    From: "trk" <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie zus.
    Date: Mon, 3 Jan 2005 21:31:47 +0100

    Użytkownik "gienio" <e...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:crc0s1$arf$2@news.onet.pl...
    > Witam.
    > Przepraszam za kuriozalne pytania, ale doradcy pomieszali mi w głowie.
    > A by obliczyć podatek dochodowy za rok 2004, od podstawy opodatkowania
    > odejmuję zsumowane ubezpieczenia: emertytalne, rentowe, wypadkowe,
    chorobowe
    > i FGŚP, a od podatku ubezpieczenie zdrowotne?
    prawie tak - tzn: społeczne (emertytalne, rentowe, wypadkowe, chorobowe)
    odejmujesz od dochodu pod warunkiem, że nie zostały wcześniej zaliczone do
    kosztów
    uzyskania przychodów (KUP) ani odliczone od przychodu opodatkowanego
    ryczałtem

    FGŚP NIE jest ubezpieczeniem społecznym - nie możesz tego odliczyć
    (możesz tylko dać w KUP)

    zdrowotne możesz tylko odliczyć od podatku (nie możesz dać w KUP, ani
    odliczyć od dochodu), ale odliczasz tylko 7.75% podstawy
    (płaciło się 8.25%)

    > Drugie pytanie, czy to prawda że ZUS płaci za każdy dzień zwolnienia
    > prowadzącego działalność gospodarczą?
    > Piękne dzięki.

    TAK - jeśli płacisz dobrowolne chorobowe, i nabyłeś prawo do zasiłku
    (wcześniejesze ubezpieczenie lub >=pół roku ubezpieczenia w DG)

    > --
    > Gienio
    pozdr
    trk