  • Data: 2002-12-24 13:10:19
    Temat: Re: Re[2]: Jak to jest z SC teraz???
    Od: "Jacek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof A. Ziembik" <k...@r...pl> napisał w
    wiadomości news:8418242697.20021224012018@rohar.pl...
    > Witam.
    > E tam, jednak troche sie rozni. Wieksze koszty prowadzenia (KRS!), ale
    > ma osobowosc prawna i regulowana przez KSH, co IMHO moze byc w
    > zaleznosci od sytuacji zaleta albo wada (ale roznica jest!).

    Od kiedy spółka jawna ma osobowość prawną? Bo to że jest ujęta w KSH to
    wiem,ale w dalszym ciągu jest spółką osobową (ze "szczątkową"osobowością
    prawną gwoli ścisłości)

    > E tam po raz drugi, to tylko teoria. Wlasciwie to jest dawna s.c.,
    > tylko z nadzorem sadowym, co dodaje jej wiarygodnosci w obrocie (i
    > kosztow niestety).

    A kto w praktyce tworzy spółkę jawną gdy nie zmusza go do tego obrót? No
    może parę (wpuszczonych w maliny) znalazłoby się.
    A odnośnie "nadzoru sądowego" jak to ładnie ująłeś,to nie zapominaj,że
    wszyscy prowadzący DG będą podpadać,tylko z racji nieudolności naszych
    władców jeszcze nie jesteśmy w KRS-ie, i co będziemy bardziej dzięki temu
    wiarygodni? Propaganda ityla.
    Jacek