  • 1. Data: 2003-12-21 11:12:08
    Temat: Rachunki na nazwisko czy na dokładną nazwę firmy?
    Od: "Radzio" <a...@W...pl>

    Witam Wszystkich,

    Mam pytanie, które z pewnością już się pojawiało nie raz na tej grupie.
    Jakiś czas temu zarejestrowałem działalność gospodarczą. Nazwą firmy jest
    "Moje Imie i Nazwisko - usługi teleinformatyczne". Mam jednak kilka
    rachunków/faktur wystawionych wyłącznie na moje imię i nazwisko. Czy takie
    faktury mogę zaksięgować? Telefon firmy również nie stoi na nazwę firmy lecz
    na moje nazwisko. Czy muszę go przepisać, aby na fakturze widniała dokładna
    nazwa firmy.
    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,
    Radzio

    --
    Klub Zbuntowanych Kaleczniaków
    www.kaleczniaki.prv.pl

  • 2. Data: 2003-12-21 14:35:12
    Od: "raw73" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    lecz
    > na moje nazwisko. Czy muszę go przepisać, aby na fakturze widniała

    Moim zdaniem, jeżeli jesteś osobą fizyczną prowadzącą działalność
    gospodarczą to takie dane jak imie, nazwisko, adres i NIP jednoznacznie
    identyfikują Cię jako podatnika, płatnika VAT, itp.
    Więc chyba nie konieczne jest podawanie pełnej nazwy firmy.

    Jeżeli ktoś uważa inaczej - chętnie poznam jego opinię, ponieważ też już
    zdarzyło mi się zaksięgować fakturę bez pełnej nazwy firmy ;-)

    Rafał
    r...@N...poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2003-12-23 20:12:43
    Od: "Carlosky" <karwowski@[spam]plusnet.pl>

    Użytkownik "raw73" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > identyfikują Cię jako podatnika, płatnika VAT, itp.
    > Więc chyba nie konieczne jest podawanie pełnej nazwy firmy.

    dokladnie dla US wazniejsze jest Twoje imie i nazwisko niz jakas dodatkowa
    nazwa, ja np wszystkie faktury zakupu mam tylko na imie i nazwisko, a
    sprzedazy z dodana do imienia i nazwiska nazwa...

    pozdrawiam,
    carlosky
    www.freefly.pl