    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Urząd Skarbowy
    Date: Wed, 1 Oct 2003 13:45:30 +0200

    On Tue, 30 Sep 2003, Budzik wrote:

    >+ Tako rzecze a...@u...agh.edu.pl:
    [...]
    >+ > dla osoby fizycznej prowadzacej samodzielnie DG zwykle siedziba jest
    >+ > miejsce zamieszkania.
    >+ >
    >+ Ale nie zawsze tak jest i co ważniejsze nie musi tak być:

    Oczywiście.

    >+ załóżmy:
    >+ mieszkam w Krakowie, tam też sobie wyznaczyłem siedzibę w miejscu
    >+ zamieszkania (no wiesz - trzymam tam rejestry ale nie wykonuje
    >+ działalności).
    >+ Działalnośc wykonuję natomiast w Częstochowie. Czy nadal uważasz że płacę
    >+ VAT w US właściwym dla siedziby tzn. miejsca zamieszkania.

    Czytam, czytam i kombinuję: biorąc pod uwagę poniższe:

    >+ Dodam że ustawa mówi wyraźnie: dla osoby fizycznej wykonującej DG na
    >+ terenie dwóch różnych US właściwy jest ten właściwy dla miejsca
    >+ zamieszkania (ważne od 01.09.2003)!!!

    ...i podejrzenie że chciałeś potraktować Bogusława a contrario,
    to chyba miasta miejscami zamieniłeś ;) ? Bo w zapodanym
    przykładzie IMHO się zgadzacie :)
    A tak BTW: słyszałem w 1PR jak ktoś zliczał nowelizacje
    ustawy o PD: coś z 10 tego było. W ciągu roku... Wrr.... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)