  • 11. Data: 2015-09-10 07:09:20
    Temat: Re: Pytanie o szkolne składki.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-09-15 o 05:12, Kamil Jońca pisze:
    > Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:
    >
    > [....]

    > I kto będzie stroną umowy?

    Formalnie wszyscy rodzice. Faktycznie nikt, bo nikt tego nie weryfikuje.

  • 12. Data: 2015-09-10 10:52:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 09 Sep 2015 09:24:40 +0200, w <8...@a...kjonca>,
    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) napisał(-a):

    > Pytanie czy ów skarbnik może założyć wydzielone prywatne konto na które
    > rodzice by mu wpłacali pieniądze. Coś(co?) grozi ze strony US?

    Nie wpadajcie w paranoję na słowo "skarbówka".
    Nic wam nie grozi.

  • 13. Data: 2015-09-10 11:10:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-10 o 10:52, r...@k...pl pisze:
    > Nie wpadajcie w paranoję na słowo "skarbówka".
    > Nic wam nie grozi.
    Chyba, że komuś będzie zależało, żeby dokopać. Ale wtedy to jeszcze 100
    innych paragrafów się znajdzie ;-)

    Maciek

  • 14. Data: 2015-09-10 14:12:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    W dniu 09-09-15 o 11:59, ????? pisze:

    >To by musieli założyć spółkę cywilną. Najlepiej od razu wszystkich
    >rodziców w klasie :-)

    Chyba lepiej jakies stowarzyszenie. Formalnosci wiecej, ale
    przynajmniej odpowiada rzeczywistosci.

    Po zakonczeniu szkoly mozna przekazac kolejnej klasie :-)

    J.

  • 15. Data: 2015-09-10 15:11:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-09 o 09:24, Kamil Jońca pisze:

    > Jest sobie szkoła, w tej szkole klasa w której jest kilkanaścioro
    > dzieci.
    > Na zebraniu została wybrana trójka klasowa, m.in. skarbnik. Postanowiono
    > też o utworzeniu "funduszu klasowego" z którego będą pokrywane
    > np. wyjścia klasy do kina czy teatru, tak żeby pani nauczycielka
    > kontaktowała się tylko ze skarbnikiem, a nie za każdym razem ścigała
    > każdego rodzica.
    > Pytanie czy ów skarbnik może założyć wydzielone prywatne konto na które
    > rodzice by mu wpłacali pieniądze. Coś(co?) grozi ze strony US?

    W szkole na pewno działa Rada Rodziców, która (na 99%) ma konto w banku.
    Zamiast kombinować z tworzeniem konta prywatnego można wykorzystać konto
    RR i tam wpłacać. Jedyny kłopot, to dodatkowa robota dla skarbników, aby
    umieli rozróżnić wpłaty, co jest na konto RR, a co dla konkretnej klasy.
    Często w szkołach wymyślają tak, że wpłaty rodziców są na przykład 60%
    na ogólne konto RR a 40% na potrzeby klasy.
    Z zakładaniem konta "prywatnego" to bym raczej uważał, bo niby na razie
    nie ścigają, ale kto wie, jak się w budżecie pokaże dziura i będą szukać
    dziury w całym?
    Jacek

  • 16. Data: 2015-09-10 17:27:13
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    A po co? Dla rachunku wspólnego?

    -----

  • 17. Data: 2015-09-21 13:19:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Sep 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > A po co? Dla rachunku wspólnego?
    >

    > -----

    Trzeba było nie wycinać z cytatu.
    Dla zabezpieczenia przed egzekucją.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2015-09-21 20:03:53
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Po co spółka cywilna dla zabezpieczenia przed egzekucją z rachunku?
    Z mocy prawa komornik domniemywa równe udziały współposiadaczy rachunku
    bankowego.
    No chyba, że masz na myśli "spółka cywilna = brak egzekucji".
    Myślę, że watpię w taki brak.
    Ale jeśli to prawda, to byłoby ciekawe.
    W zasadzie cała Polska powinna mieć spółki cywilne.

    -----

  • 19. Data: 2015-09-22 15:39:09
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

    > Często w szkołach wymyślają tak, że wpłaty rodziców są na przykład 60% na
    > ogólne konto RR a 40% na potrzeby klasy.

    Nie wiem jak jest wszędzie, ale "u nas" każda klasa ustala sobie
    samodzielnie składkę, więc ta metoda może nie być skuteczna.

    Poza tym wyobraź sobie, że w trakcie imprezy klasowej zabrakło napojów i jak
    będziesz w tym momencie wyciągał z konta $ na litrowy kartonik?

    Z paroletniej praktyki skarbnika sugeruję zbierać gotówkę. Zbierać paragony
    i przynosić na wywiadówki tabelkę z opisanymi wydatkami :)

    Pozdrawiam,
    Vasco

    ---
    Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.