaje mi sie ze
    sprawa rozgrywa sie o to w jaki sposob wypeniac PIT-a na co zwracac
    uwage i co zrobic aby nie przeklinac dnia kiedy sie ominelo biuro
    rachunkowe ;)
    w moim przypadku po 3 miesiacach darmowego prowadzenia ksiag (RIG)
    przyszedl czas na samodzielnosc i moje obawy dotycza czy polapie sie w
    prowadzeniu ksiag dlatego pytam czy moze ktos zna jakies strony
    dotyczace "podpowiedzi co i jak w danej deklaracji"

  • 7. Data: 2004-11-15 20:10:08
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cnauk2$4b2$2@atlantis.news.tpi.pl>, wicio wrote:
> [...]
    > prowadzeniu ksiag dlatego pytam czy moze ktos zna jakies strony
    > dotyczace "podpowiedzi co i jak w danej deklaracji"

    Kluska zeby byc czysty zatrudnil firme o miedzynarodowej renomie,
    skubneli go na ok 30% wartosci podatku za te usluge, kilka innych firm
    w ogole sie wycofalo, ksiegowe z wieloletnim stazem glowkuja,
    sąd administracyjny obraduje miesiacami kto ma racje a
    ty bys chcial strone i gotow, i spisz spokojnie ? HA!
    Albo sie ma spokoj albo pieniadze, takie przekaze ci slowa od mojej
    znajomej ksiegowej skoro akurat nie masz dojscia do swojej.
    W dodatku ile zarobiles okaze sie po 7 latach, nie od razu.
    Czyli pamietaj ze po 7 latach tlustych nadejdzie 7 chudych.
    (Najzabawniejsze w tym jest to ze ja sie bawie w biznesmena od
    listopada 1997 czyli moje 7 tlustych wlasnie mija).
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 8. Data: 2004-11-15 20:37:25
    Od: wicio <o...@p...fm>

    CzeslawEm. wrote:

> [...]
    > (Najzabawniejsze w tym jest to ze ja sie bawie w biznesmena od
    > listopada 1997 czyli moje 7 tlustych wlasnie mija).

    :) moze nie bedzie tak zle co do tych lat a co do ksiegowej to zona moze byc
    zazdrosna ;) ale wracajac do tematu to dziaki za odpowiedz musze sobie
    jakos poradzic.
    --
    news.tpi.pl

  • 9. Data: 2004-11-16 03:14:08
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Mon, 15 Nov 2004 20:37:25 +0000, na pl.soc.prawo.podatki, wicio napisał(a):

    > :) moze nie bedzie tak zle co do tych lat a co do ksiegowej to zona moze byc
    > zazdrosna ;) ale wracajac do tematu to dziaki za odpowiedz musze sobie
    > jakos poradzic.

    Zajrzyj na www.podatki.pl, http://firma.onet.pl - może to ci coś rozjaśni.
    Poza tym czytaj grupę i pytaj jak masz wątpliwości.
    --
    Mieczysław
    ----