  • Data: 2014-01-22 22:14:08
    Temat: Re: Re: Rząd chce opodatkować szybki internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Jan 2014, Nemo wrote:

    > Ta, a akcyza i vat na prąd i gaz stoją w sprzeczności z elektryfikacją
    > i gazyfikacją?

    Szczerze powiedziawszy - tak.

    Przyznam jednak, że oczywiście "zasada" lub inny cel może przeważyć
    i rzecz jasna uzasadniać działanie wbrew takiemu celowi jak np.
    gazyfikacja.

    Dla porządku:
    - o ile wiem, kiedy USA (już dość sporo lat temu) postanowiło
    "zinternetować" kraj, to zwolniło tę usługę z podatków.
    AFAIR "totalnie" (a VATu tam nie mają)
    - VAT jest uzasadniony właśnie "zasadą". Zwolnienie z VAT generuje
    więcej problemów niż rozwiązuje, i optymalne w takich przypadkach
    jest opodatkowanie stawką preferencyjną (w efekcie jest całkiem
    realne, że końcowa cena brutto może być niższa niż przy zwolnieniu)
    - akcyza, często w takim przypadku (patrz np. sól :P) z relatywnie
    niską stawką, z kolei ma taki skutek, jak sankcja za nieterminowe
    ujęcie w dokumentacji wydatków na robociznę: de facto jest to
    sankcja "za szarostrefowość".

    > Zamiast tego łykniesz z portali kolejną garść bzdur

    Trzeba przyznać, że taki flejm przyczynia się do "wzrostu świadomości
    prawnej" czytelników, bo też nie wiedziałem o przepisie wyłączającym
    okablowanie z podatku :)

    pzdr, Gotfryd