  • 11. Data: 2002-01-23 09:21:14
    Temat: Re: AKTYWA Z TYT. ODROCZONEGO POD. DOCH.
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > księguje się: Wn 65 "Pozostałe rozliczenia międzyokresowe"
    >                            Ma 87 "Podatek dochodowy". Przykłady:
    > 1. zastosowanie innych stawek amort. dla celów bilansowych i dla celów
    > podatkowych,2.zarachowanie różnic kursowych na koniec roku oczywiście tylko
    > dla celów bilansowych,3.utworzenie róznego rodzaju rezerw nieuznawanych za
    > koszty dla celów podatkowych. itd.  Czy coś zrozumiałaś?. Jeśli nie, poproś
    > najlepiej koleżankę, która jest biegłym ksiegowym, to wytłumaczy, a może Ty
    > sie pokusisz  i spróbujesz zdać egzamin. Pozdrawiam i życzę sukcesów .

    Sławko, bardzo Ci dziękuję, zrozumiałam, teraz potrzebuję praktyki i muszę "ją"
    znaleźć:))
    stonsik/Kamila

  • 12. Data: 2002-01-23 09:24:25
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > Np. Masz strate z lat ubiegłych do odliczenia. To jest twój składnik aktywów
    bo
    > w przyszłości przyniesie ci korzysci tzn zapłacisz mniejszy podatek
    >
    > Marcin
    >
    > --

    Bardzo dziękuję:)))
    stonsik/Kamila

  • 13. Data: 2002-01-23 10:43:24
    Temat: Re: Re: Re: AKTYWA Z TYT. ODROCZONEGO POD. DOCH.
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On 23 Jan 2002 00:45:16 +0100, <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Wolno, a nawet trzeba (zgodnie z nowelizacją UoR) tylko obejmujemy taki aktyw
    >odpisem aktualizującym co oznacza, że do bilansu wchodzi z wartościa 0.

    Cooo? To chyba nie tak. TRZEBA ustalić ujemną różnicę, ale WOLNO
    założyć aktyw jeżeli istnieje PEWNOŚĆ jego rozliczenia w następnym lub
    kolejnych latach obrotowych. Art 37 ust. 3

    Sławomir Dąbrowski

  • 14. Data: 2002-01-23 11:10:37
    Temat: Re: Re: Re: Re: AKTYWA Z TYT. ODROCZONEGO POD. DOCH.
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Wed, 23 Jan 2002 10:43:24 GMT, s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    wrote:

    >Cooo? To chyba nie tak. TRZEBA ustalić ujemną różnicę, ale WOLNO
    >założyć aktyw jeżeli istnieje PEWNOŚĆ jego rozliczenia w następnym lub
    >kolejnych latach obrotowych. Art 37 ust. 3

    Oczywiście błąd: odnoszę się do "starych" zapisów, niemniej jednak
    księgowanie straty a także w pewnym stopniu innej ujemnej różnicy w
    sytuacji gdy wiadomo że w przyszłym roku nie będzie można jej odliczyć
    z powodu przewidywanej straty jest nieuzasadnione.

    Sławomir Dąbrowski

  • 15. Data: 2002-01-24 00:20:08
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Jak byś siegnal np. do amerykanskich GAAP-ów to bys mi przyznał racje.
    Chodzi generalnie do zmuszenia jednostek do liczenia aktywów. Oczywście jak nie
    ma pewności rozliczenia to obejmujemy aktywa odpisem aktualizującym i do
    bilansu idzie 0.
    Poza tym jest to ważna informacja dla potencjalnego inwestora, ktory moze dojsc
    np. do wniosku ze warto w te spółkę inwestować bo nawet jak zarobimy to nie
    zapłacimy podatku. Oczywiście te informacje wyczyta juz z informacji dodatkowej
    Pozdrawiam

    Marcin

  • 16. Data: 2002-01-24 15:00:21
    Temat: Re: Re: Re: Re: Re: AKTYWA Z TYT. ODROCZONEGO POD. DOCH.
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On 24 Jan 2002 01:20:08 +0100, <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >zapłacimy podatku. Oczywiście te informacje wyczyta juz z informacji dodatkowej

    OK, przyznaję Ci rację :-)

    Sławomir Dąbrowski