  • 1. Data: 2003-12-21 08:34:04
    Temat: ZUS i choroba
    Od: "BP" <b...@p...gazeta.pl>

    Wiatm grupowiczów!

    Prowadzę DG od września 2003, nie płacę ubezpieczenia chorobowego. Zbliżaja
    się święta i wszystko wskazuje na to, że wkrótce zachoruję (powiedzmy na 2
    tygodnie)
    Czy w związku z moja chorobą zapłacę mniejszy ZUS?
    Wydaje mi się, że z przynajmniej 2 powodów - NIE, ale mam pewności. Proszę o
    precyzyjną odpowiedź.
    Przeglądałem gogle, ale wiele na interesujący mnie temat nie znalazłem.

    Plustm

  • 2. Data: 2003-12-21 12:41:30
    Temat: Re: ZUS i choroba
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik BP napisał:

> [...]
    > tygodnie)
    > Czy w związku z moja chorobą zapłacę mniejszy ZUS?

    Niestety nie. Musisz płacic dalej.
    Podstawowym, a niedocenianym (pókiś zdrowy i dochodowy) dobrodziejstwem
    ubezpieczenia chorobowego nie jest fakt otrzymywania zasiłku ale fakt że
    to jest ubezpieczenie od płacenia ZUS w czasie choroby.

    Jeżeli nie paciłeś chorobowego to dla ZUS po prostu nie chorujesz, nie
    ważne że leżysz w szpitalu w stanie agonalnym.
    Głupie i niesprawiedliwe, ale czy zaskakujące w naszym kraju?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-12-21 17:41:26
    Od: "BP" <b...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > ważne że leżysz w szpitalu w stanie agonalnym.
    > Głupie i niesprawiedliwe, ale czy zaskakujące w naszym kraju?

    Tak też myślałem, ale jeśli bym płacił od wrzesnia, to chyba i tak by mi nie
    pomogło.

    Dziękuję za odpowiedź.

    Plustm

  • 4. Data: 2003-12-22 10:49:54
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maddy m...@e...com.pl ...

> [...]
    > dobrodziejstwem ubezpieczenia chorobowego nie jest fakt otrzymywania
    > zasiłku ale fakt że to jest ubezpieczenie od płacenia ZUS w czasie

    a nie można na czas "choroby" zawiesić Dg i wyrejestrować w ZUS?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Henry Louis Mencken

  • 5. Data: 2003-12-22 18:41:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Dec 2003, Budzik wrote:

    >+ Użytkownik Maddy m...@e...com.pl ...
    [...]
> [...]
    >+ > choroby.
    >+ >
    >+ a nie można na czas "choroby" zawiesić Dg i wyrejestrować w ZUS?

    Acha. I w razie przedłużenia się choroby (co jest wysoce prawdopodobne
    skoro jesteś ciężko chory) lub komplikacji dowiedzieć się, że właśnie
    masz zapłacić szpitalowi za leczenie.
    Hm... masz jeszcze jakiś podobny pomysł ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2003-12-22 19:51:41
    Od: "MarekZ" <m...@s...org.pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > masz zapłacić szpitalowi za leczenie.
    > Hm... masz jeszcze jakiś podobny pomysł ? :)

    A w sumie to ile moze kosztowac dzien w szpitalu, przy jakichs standardowych
    schorzeniach? Bo miesieczny ZUS przy DG to juz chyba okolice 700 zł, prawda
    ? Czyli rocznie okolice 9k pln (biorac pod uwage kapitalizacje odsetek)
    Zastanawiam sie dla jakiej czesci osob jest to oplacalne, w porownaniu do
    wariantu pelnej odplatnosci za swiadczenia medyczne. Moje zgrubne
    oszacowanie to 2-8%. Abstrahuje tutaj od tego, ze czesc tej oplaty wplywa na
    wysokosc przyszlej hahaha_emerytury :).

    pozdrawiam, marekz

  • 7. Data: 2003-12-22 21:05:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Dec 2003, MarekZ wrote:
    [...]
    >+ A w sumie to ile moze kosztowac dzien w szpitalu, przy jakichs standardowych
    >+ schorzeniach?

    Chyba warto byłoby poszukać :)
    Słyszałem kiedyś 1000 zł, ale to było leczenie specjalistyczne.

    >+ Abstrahuje tutaj od tego, ze czesc tej oplaty wplywa na
    >+ wysokosc przyszlej hahaha_emerytury :).

    ...a to społeczne.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2003-12-22 21:47:00
    Od: "MarekZ" <m...@s...org.pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...

    > ...a to społeczne.

    Racja racja. Czyli byc moze optymalne dzialanie to takie: powiesic firme
    natychmiast (zdrowotne jest chyba nadal wazne nawet 30 dni po zaprzestaniu
    oplacania!). Jesli choroba ma trwac dluzej odwiesic sie na dzien i znowu jak
    wyzej. Wzglednie ubezpieczyc sie zdrowotnie dobrowolnie, a firma niech dalej
    wisi. :)

    marekz

  • 9. Data: 2003-12-22 22:57:30
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

> [...]
    jak
    > wyzej. Wzglednie ubezpieczyc sie zdrowotnie dobrowolnie, a firma niech
    Prostując twój tok rozumowania w zus nie ma słowa "zawieszenie". Jest tylko
    wyrejestrowanie z ubezpieczeń.
    Ktoś zapobiegliwy już to przemyślał i tak prosto by ci to nie wyszło. Czy
    można podlegać dobrowolnemu ub. zdrowotnemu nie mając żadnych innych
    ubezpieczeń? Od jakiej kwoty minimalnej opłaca się ub. zdrowotne dobrowolne?
    Jaki czas musisz płacić, żeby to zaczęło działać? Za dużo niewiadomyc w
    twoim rozumowaniu

    --
    PawełJ

  • 10. Data: 2003-12-22 23:13:22
    Od: "MarekZ" <m...@s...org.pl>

    Użytkownik "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bs7st1$2ct$1@news.onet.pl...

    > Prostując twój tok rozumowania w zus nie ma słowa "zawieszenie". Jest
    tylko
    > wyrejestrowanie z ubezpieczeń.

    OK, no to wpisujemy zamiast "zawieszenie" - "wyrejestrowanie z ubezpieczen".
    Merytorycznie nic to nie zmienia chyba, czyz nie?

    > Ktoś zapobiegliwy już to przemyślał i tak prosto by ci to nie wyszło.

    Byc moze. Ale roznie to z ta zapobiegliwoscia bywa.

    > Czy
    > można podlegać dobrowolnemu ub. zdrowotnemu nie mając żadnych innych
    > ubezpieczeń?

    Mozna.

    > Od jakiej kwoty minimalnej opłaca się ub. zdrowotne dobrowolne?

    Nie ma za bardzo czegos takiego jak "kwota" w tym wypadku. To jest stala,
    niepodzielna skladka miesieczna, aktualnie rowna 187,33 PLN.

    > Jaki czas musisz płacić, żeby to zaczęło działać?

    Dziala na pewno od razu, jesli jest kontynuacja obowiazkowego... Jesli byla
    przerwa to chyba tez od razu (nie jestem pewny), choc przy dluzszych
    przerwach jest dosc wysoka oplata dodatkowa.

    > Za dużo niewiadomyc w
    > twoim rozumowaniu

    Mozliwe, mozliwe... To tylko poszukiwania, a nie gotowa recepta...

    marekz