  • 1. Data: 2004-02-18 16:54:53
    Temat: faktura TPSA raz jeszcze
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Witam!

    Po prawie 4 miesiącach od przepisania telefonu na firmę wreszcie
    dostałem z TPSA jakąś względnie poprawną fakturę. Względnie, bo akurat
    nie zgadza się kod pocztowy, chociaż się nie zmienił, ale co tam :-)

    No i teraz co na tej fakturze jest:

    Abonament:
    - abonament za listopad 2003
    - abonament za grudzień 2003
    - abonament za styczeń 2004
    - abonament za luty 2004
    Połączenia:
    - za okres 01.01.2004-31.01.2004
    Inne opłaty za okres 01.11.2003-31.01.2004
    - aktywacja Neostrady
    - przepisanie telefonu

    Faktura z dnia 12.02.2004, płatna do 26.02.2004, otrzymana 18.02.2004.

    Teraz pytanie jak to zaksięgować? Najprościej chyba będzie z VATem, bo
    po prostu odpisuję VAT w lutym lub marcu.
    Ale co zrobić z KPiR? Czy złożyć korektę listopada 2003 z uwzględnieniem
    abonamentu za listopad, czy po prostu abonament za listopad i grudzień
    uwzględnić w grudniu (nie zamknąłem jeszcze roku 2003)? Problem dotyczy
    też tych "innych opłat", bo dotyczą one w zasadzie listopada (wtedy
    zawierałem umowę z TPSA).
    Czy pozostałe rzeczy (abonament za styczeń, luty oraz połączenia za
    styczeń) mogę zaksięgować w styczniu? A może abonament za styczeń
    powinienem księgować w grudniu, bo przychodzi na fakturze grudniowej?
    Pomóżcie coś, proszę!

    Maciek

  • 2. Data: 2004-02-18 17:09:30
    Temat: Re: faktura TPSA raz jeszcze
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dla czepialskich: jak wynika z tekstu prowadzę KPiR i jestem VATowcem. Z
    tekstu nie wynika jednak, że stosuję memoriał, więc się poprawiam :-)

    Maciek

  • 3. Data: 2004-02-18 17:44:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Teraz pytanie jak to zaksięgować? Najprościej chyba będzie z VATem, bo
    >+ po prostu odpisuję VAT w lutym lub marcu.

    Sprzeciw.
    Nie ma tak prosto, IMHO *tylko* w lutym.

    >+ Ale co zrobić z KPiR? Czy złożyć korektę listopada 2003 z uwzględnieniem
    >+ abonamentu za listopad, czy po prostu abonament za listopad i grudzień
    >+ uwzględnić w grudniu (nie zamknąłem jeszcze roku 2003)?

    Czytasz grupę ? Polecam wnioski Maddy, że NIE MA nakazu zaliczania
    kosztów "w danym miesiącu", jest - w danym roku.
    [...]
    >+ Czy pozostałe rzeczy (abonament za styczeń, luty oraz połączenia za
    >+ styczeń) mogę zaksięgować w styczniu? A może abonament za styczeń
    >+ powinienem księgować w grudniu, bo przychodzi na fakturze grudniowej?

    To jest "trudna sprawa" :(
    Z chęcią poczytam... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-18 19:07:10
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-02-18 18:44, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Sprzeciw.
    > Nie ma tak prosto, IMHO *tylko* w lutym.
    Dlaczego?

    > To jest "trudna sprawa" :(
    > Z chęcią poczytam... :)
    O cholercia! A za dwa dni trzeba by rozliczyć styczeń :-(
    Dobrze, że mi wyjdzie raczej zerowy podatek, to nie będę musiał chyba
    składać deklaracji, więc nie będzie czego później korygować ;-)

    Maciek

  • 5. Data: 2004-02-18 20:16:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ >>+ po prostu odpisuję VAT w lutym lub marcu.
    >+ > Sprzeciw.
    >+ > Nie ma tak prosto, IMHO *tylko* w lutym.

    Popatrz na temat, a później odśwież sobie takie FAQ jak
    "zaliczanie z *terminem płatności* VATu od pewnych faktur" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-18 22:25:00
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-02-18 21:16, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Popatrz na temat, a później odśwież sobie takie FAQ jak
    > "zaliczanie z *terminem płatności* VATu od pewnych faktur" :)
    No tak, ale po prostu wydawało mi się, że te "pewne faktury" zalicza się
    zgodnie z terminem płatności w miesiącu, kiedy ten termin wypada lub
    następnym. Czy gdzieś w ustawie o podatku od towarów i usług jest taki
    zapis, czy to wynika z późniejszych orzeczeń/interpretacji/wyjaśnień? ;-)

    Maciek

  • 7. Data: 2004-02-19 02:50:21
    Temat: Re: Re: faktura TPSA raz jeszcze
    Od: ala <w...@o...pl>

    Napewno VAt możesz ireozliczyxc TYLKO W lutym. !!!
    Natomioast koszty rozlicz proporcjonalnie w 2003 r i w 2004 r
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 8. Data: 2004-02-19 05:56:56
    Od: grynio001<t...@o...pl>

    hmm... chcialbym sie upewnic co do podobnej sprawy. Mianowicie mam
    fakture za telefon komorkowy, wystawiona 17 stycznia z data platnosci
    31 stycznia. Faktura obejmuje rozmowy za grudzien plus abonament
    za styczen. Co do VATu to nie mam zadnych watpliwosci, ze moge o
    odliczyc go TYLKO w styczniu ale co z kosztami? Czy zgodnie z tym co
    czytam powyzej MUSZE rozmowy zaliczyc do kosztow grudnia a tylko
    abonament moge wliczyc w koszty stycznia? (memorial)

    A co ze skladkami ZUS placonymi w styczniu ale za grudzien? Czy je
    zaliczam juz do biezacego roku i do PIT5L za styczen? (metoda
    kasowa) Czy moze rowniez powinienem je dodac do rozliczenia
    rocznego za ub.rok a w styczniu ich nie wykazywac?

    Od czego zalezy kiedy stosuje sie metode memrioalu a kiedy metode
    kasowa? Czy ja moge wybrac jak ujmuje pewne rzeczy czy jest to z
    gory okreslone?

    Sorry za te pytania ale dopiero pierwszy raz bede zamykac rok w KPiR
    i mam wiele watpliwosci i pytan.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-02-19 08:22:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ No tak, ale po prostu wydawało mi się, że te "pewne faktury" zalicza się
    >+ zgodnie z terminem płatności w miesiącu, kiedy ten termin wypada

    Tak.

    >+ lub następnym.

    Nie.

    >+ Czy gdzieś w ustawie o podatku od towarów i usług jest taki
    >+ zapis,

    Tak. Od czasu kiedy TK orzekł iż taki zapis w rozporządzeniu
    jest niekonstytucyjny i rząd wniósł o nowelizację ustawy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-02-19 08:26:36
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-02-19 03:50, Użytkownik ala napisał:
    > Napewno VAt możesz ireozliczyxc TYLKO W lutym. !!!
    > Natomioast koszty rozlicz proporcjonalnie w 2003 r i w 2004 r
    Dzięki. Czyli jeszcze tylko żeby się upewnić:
    - do roku 2003 zaliczam abonamenty za listopad i grudzień oraz "inne usługi"
    - do roku 2004 zaliczam abonament za styczeń i luty oraz połączenia za
    styczeń.
    Moje wątpliwości dotyczą abonamentu za styczeń i luty. Czy w każdym
    miesiącu mam rozbijać fakturę na koszt poprzedniego miesiąca (rozmowy) i
    następnego (abonament) i w takim wypadku koszt abonamentu za luty
    rozliczać dopiero w lutym?

    Maciek