  • 1. Data: 2009-08-06 13:09:27
    Temat: KPiR, dochód zw. z VAT jak rozliczać koszty samochodu
    Od: Ranger <A@s>

    Witam, od 1 lipca rozpocząłem własną DG, pośrednictwo finansowe którego
    stawka VAT jest "zw." Opłaciłem zgłoszenie VAT, więc zasadniczo jestem
    vatowcem, tyle że dochody mam bez VAT.

    Mam takie pytanie, jak ewidencjonować koszty paliwa i części zamiennych
    związanych z samochodem?
    Samochód jest zarej. na żonę, nie mamy rozdzielności, ja go używam do
    pracy ale oczywiście żona również do jazdy prywatnej.
    Czy wszystkie faktury na paliwo, części zamienne i płyny normalnie
    wprowadzam do Kpir jako zakup, prowadząc jednocześnie ewidencję
    przebiegu pojazdu z której wynika że ilość przejechanych km * stawka
    kilometrowa ma być większa od poniesionych wydatków?
    Samochód nie jest wprowadzony jako środek trwały, bo tak mi poradziła
    jedna księgowa - skoro sam. jest na żonę to tak jakby był i mój i w ten
    sposób mogę prowadzić ewidencję przebiegu poj. odliczając wszystkie
    poniesione z tego tyt. koszty.

    Czy to rozumowanie jest prawidłowe?
    Pozdrawiam.
    Ranger