  • 11. Data: 2006-10-31 16:37:21
    Temat: Re: Pytanie ws.załozenia ewidencji sprzedaży
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Oct 2006, KaMil wrote:

    > Bujasz w obłokach! Trzymaj się stanu faktycznego i nie każ zatrudniać.

    Nie każę :) przezornie usiłuję znaleźć logikę w działaniach
    ustawodawcy.

    > A tam warunek "o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2.",

    Tak.
    Przeczytaj LITERALNIE.

    > gdzie wskazuje sie obowiazek w przypadku biura.

    A co mnie jakiś "obowiązek" obchodzi? ;)
    Przecież przepis par.30 nie powołuje się "w *przypadku* o którym
    mowa w art.8" tylko "*ewidencji* o której mowa*"!

    > Tu (nasza kwestia) nie ma biura

    ...i ? ;)
    Czy brak biura zmienia definicję ewidencji sprzedaży, zawartą w par8?
    :)

    > Odwracasz sens pytania. Nie potrafisz odpowiedzieć na zadane pytanie
    > wprost?

    Widocznie uznałem że nie mogę. Potrafisz dać skuteczne zapewnienie
    materialnoprawne żebym udzielił porady? ;> (hint: nie jestem
    doradcą podatkowym).

    > Już raz pytałem. NIE chodzi o to, że ewidencje założy, BO nie jest to
    > zabronione, ale czy z tak zalożonej ewidencji może korzystać wpisując
    > na koniec m-c jedną kwotą.
    > Inaczej - PRAWO wpisywania jedna zbiorczą kwotą, i to nawet przed
    > 20-tym dano podatnikom, ktorzy na mocy prawa są 'zobowiązani' do
    > zalożenia ewidencji.

    Nie.
    W par.30 zapisano: "podatnicy mogą... pod warunkiem prowadzenia
    ewidencji". Tyle.
    To że MOŻESZ założyć sobie ewidencję zapisałeś wyżej.
    Więcej warunków tam NIE MA - a jak są to je wskaż :]
    Powołanie jest jedynie na DEFINICJĘ ewidencji (jej zawartość, co tam
    ma byc zapisane) podaną w par.8, a nie na WARUNKI jej prowadzenia.

    > Innym (tym co sobie dobrowolnie zakładają) nie dano,

    A to niby z czego wynika?
    Ktoś skreślił par.30 i przeoczyłem??
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-10-31 16:39:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Oct 2006, t wrote:

    > Nie rozumiem tej dyskusji.

    No ja też :) (zdążyłem już wysłać poprzedniego posła)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-10-31 17:18:16
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 31-10-2006 o 17:39:56 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > (zdążyłem już wysłać poprzedniego posła)

    Aaaaa - piszę jutro do gazet, Gotfryd Smolik należy do grupy trzymającej
    władzę!
    :)

  • 14. Data: 2006-10-31 18:23:21
    Od: s...@o...pl

    > Dzięki. To zdanie rozwiewa moje wątpliwości.
    > --
    > KaMil

    Moja dziewczyna założyła działalność gospodarczą i pojechała na drugi koniec
    Polski, a mnie dała notarialnie bardzo szerokie pełnomocnictwo. Ponieważ DG
    figuruje na nią, a nie na mnie, a ja nie mam ani uprawnień doradcy podatkowego
    ani kwalifikacji do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, więc nie mogę
    podpisać się ani w książce KPiR ani na PIT5 na VAT7 (mógłbym podpisywać własne
    deklaracje ale czyjejś deklaracji podpisać nie mogę).

    chcę znaleźć jakiś sposób, aby całą dokumentację _wymagającą_podpisu_podatnika_
    prowadzić raz w miesiącu. Chciałbym np. raz w miesiącu robić wszystkie wydruki,
    które musi podpisać właścicielka firmy i wysyłać jej pocztą do podpisu, tak,
    aby przed 20 każdego miesiąca otrzymywać z powrotem (również pocztą) aktualne
    wpisy w książce i podpisane deklaracje podatkowe. W związku z tym mam pytanie:

    1) Czy nie mając kwalifikacji zawodowych mogę prowadzić ewidencję sprzedaży
    (chyba tak, bo do obsługi kasy fiskalnej też "nie trzeba doktoratów")?

    2) czy "dobrowolnie założona" ewidencja sprzedaży uwalnia podatnika
    od codziennego wpisywania sprzedaży
    oraz wszystkich innych wpisów?

    3) a może ewidencja sprzedaży rozwiązuje mój problem połowicznie,
    bo istnieją inne wpisy, które podatnik musi dokonywać codziennie?

    pozdr
    Aleksander

  • 15. Data: 2006-10-31 21:32:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Oct 2006, t wrote:

    > Aaaaa - piszę jutro do gazet, Gotfryd Smolik należy do grupy trzymającej
    > władzę!

    :O!
    Żesz ty :)

    pzdr, Gotfryd