  • 21. Data: 2006-12-07 07:52:01
    Temat: Re: Re: Polska & szansa na niższy VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Dec 2006, Telly Savalas wrote:

    [...podatek obrotowy...]
    > A tak na marginesie to czy podobny podatek obowiązuje w krajach zachodnich?

    Zależy jak daleko na zachód ;)
    W UE "z założenia" nie - prawdopodobnie jeden czy drugi kraj ma jeszcze
    jakieś niedobitki takie jak nasz PCC (jeśli dobrze rozumiem, ów PCC też
    kwalifikuje się do zniknięcia), w UE jest kierunek na VAT - z zakazem
    (wprost) zmniejszania zwolnień z VAT oraz zwiększania zakresu podatków
    obrotowych.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2006-12-07 11:59:55
    Temat: Re: Polska & szansa na niższy VAT
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-12-2006 o 21:07:37 Telly Savalas <t...@k...pl>
    napisał(a):

    > <m...@g...com> news:el74ni$lbd$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Czyli wysuwa się nam jeden wniosek - mianowicie opcja gdzie w kraju
    > występuje tylko i wyłącznie podatek VAT + brak możliwości odliczania
    > wszelakiej maści ulg itp. jest rzeczą nierealną do zastosowania.
    >
    > W związku z tym czy jesteśmy skazani na VAT, PIT i CIT? Czy jest jakaś
    > realna alternatywa dla obecnych systemów fiskalnych?

    Poszukaj jak było 100 lat temu - tzn jakie podatki. Wygugluj skąd się
    wziął VAT itd itp.
    A jeszcze kiedys był podatek pogłówny, łanowe, poradlne.

    Istotą opodatkowania nie powinno być golenie wszytskiego co sie da tylko
    zbiórka na wspólne cele.
    I chyba od tego trzeba by wyjść aby nie rozwiązywać problemu od "dupy
    strony".

  • 23. Data: 2006-12-07 11:59:58
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-12-2006 o 21:04:44 Telly Savalas <t...@k...pl>
    napisał(a):

    > "t" news:op.tj5h8mum5o25xk@unknown

    > Czyli z twojej wypowiedzi mam rozumieć, że korzystniejsze dla polskiego
    > systemu fiskalnego/gospodarki jest obciążenie przedsiębiorstw
    > (szczególnie
    > tych zagranicznych) dodatkowymi podatkami po za VATem?

    Nie mam pojęcia co by było korzystniesz bo nie mam żadnych danych
    z których mógłbym wyciągać wnioski :)

    > Powstaje teraz
    > pytanie, na której jednak nie znajduje odpowiedzi. Mianowicie jak ma się
    > sprawa obniżania podatków do ewentualnego zwiększenia zysków państwa z
    > podatków? Zostało przecież ustalone w naszej dyskusji, że im system
    > podatkowy jest przejrzysty i w miarę jego obciążenia są znośne
    > (akceptowane
    > przez większość) to zwyczajnie w świecie przedsiębiorcy nie opłaca się
    > robić
    > kantów na podatkach, co jednak w obecnym czasie jest w Polsce rzeczą
    > nagminną.

    W tej chwili dążymy do kryminalizacji większości podmitów gospodarczych.
    Ociążanie wsyztskiego co
    się da, do tego różnymi stawkami w oczywisty sposób prowadzi do coraz to
    większych machlojek.
    Do tego nawet uczciwy podatnik pomyli się 10 razy.

    A państwo potrzebuje coraz więcej pieniędzy gdyż narasta wykładniczo
    zadłużenie
    wobec prywatnych instyutucji które znalazły sobie swietną pożywkę -
    spłatę zadłużenia(czyli mówiąc wprost udział w podatkach) zabezpieczony
    mandatem władzy
    ustawodawczej do nakłądania i zwiększania tychże oraz władzy wykonawczej
    do egzekwowania
    obowiązku podatkowego.

    Mamy naszą kochaną kotwicę budżetową z której co wynika? Szefostwo mówi o
    zrównoważonym budżecie,
    co jest oczywiście papką dla mas skoro deficyt jest 30mld a potrzebu
    pożyczkowe 45mld.
    Co oznacza kotwica na 2007 w wysokości również 30mld? Ano tylko tyle, że
    pozyczymy tyle co w tym roku
    ale odsetki bedą już leciały od kwoty większej o 30 mld. No więc przy
    nienaciąganym zbytnio założeniu
    że owe 30mld z roku 2006 idzie w całości na spłatę odsetek, 30mld w roku
    2007 nie starczy na spłatę
    odsetek od kwoty zadłużenia większej o 30mld z roku 2006. Oczywiście
    gospodarka się rozwija
    i nie ma problemu, zwiększone przychody pozwolą na spłate dodatkowych
    odsetek, ale pamiętając
    o cyklu koniunkturalnym(mniejsza teraz z tym skąd się bierze) oraz o tym
    że w tej chwili
    _nie_ spłacamy kapitału a jedynie odsetki, trudno nie zadać pytania o
    przyszłość tego systemu argentyńskiego.
    Państwem w państwie jest ZUS który jest mniejszym bratem głównego systemu
    argentyńskiego.
    Oczywiście na wszytskim korzystają bankierzy, więc każdy rząd który nie
    likwiduje deficytu i nie zaczyna
    spłaty kapitału jest tak naprawdę kolejnym marionetkowym pasożytem,
    niezaleznie od tego
    ile zrobi w innych obszarach.

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2006-12-07 20:34:33
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "Gotfryd Smolik news" news:Pine.WNT.4.64.0612070848330.3448@athlon64

> [...]
    > kwalifikuje się do zniknięcia), w UE jest kierunek na VAT - z zakazem
    > (wprost) zmniejszania zwolnień z VAT oraz zwiększania zakresu podatków

    Jako laik w tematach podatkowych ośmielam się zadać następujące pytanie.
    Mianowicie czy kierunek jaki obiera UE w kwestiach VATu jak i za pewne
    będzie musiała również obrać Polska w niedalekiej przyszłości jest dobrym
    rozwiązaniem (posunięciem) np. w odniesieniu do systemu jaki panuje USA?

  • 25. Data: 2006-12-09 16:23:35
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozwiązaniem (posunięciem) np. w odniesieniu do systemu jaki panuje USA?

    Poza Europą VAT odbierany jest jako szkodliwy. Na pewno na kontynecie
    amerykańskim. I słusznie całkiem z resztą.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 26. Data: 2006-12-09 17:54:51
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "ath" news:572e.00000157.457ae307@newsgate.onet.pl

    > Poza Europą VAT odbierany jest jako szkodliwy. Na pewno na kontynecie
    > amerykańskim. I słusznie całkiem z resztą.

    To znaczy, że w USA szary obywatel nie płaci podatków?

  • 27. Data: 2006-12-09 18:07:14
    Od: t <r...@o...pl>

    google.pl -> i na przykład http://www.usa.info.pl/podatki.php :)

  • 28. Data: 2006-12-09 20:50:01
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl>

    "t" <r...@o...pl> news:op.tka0mczx5o25xk@unknown

    > google.pl -> i na przykład http://www.usa.info.pl/podatki.php :)

    Ślicznie dziękuję! :)

  • 29. Data: 2006-12-10 00:29:33
    Od: m...@g...com

    ath wrote:

    > Poza Europą VAT odbierany jest jako szkodliwy. Na pewno na kontynecie
    > amerykańskim. I słusznie całkiem z resztą.

    I tego nie rozumiem. Czym taki VAT różni się od PIT/CIT, że jeden jest
    odbierany jako szkodliwy a drugi nie?

    p. m.

  • 30. Data: 2006-12-10 11:15:13
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-12-2006 o 01:29:33 <m...@g...com> napisał(a):

    >>> rozwiązaniem (posunięciem) np. w odniesieniu do systemu jaki panuje

    > I tego nie rozumiem. Czym taki VAT różni się od PIT/CIT, że jeden jest
    > odbierany jako szkodliwy a drugi nie?

    Pewnie tym że jest drugim PITem/CITem więc dodatkowym obciążeniem tego
    samego rodzaju

    pozdrawiam