  • 41. Data: 2009-08-08 08:33:38
    Temat: Re: Ratunku :)
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:h5iglm$cv3$1@news.onet.pl...

    > Literalnie czytając przepis można się dowiedzieć, że wyboru metody
    > kwartalnej może dokonać mały podatnik, czyli podatnik podatku od towarów i
    > usług, czyli już osoba zarejestrowana jako VATowiec.

    Updof posiada wlasna definicje malego podatnika (art 5a pkt 20).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 42. Data: 2009-08-08 08:43:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W wielu wątkach na tej grupie wyczytałem, że odliczenia VAT są moim
    > prawem, nie obowiązkiem. Uważam, że niewarta skórka wyprawki.
    > Kilkanaście/kilkadziesiąt zł miesięcznie zwrotu nie pokryje mojego
    > zaangażowania w tą sprawę/ryzyka przyczepienia się urzędu.

    Kilkadziesiat zl VAT-u, drugie kilkadziesiat zaoszczedzonych na kosztach
    uzyskania przychodu w sytuacji, gdy jednak nie zechcesz ryczaltu 17% a
    podatek liniowy 19% lub progresywny (jesli spodziewasz sie w tym roku
    dochodu nizszego od 96 tys zl) i uzbiera sie kasa na biuro rachunkowe...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 43. Data: 2009-08-08 21:46:37
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    SDD napisał(a):

> [...]
    > podatek liniowy 19% lub progresywny (jesli spodziewasz sie w tym roku
    > dochodu nizszego od 96 tys zl) i uzbiera sie kasa na biuro rachunkowe...

    no wlasnie. na biuro i ani grosza wiecej. to gdzie sens? :)

    PG

  • 44. Data: 2009-08-08 21:50:01
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Przyjąłem.
    >
    > Ale jak wybierzesz zwolnienie *podmiotowe*, to i tak nie daje
    > to zwolnienia z prowadzenia ewidencji (jedynie nie trzeba
    > deklaracji składać).

    nie rozumiem co to zwolnienie podmiotowe i dlaczego mam je wybierac. ale
    zainteresuje sie, bo niebieganie z deklaracja byloby mile.
    a co do ewidencji (niezaleznie czy z deklaracja czy bez) to co ja mam
    niby tam wpisac? faktury są NP a kosztowych nie posiadam :) kurde, co
    kupie cos z VATem to zapominam o fakturze :P

    > Oświadczeniem. Ale też "przed", a że dochodowy rozlicza się
    > raz na rok, to chwilowo jest czas na przemyślenia :)

    czyli dopiero na przyszły rok mogę tak wybrać? rozlicza się raz na rok,
    ale zaliczki trzeba płacić na bieżąco :)

    PG

  • 45. Data: 2009-08-08 21:51:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > no wlasnie. na biuro i ani grosza wiecej. to gdzie sens? :)

    Taki, ze bedziesz mial spokoj, dzieki czemu rozwiniesz szybciej interes i
    Twe przychody (wraz z kosztami) wzrosna kilkakrotnie i te kilkadziesiat
    zlotych zmieni sie w kilkaset.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 46. Data: 2009-08-08 21:59:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-08-2009 o 02:06:42 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Ale jak wybierzesz zwolnienie *podmiotowe*, to i tak nie daje
    > to zwolnienia z prowadzenia ewidencji (jedynie nie trzeba
    > deklaracji składać).

    Tylko że przy fakturach NP tabelka będzie IMHO pusta.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 47. Data: 2009-08-08 22:11:14
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Tomek napisał(a):

    > Tylko że przy fakturach NP tabelka będzie IMHO pusta.

    i tego się będę trzymać ;)

    PG

  • 48. Data: 2009-08-08 22:52:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-08-2009 o 00:11:14 Piotr Gralak <g...@g...pl> napisał(a):

    > i tego się będę trzymać ;)

    Uważaj na "IMHO" - każdy odpowiada za siebie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 49. Data: 2009-08-08 23:15:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-08, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Tylko że przy fakturach NP tabelka będzie IMHO pusta.

    Nie no czekaj. IMHO musisz mieć ten dokument w ewidencji.
    Najlepiej w kolumnie "nie podlega".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 50. Data: 2009-08-09 09:25:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-08-2009 o 01:15:49 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-08-08, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie no czekaj. IMHO musisz mieć ten dokument w ewidencji.
    > Najlepiej w kolumnie "nie podlega".

    Chodziło o ewidencję uproszczoną, przy zwolnieniu podmiotowym

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek