  • 1. Data: 2003-02-08 16:34:01
    Temat: Rachmistrz i remanent
    Od: "Pawel" <p...@w...pl>

    Witam Was.

    Jak to w koncu jest...
    Kupilem Rachmistrza dla Windows i chce przy jego pomocy prowadzic sobie KPiR
    (jednoosobowa DG). Dotychczac na poczatku roku robilem remanent poczatkowy i
    wpisywalem go do ksiazki jako nr 1 w kol. ...towary... i bralem ten wpis pod
    uwage przy podliczeniu strony - tzn. jezeli remanent wynosil 1000 zl, a
    zakupy materialow i towarow w styczniu 2000 zl, to razem na koniec stycznia
    mialem wartosc 3000 zl w tej kolumnie.

    Rychmistrz mi na to nie pozwala. Jezeli sporzadze remanent na poczatek roku
    i go zaksieguje to owszem - wpis w ksiazce jest we wlasciwej kolumnie, ale
    na koniec stycznia dalej 2000 zl. (same zakupy). Jezeli nie zaksieguje i
    wpisze recznie to jest ok, ale jako niezaksiegowany remanent nie jest on
    brany pod uwage jako poczatkowy przy bilansie rocznym.

    Jak to wszystko poprawnie nalezy zrobic?

    Pozdrawiam weekendowo,
    Pawel.

  • 2. Data: 2003-02-08 21:40:44
    Temat: Re: Rachmistrz i remanent
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Pawel <p...@w...pl> wrote:

    > Jak to wszystko poprawnie nalezy zrobic?

    Nic nie musisz robić,bo tak właśnie musi być.Remanent początkowy rozliczasz
    dopiero na koniec roku razem z remanentem końcowym.
    Jeśli tak bardzo chcesz go rozliczyć w styczniu,to zrób remanent na koniec
    tego -m-ca i zgłoś wcześniej do US ze masz zamiar tak zrobić.
    Ale zwróć uwagę że mamy już luty,więc za styczeń nie da rady.Sprobuj w
    lutym.Szczęścia życzę.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-02-08 22:21:04
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uwage przy podliczeniu strony - tzn. jezeli remanent wynosil 1000 zl, a
    > zakupy materialow i towarow w styczniu 2000 zl, to razem na koniec

    Tak nie można. Remanent wpisujesz do książki ale jego kwota nie bierze
    udziału w podsumowaniu strony ( księgi ). W Twoim przypadku koszty zakupu
    towarów za styczeń zostały zawyżone o wartość remanentu ( a zaliczki
    miesięczne na podatek ?)
    Jeżeli w taki sposób ręcznie prowadziłeś księgę, to skoryguj - masz jeszcze
    czas i możliwość.

    Podejżewam także, że błednie policzyłbyś roczne koszty uzyskania licząc wg
    wzoru do rozporządzenia w sprawie prowadzenia księgi.
    Wartość remanentu byłaby w dwóch dodawanych elementach tj. raz jako remanet
    początkowy i drugi raz jako zakup towarów handlowych.

> [...]
    > brany pod uwage jako poczatkowy przy bilansie rocznym.
    >
    > Jak to wszystko poprawnie nalezy zrobic?
    Czyli program liczy OK

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 4. Data: 2003-02-09 07:30:50
    Od: "Pawel" <p...@w...pl>

    Dziekuje Wam.
    Nic w zeszlym roku nie zanizylem, ale tylko dlatego, ze wartosc remanentu
    wynosila 0 zl.

    Pozdrawiam,
    Pawel.