  • 1. Data: 2003-04-14 11:42:00
    Temat: Pytanie o pobrany VAT
    Od: "KD" <k...@p...gazeta.pl>

    Szanowni!
    Mam dzialalnosc na zasadach ogolnych i nie jestem VATowcem.
    Lecz wystawilem rachunek za uslugi nazwany FAKTURA i tam rozpisalem
    1000 netto + 22 vatu i do wyplaty napisalem 1220 pln.
    Firma mi tyle wyplacila i od tego (brutto) odprowadzilem podatek dochodowy.
    Czy mogłem ten VAT pobrac???
    K.

  • 2. Data: 2003-04-14 11:48:23
    Temat: Re: Pytanie o pobrany VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KD napisał:
> [...]
    > 1000 netto + 22 vatu i do wyplaty napisalem 1220 pln.
    > Firma mi tyle wyplacila i od tego (brutto) odprowadzilem podatek dochodowy.

    Nie. Nie jestes VATowcem. Na dodatek firma w tej chwili nie może sobie
    tego VATu odliczyc, o czym pewnie nie wie.

    Generalnie, że tak sie wyraże "co Ci do łba strzeliło???"
    Właścicie powinienes sie jak najszybciej zgłości do VAT - jeżeli od
    wystawienia faktury minęło ponad 7 dni to jeszcze mandat dostaniesz za
    spóźnione zgloszenie.
    Drugie wyjście, nie do końca zgodne z przepisami to wycofać tą fakturę
    od kontrahenta, wystawic rachunek i ODDAĆ to co zabrałes nienależnie.

    Nawet nie wiem jakie będa tego dalsze konsekwencje bo o takiej
    bezmyslości nie słyszałam jeszcze.

    Chyba że to zwykłe cwaniastwo - chciałeś wyciągnąc jeszcze troche kasy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-04-14 11:49:12
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    KD wrote:

> [...]
    > 1000 netto + 22 vatu i do wyplaty napisalem 1220 pln.
    > Firma mi tyle wyplacila i od tego (brutto) odprowadzilem podatek

    Nie mogłeś, ale jak go już pobrałeś to musisz zapłacić. Musisz też
    powiadomić firmę, której wystawiłeś fakturę, że nie mają prawa odliczyć
    sobie tego VAT-u. Ręczę, że będą ci "wdzięczni".

    Rada niezgodna z prawem: Może ta firma jeszcze tego nie zaksięgowała i
    da się fakturę wycofać.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 4. Data: 2003-04-14 12:12:53
    Temat: Odp: Pytanie o pobrany VAT
    Od: "KD" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > bezmyslości nie słyszałam jeszcze.
    >
    > Chyba że to zwykłe cwaniastwo - chciałeś wyciągnąc jeszcze troche kasy.

    Zadne cwaniactwo! Dopiero zaczynam dzialalnosc i widze, ze brak wiedzy moze
    kosztowac!
    A sklonilo mnie do tego zdanie zapisane w umowie z kontrahentem:
    "wynagrodzenie 1000 pln + podatek od tow. i usl."
    Wiec tak wystawilem! - z vatem :-(
    Mowisz oddac ten vat... Komu? Kontrahentowi czy panstwu? Jestem gotow to
    zrobic oczywiscie ....
    K.

  • 5. Data: 2003-04-14 12:34:42
    Temat: Re: Odp: Pytanie o pobrany VAT
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    KD wrote:

> [...]
    > Wiec tak wystawilem! - z vatem :-(
    > Mowisz oddac ten vat... Komu? Kontrahentowi czy panstwu? Jestem gotow

    Jeśli uda ci się wycofać fakturę to oddać kontrahentowi.
    Jeśli sie nie uda to musisz wpłacić to Urzędu Skarbowego. Nie
    napisałeś, w którym miesiącu zrobiłeś to głupstwo. Jeśli dość dawno to
    dalej prawdopodobnie będzie to wyglądało następująco:
    1. Wezwanie z US w celu wyjaśnienia
    2. Kontrola US u ciebie
    3. Kontrola u twojego kontrahenta.
    4. Kara dla kontrahenta za bezprawne odliczenie i żądanie zwrotu tego
    odliczenia.
    5. Twój kontrahent zażąda od ciebie pokrycia "strat" wynikłych z punktu
    poprzeniego, Jeśli nie zapłacisz to sprawę w sądzie napewno przegrasz.

  • 6. Data: 2003-04-14 15:11:55
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    KD wrote:
> [...]
    > 1000 netto + 22 vatu i do wyplaty napisalem 1220 pln.
    > Firma mi tyle wyplacila i od tego (brutto) odprowadzilem podatek

    Jak najszybciej powiadomić kontrachenta o tym że nie jesteś VATowcem .
    Jeśli odbiorca nie będzie mógł wycofać Twojej faktury to musisz powiadomić
    US i poddać się sankcjom .
    Odbiorca w celu obniżenia swoich strat zrobi to samo .
    Zwrot faktury jest czynnością nielegalną i jeśli już doszło do odliczenia
    VAT-u to nie ma innego wyjścia jak poddanie się sankcjom US . Ponad to
    musisz złozyć korektę dochodowego jeśli złożyłeś deklarację i zapłacić do US
    pobrany podatek VAT .
    Co do tej korekty dochodowego to upewnij się w US .
    Sankcje są przewidziane prawem dla obydwu stron . Odbiorca może ich uniknąć
    przez oświadczenie czynnego żalu .
    Jeśli odbiorca zapłaci karę to najprawdopodobniej będzie domagał się
    zadośćuczynienia do czego ma mocne prawne podstawy .
    Na przyszłość poczytaj przepisy prawa podatkowego gdyż jak tego nie zrobisz
    to zginiesz tym bardziej że od tego momentu będziesz na oczku skarbówki .

  • 7. Data: 2003-04-15 12:15:53
    Od: "KD" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    zrobisz
    > to zginiesz tym bardziej że od tego momentu będziesz na oczku skarbówki .

    A powiesz mi co to jest "oświadczenie czynnego żalu" ???
    I jeszcze coś:
    Sugerują mi ludzie, żeby czym prędzej zrobił się vatowcem i wybrał metodę
    rozliczeń kwartalnych.
    Wówczas zapłaciłbym pobrany vat z odsetkami i od tego momentu dalej
    wystawiałbym vatórki.
    K.

  • 8. Data: 2003-04-18 22:16:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Apr 2003, KD wrote:
    [...komuś...]
    >+ A powiesz mi co to jest "oświadczenie czynnego żalu" ???

    Ustawowy (Ordynacja Podatkowa) środek chroniący podatnika
    przed karą, jeśli sam zgłosił się nim został "namierzony"
    przez US. "Namierzenie" jest nieślisłym słowem - US nie musi
    się zgłosić, chodzi o to czy ma wcześniej dowody popełnienia
    wykroczenia lub przestępstwa.
    Zadaj pytanie googlowi - przewija się na grupie często !

> [...]
    >+ rozliczeń kwartalnych.
    >+ Wówczas zapłaciłbym pobrany vat z odsetkami i od tego momentu dalej

    Ale IMHO odliczenie (przez kontrahenta) tego VATu który "wystawiłeś"
    wcale nie staje się oczywiste: VAT był w momencie pobierania
    nienależny, więc (IMHO) odliczenie nie przysługiwało :(

    pozdrowienia, Gotfryd