  • 41. Data: 2011-01-02 22:39:32
    Temat: Re: Reklamy Google - odliczenie podatku VAT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-02 22:20, cef wrote:
    > Nie, no ja myślę, że śledzić nie muszę.
    > Tak ze dwa tygodnie wcześniej, zanim będę musiał sobie w łeb strzelić,
    > to dasz znać tutaj :-)

    Dramatyzujesz. Teraz to nawet w e-puap masz stosowną usługę do
    wygenerowania raportu środowiskowego.

    BTW, czy ktoś może podać jakiś racjonalny powód (poza tym, że IMHO
    urzędnicy maja to w dup***), dla którego usługa jest wdrożona tylko w
    województwie świętokrzyskim?

    Piotrek

  • 42. Data: 2011-01-02 23:04:12
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 02.01.2011 23:39, Piotrek wrote:

    > Dramatyzujesz. Teraz to nawet w e-puap masz stosowną usługę do
    > wygenerowania raportu środowiskowego.

    O, ciekawe. Przy czym opłaty za korzystanie są małym piwem przy raporcie
    śmieciowym wartym 10k:

    http://gartija.pl/forum,dostalem-kare-10-000-zl--za-
    nie-zlozenie-sprawozdania,10233

    > BTW, czy ktoś może podać jakiś racjonalny powód (poza tym, że IMHO
    > urzędnicy maja to w dup***), dla którego usługa jest wdrożona tylko w
    > województwie świętokrzyskim?

    To co napisałeś jest racjonalne - urzędnik zarabia swoje niezależnie od
    tego czy coś wdroży czy nie.

    --
    Tomek

  • 43. Data: 2011-01-02 23:40:16
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-03 00:04, tomek wrote:
    > O, ciekawe. Przy czym opłaty za korzystanie są małym piwem przy raporcie
    > śmieciowym wartym 10k:
    >
    > http://gartija.pl/forum,dostalem-kare-10-000-zl--za-
    nie-zlozenie-sprawozdania,10233

    Wytwarzasz odpady niebezpieczne lub więcej niż 5 ton niekomunalnych?

    Piotrek

  • 44. Data: 2011-01-03 09:56:03
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 03.01.2011 00:40, Piotrek wrote:

    nie-zlozenie-sprawozdania,10233

    > Wytwarzasz odpady niebezpieczne lub więcej niż 5 ton niekomunalnych?

    Jeśli masz drukarkę laserową, to wytwarzasz (lub wytworzysz)
    niebezpieczne i powinieneś był złożyć informację o wytwarzanych odpadach.

    A to co wkleiłem dotyczy sprawozdania rocznego w którym masz wpisać
    wszystko co wytworzyłeś (również nie-niebezpieczne). Jedyna furtka jest
    wtedy, gdy nie wytworzyłeś nic ponad odpady komunalne - przepisy są na
    tyle zakręcone że można w takim przypadku wyinterpretować z nich
    niepodleganie obowiązkowi złożenia sprawozdania, gdyż obowiązek złożenia
    mają podmioty prowadzące ewidencję odpadów:
    Jako mały/średni przedsiębiorca korzystający z możliwości prowadzenia
    ewidencji odpadów w formie kart przekazania odpadów - który w danym roku
    nie wystawił żadnej takiej karty - nie masz ewidencji więc nie musisz
    nic składać. Ale każdy bawi się za własne pieniądze, więc ja składam
    nawet taką "zerówkę".

    --
    Tomek

  • 45. Data: 2011-01-03 10:23:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-03 10:56, tomek wrote:
    > Jeśli masz drukarkę laserową, to wytwarzasz (lub wytworzysz)
    > niebezpieczne i powinieneś był złożyć informację o wytwarzanych odpadach.

    Nie, nie, nie. Zawsze zostawiam 2% tonera na "czarną godzinę", tak więc
    nie ma mowy o wytwarzaniu (niebezpiecznych odpadów). Na półce stoją jak
    najbardziej pełnowartościowe *tonery* ;-)

> [...]
    > nie wystawił żadnej takiej karty - nie masz ewidencji więc nie musisz
    > nic składać. Ale każdy bawi się za własne pieniądze, więc ja składam

    No przecież do 5Mg niekomunalnych i nie niebezpiecznych masz zwolnienie
    ze składania informacji (art. 17). Czy coś przegapiłem?

    Piotrek

  • 46. Data: 2011-01-03 10:28:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-03 11:23, Piotrek wrote:
    > No przecież do 5Mg niekomunalnych i nie niebezpiecznych masz zwolnienie
    > ze składania informacji (art. 17). Czy coś przegapiłem?

    A ściślej mówiąc masz obowiązek dla niebezpiecznych i od 5Mg niekomunalnych.

    Piotrek

  • 47. Data: 2011-01-03 10:47:44
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 03.01.2011 11:23, Piotrek wrote:

    > Nie, nie, nie. Zawsze zostawiam 2% tonera na "czarną godzinę", tak więc
    > nie ma mowy o wytwarzaniu (niebezpiecznych odpadów). Na półce stoją jak
    > najbardziej pełnowartościowe *tonery* ;-)

    :-)

    > No przecież do 5Mg niekomunalnych i nie niebezpiecznych masz zwolnienie
    > ze składania informacji (art. 17). Czy coś przegapiłem?

    Przegapiłeś art. 37 w którym jedyną furtką jest nieprowadzenie ewidencji
    odpadów.

    --
    Tomek

  • 48. Data: 2011-01-05 19:18:23
    Temat: [OT] Re: Reklamy Google - odliczenie podatku VAT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-03 11:47, tomek wrote:

    > Przegapiłeś art. 37 w którym jedyną furtką jest nieprowadzenie ewidencji
    > odpadów.

    Przecież IMHO art. 37 dotyczy posiadaczy odpadów czyli generalnie
    sytuacji kiedy:
    - magazynujesz własne odpady
    - prowadzisz zbiórkę/zakład przetwarzania odpadów.

    IMHO, w sytuacji kiedy wytworzysz odpad i przekażesz go odbiorcy to
    przestajesz być posiadaczem i art. 37 nie ma zastosowania.

    Nie to, żebym próbował dopatrywać się sensu w uchwalonym prawie, ale
    gdyby było inaczej to jaki byłby cel wprowadzania granicy 5Mg
    nie-niebezpiecznych w artykule 17?

    Czy konsultowałeś Twoją wersję z prawnikiem?

    Piotrek

  • 49. Data: 2011-01-05 21:37:03
    Temat: Re: [OT] Re: Reklamy Google - odliczenie podatku VAT
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.01.2011 20:18, Piotrek wrote:

    > Przecież IMHO art. 37 dotyczy posiadaczy odpadów czyli generalnie
    > sytuacji kiedy:
    > - magazynujesz własne odpady

    Wg mnie jeśli tylko wytwarzasz odpady, to je magazynujesz.
    Patrz - słowniczkek z ustawy:

    ---
    magazynowaniu odpadów -- rozumie się przez to
    czasowe przetrzymywanie lub gromadzenie odpa-
    dów przed ich transportem, odzyskiem lub unie-
    szkodliwianiem;
    ---

    > - prowadzisz zbiórkę/zakład przetwarzania odpadów.

    Wg słowniczka z ustawy:

    ---
    posiadaczu odpadów -- rozumie się przez to każ-
    dego, kto faktycznie włada odpadami (wytwórcę
    ^^^^^^^^
    odpadów, inną osobę fizyczną, osobę prawną lub
    ^^^^^^^^
    jednostkę organizacyjną), z wyłączeniem prowa-
    dzącego działalność w zakresie transportu odpa-
    dów; domniemywa się, że władający powierzchnią
    ziemi jest posiadaczem odpadów znajdujących się
    na nieruchomości;
    ---

    Potwierdza to konstrukcja formularza sprawozdania (jest pole do
    zaznaczenia przez wytwórców) a także moje niezliczone rozmowy z urzędnikami.

    > IMHO, w sytuacji kiedy wytworzysz odpad i przekażesz go odbiorcy to
    > przestajesz być posiadaczem i art. 37 nie ma zastosowania.

    Czyli w Sylwestra wszyscy sprzedają/oddają odpady i po problemie :-) ?
    Niestety tak dobrze to nie ma (wg mojej wiedzy)

    > Nie to, żebym próbował dopatrywać się sensu w uchwalonym prawie, ale
    > gdyby było inaczej to jaki byłby cel wprowadzania granicy 5Mg
    > nie-niebezpiecznych w artykule 17?

    Ustawa o odpadach i przepisy (około)środowiskowe są jednymi z
    najbardziej pop**** przepisów jakie czytałem..
    Ale jeśli bym miał wskazać tutaj jakieś uzasadnienie, to art. 17 ma
    związek z nadzorem administracyjnym nad wytwarzaniem odpadów, a raport z
    art. 37 jest potrzebny do tworzenia statystyki tego co faktycznie
    zostało wytworzone.

    > Czy konsultowałeś Twoją wersję z prawnikiem?

    Nie - raz chciałem skonsultować, jednak wiedziałem więcej w temacie niż
    ów prawnik :-). Ale akurat w tym przypadku jestem na 98,5% pewny że
    dobrze piszę (i robię).

    Swoją drogą, interpretacje urzędnicze potrafią być w tematach
    środowiskowych na tyle rozbieżne z przepisami, ze zdrowym rozsądkiem i
    ze sobą, że przyjąłem taktykę wykonywania lokalnego prawa powielaczowego.
    Przykładowo, skoro wałek światłoczuły drukarki laserowej jest odpadem
    niebezpiecznym, toner (proszek) też może taki być, to czemu zadrukowane
    kartki miałyby być odpadem nie-niezbezpiecznym? A są, w każdym znanym mi
    przypadku :-) Ba - nie ma takiego kodu odpadu pod który pasowałaby
    niebezpieczna makulatura (która tym samym utraciła by status odpadu
    komunalnego, ze wszystkimi tego konsekwencjami) :)

    --
    Tomek

  • 50. Data: 2011-01-05 21:48:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-05 22:37, tomek wrote:
    > Nie - raz chciałem skonsultować, jednak wiedziałem więcej w temacie niż
    > ów prawnik :-). Ale akurat w tym przypadku jestem na 98,5% pewny że
    > dobrze piszę (i robię).

    W google books są obszerne fragmenty książki Radeckiego "Prawo o
    odpadach: komentarz". Stan prawny na 1-go stycznia 2008, o ile mnie
    pamięć nie myli. Czyli troche stare, ale akurat art. 37 (chyba) się nie
    zmienił.

    Oczywiście co bardziej ciekawe fragmenty niedostępne, a w szczególności
    komentarz do art. 37.

    Może warto spojrzeć do pelnej wersji tej książki?

    Piotrek