    From: "Mirek" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rejest zakupu i sprzedaży , produkcja - pytania
    Date: Fri, 21 Nov 2003 14:47:33 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0311210410060.-320051@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > On Fri, 21 Nov 2003, Mirek wrote:

    teraz to jeszcze mniej rozumie :)
    pomijam pierwsze pytanie , które niestety pozostało bez odpowiedzi :(

    > ŻE CO ??

    rzeczywiscie xle sie wyrazilem , czyli, jak sie sprzedaje towar osobie
    fizycznej ( nie podaje mi NIPu ) w moim przypadku ?

    > Już się boję. Co z tym VATem ? Powiadasz że "się przenosi" ??
    > Skomentuj jaśniej...
    > Koszt zakupu towarów handlowych i materiałów podstawowych na KPiR
    > wlicza się "na bieżąco" do KUP, z zastrzeżeniem że po ostatniej
    > dyskusji na ten temat jestem zupełnie skołowany w razie zaliczania
    > kasowego.

    tzn wykazuje go jako koszt i "pozostaje" w US do pozniejszych odliczen, czy
    tak ? jesli jest nadwyzka to zwracany jest po rozliczeniu roku podatkowego ?

    > Nie masz racji :) - VATu po prostu *nie liczysz* w rozliczeniu
    > dochodu, ani po stronie przychodu, ani po stronie kosztów.

    rozumiem i dziękuje

    > Wyjątkiem są przypadki kiedy VATu nie wolno odliczać - wtedy
    > może stać się kosztem (paliwo, hotel...).
    > A dochód to jest przychód - koszt, przy czym w kosztach są *wszystkie*
    > koszty - w tym ogólne.

    > Nie dowcipkuj :)b> *Orientacyjny* "opis tecnologiczny" w stylu "na
    sztukę wyrobu
    > wychodzi XX elementów A, YY elementów B oraz 5 gwoździ pozłacanych"
    > to zw względu na te pozłacane gwoździe warto mieć... ;)

    Pelne wykazy podzespolow i tak prowadze , chocby ze wzgledu na ustalenie
    ceny produktu no a przede wszystkim ze wzgledu na logistyke.
    Czy to wystarczy ?
    Urz. elektroniczne to nie produkcja pudelek kartonowych :)

    > Hm...

    hmm ... ?

    > Z grubsza biorąc. I nie "potem", a w zasadzie "zaraz", AFAIK.
    > Koryguje się stan faktyczny remanentem, co pozwala żeby *podatek*
    > policzyć dokładnie tak jak się oczekuje (tj. że towar na magazynie
    > jest "twój"),

    moge poprosic jasniej ?

    > w ciągu roku na zaliczki liczy się pi-razy-oko
    > wrzucając w koszty wszystkie zakupy. Warto w listopadzie porobić
    > zakupy na sprzedaż grudniową... :)

    tak tez uczynilem

    > Wyjątkiem są koszta ponoszone "specjalistycznie" dla danego
    > przychodu, AFAIK: jak robisz "grubszą" i usługę i w tym celu
    > zakupujesz również "grubszą" usługę to kosztem będzie ona
    > dopiero "w calu tamtej". BTW: jakbym tu się mylił to proszę
    > krzyczeć !

    > ...no... niektóre cytaty wzbudziły we mnie podejrzenie że możesz
    > mieć rację. Jak zamiast faktur wystawiałeś "rachunki uproszczone"
    > to w fakturologii stosowanej masz tak ze 4 lata spóźnienia...

    lojalnie ostrzeglem :) , jestem elekronikiem a nie ksiegowym i wiem ze moje
    pytania moga smieszne i jeszcze raz prosze o lagodny wymiar kary

    > Nie. Raz do roku plus ew. "jak US każe" plus ew. "jak sam chcesz
    > zrobić remanent urzędowy" (zgłaszany do US !) - to rozliczasz
    > faktyczny stan "na magazynie".

    rozumiem

    > Tak.
    > Wlicza się do remanentu.
    > Wszystko co "masz na magazynie" (w momencie remenantu) to jest twój
    > majątek, i to wchodzi do "normalnego" rozliczenia podatku - nic
    > nie płacisz osobno. Oczywiście "wartość remanentu" z 1. stycznia
    > już była policzona, no to się 31. grudnia odejmie: to co "przybyło"
    > to twój "zysk w towarze" (a jak ubyło to strata).

    rozumiem ze w przyszlym roku podatkowym ? jesli nie to nie rozumiem