  • Date: Tue, 29 Jan 2013 07:43:06 +0100
    From: max441 <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie o program "Mała Księgowość"

    W dniu 2013-01-29 00:21, cyklista pisze:

    > A mnie zastanawia taki zapis:
    >
    > Producent udziela prawa do korzystania z Oprogramowania Mała Księgowość
    > "Rzeczpospolitej", w okresie jednego roku od nabycia go w sklepie
    > internetowym Rzeczpospolitej, nie dłużej jednak niż do 31 grudnia 2013
    > roku.
    >
    > Tzn., że jak nie zdecyduję się zakupić licencji na rok 2014 to po
    > 31.12.2013 nie będę już mógł uruchomić programu np. w celu zaksięgowania
    > faktur z grudnia 2013?
    > Nie chodzi mi o to czy będzie to technicznie możliwe, tylko czy będzie
> [...]

    Zgadza się. Po 31 grudnia 2013, korzystanie z programu w jakikolwiek
    sposób jest niezgodne z licencją. Nie wiem od kiedy był możliwy zakup
    licencji MK 2013 (ja kupiłem w styczniu 2014), ale jest też zapis, że
    można korzystać w okresie jednego roku od zakupu. Czyli z tego wynika,
    że jeśli ktoś zakupił licencję np. 10 grudnia 2012, to może korzystać do
    10 grudnia 2013. Ciekawie będzie, jak producent da możliwość zakupu
    licencji na 2014 rok później niż na 2013, wtedy zapewne część
    użytkowników pozbawiona zostanie ciągłości użytkowania MK.