    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Wyp3ata z DG na prywatny
    Date: Thu, 19 Feb 2009 10:15:54 +0100
    <gn40v1$k4h$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gn40ra$pn6$1@news.onet.pl>
    <gn43tm$mu2$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gn4661$afe$1@news.onet.pl>
    <gn9o5h$cak$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <gnfnka$ks1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnga0o$qvs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnh2n1$413$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnh32q$pfm$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gnh3ol$5lb$1@nemesis.news.neostrada.pl> <op.upjvgwzwl60ql1@unk>
    <gnhale$e0s$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gnhb4g$npa$1@news.onet.pl>
    <gnhc4n$iv2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnhevu$njg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0902182326380.3568@quad>
    <gni7i7$ieo$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    On Thu, 19 Feb 2009, p47 wrote:

    > Cóż, nie pozostaje mi zatem nic innego, niż uznać, ze:
    > albo
    > 1. w ostatnich latach nastąpiła zasadnicza zmiana przepisów
    > albo też
    > 2. odczuwałem ongiś jedynie niemiłe halucynacje

    > a sądy, w tym i NSA zawracały sobie głowę sprawami z gruntu bezsensownymi

    Hm... trudno mi się odnieść do tego czy sąd ma obowiązek odnieść się
    do kwestii *nie* poruszanych przez strony.
    No i zastrzegam: nie wiem co wynika z UoR. Nie mam obowiązku się
    stosować, to i nie czuję powodu aby się szczegółowo zapoznać :)

    Pozycji "US zastosował woluntarystyczną wykładnię" to nie wyklucza.
    Czy podatnik bronił się przed sądami wskazując, że przepis dotyczy
    pieniędzy ulokowanych na koncie związanym z DG a nie pieniędzy
    związanych z DG i wykładnia rozszerzająca nie jest dopuszczalna?

    Zauważ: teza że można zażądać podatku od freeware jest absurdalna.
    Ale to się zdarzyło! (acz tym razem NSA rzeczowo wyjaśnił podstawy,
    nie pamiętam tylko czy na wniosek podatnika czy "sam z siebie").

    No i przykładow z innych dziedzin prawa jest co niemiara - w miarę
    ostatnio (bodaj w zeszłym roku) na .prawo została poruszona sprawa,
    że policja *JUŻ* (!) nie korzysta przy prowadzeniu czynności śledczych
    w sprawach *karnych* z rzeczoznawców, którzy reprezentowali przy
    tych czynnościach interes strony skarżącej (przy ściganiu jak by
    nie patrzeć prywatnym - bo naruszenie PA nie jest ścigane z urzędu
    bo i nie może)
    Przez ładnych kilka lat "przechodziła" praktyka sprzeczna z samymi
    zasadami prawa (i siakoś w innych sprawach policja była tego
    świadoma, np. nie wtrącając się do przemocy w rodzinie o ile
    nie ma wniosku strony poszkodowanej, ale jednocześnie jak taki
    wniosek był to ani podejrzany ani oskarżony nie występowali
    w roli "eksperta od przemocy" oceniającego czy i w jakim zakresie
    przemoc była!).

    > 3.skoro, jak to wykazano, tak zupełnie swobodnie można żonglowac przelewami
    > miedzy kontami zwiazanymi z działalnością gospodarcza a czysto prywatnym to
    > ust 5 art 14 updof sporzadzono najwidoczniej jedynie dla masochistów

    ust.5 art.14 wyraźnie odnosi się do pieniędzy umieszczonych na koncie
    związanym z DG, a nie do pieniędzy związanymi z DG.

    Przyznam że nie wiem jak kiedyś było - a kilka takich "drobnych" zmian
    w międzyczasie wprowadzono, np. w odniesieniu do sprzedaży ST, zmieniając
    "wykorzystywane w DG" na "zaewidencjonowane w DG", bo na tym też się
    podatnicy nacięli i akurat niekorzystne dla podatników orzeczenia
    NSA dotyczące stanu prawnego sprzed roku 2003 jak najbardziej sobie
    przypominam; ale wtedy w ustawie zdecydowanie BYŁ ZAPIS o bezpośrednim
    "związaniu", a jak idzie o pieniądze to *dziś* zapis dotyczy konta,
    nie pieniędzy.

    Masz może pod ręką literalne brzmienie przepisu art.14.5 z czasu
    którego dotyczyła Twoja sprawa?

    No to pazerność fiskusa doceniam :)

    pzdr, Gotfryd