    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rejest zakupu i sprzedaży , produkcja - pytania
    Date: Fri, 21 Nov 2003 17:34:25 +0100

    Użytkownik "Mirek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bpkne8$2uc$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Prowadze DG na KPiR + VAT , rozliczenia comiesieczne.
    > Profil firmy - produkcja urz. elektronicznych
    > Prosze mnie za bardzo nie ganic za lamerstwo, prowadze sam
    ksiegowosc i mam
    > kilka pytanek, bede wdzieczny za odpowiedzi :

    To spróbuję jeszcze ja. Może mniej namieszam :-)
    Niemniej jednak sugeruję wizytę u jakiegoś specjalisty,
    który wyprostowałby to choć trochę.

    > 1. Kupuje materialy do prod. wysylkowo, czy w rejestrze zakupow mam
    > ksiegowac w kolejnosci dat w ktorych odbieram paczki , czy w
    kolejnosci w
    > jakiej wystawiane sa faktury przez poddostawcow ?

    W rejestrze wpiszesz w miesiącu wystawienia faktury lub w następnym.
    Pamiętaj, że do odliczenia VAT nie wystarczy sam towar.

    > 2. Sprzedaje komus towar na rachunek uproszczony , czy potem mam
    sobie
    > wystawic fakture zbiorcza, jak to ugryzc ? Czy poprostu ksiegowac
    rach
    > uproszczone ?

    Skoro już piszesz, że to są faktury VAT dla nieprowadzących DG,
    to ujmujesz w rejstrze normalnie jak każdą inną sprzedaż.
    Rachunki uproszczone "umarły" kilka lat temu.

    > Czy ksiegowac w kolejnosci wystawiania faktur czy momentu wplyniecia
    > pieniedzy na konto od klienta ?

    Moment wpłynięcia pieniędzy dla wykazania przychodu
    w dochodowym nie jest istotny.
    Pieniądze mogą wogóle nie wpłynąć.

    > 3. Jak z podatkiem , kupilem elementy na partie produku w
    listopadzie ,
    > jednak sprzedawac zaczne dopiero w grudniu ( musze wyprodukowac )
    czy koszt
    > zakupu elementow przenosi sie na nastepne miesiace ? ( Vat wiem ze
    napewno )

    Koszty (w tym zakupu) rozliczasz na bieżąco i narastająco,
    nie bardzo wiem co ma się przenosić.

    > 5. Czy musze prowadzic magazyn ?

    Nie.

    > 6. Czy od polproduktow na koniec roku podatkowego placi sie jakis
    podatek ?

    Zakupy "niewykorzystane" rozliczysz w remanencie.
    Zasady znajdziesz w RMF w sprawie prowadzenia KPiR.

    > Pozdrawiam wszystkich tych ktory pomagaja wyjsc z ciemnosci :)
    > Mirek

    Pzdr