  • 31. Data: 2010-12-31 10:22:25
    Temat: Re: Reklamy Google - odliczenie podatku VAT
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 31 Gru, 11:00, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > To jeszcze warto rozwin jaki podatek chcesz p aci ?
    > Bodla r ych podatk w s r ne warunki.
    > Rozmawiamy w tej chwili tylko o VAT. Tu ju pad artyku
    > od czego i w jakiej wysokosci. Ale wiesz, e jest  jeszcze kwestia
    > rozliczenia
    > remanentu likwidacyjnego sporz dzenego do rozliczenia podatku dochodowego?

    Powinienem więc oprócz podatku VAT zapłacić również podatek dochodowy?
    Czy w 2011 roku to się nie zmieni? Tak jest tutaj napisane:
    http://pit.wieszjak.pl/dzialalnosc-gospodarcza/26339
    9,W-2011-roku-likwidacja-firmy-nie-bedzie-opodatkowa
    na-PIT.html

    ale nie jestem pewien czy chodzi o ten sam podatek dochodowy o którym
    piszesz?

  • 32. Data: 2010-12-31 10:25:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Dec 2010, Fenix wrote:

    > Legalna likwidacja to już dla bardziej wyrafinowanych kombinatorów :-)
    > Przykładowo komputer amortyzuje się kilka lat, a ja go kupiłem 1,5
    > roku temu,

    To może powinieneś się zapoznać z przepisami o:
    - amortyzacji przyspieszonej
    - amortyzacji jednorazowej
    ...??

    > więc nie mogę go chyba w tej chwili chyba zlikwidować ze względu
    > na całkowite zużycie?

    Ale kryterium "całkowitego zużycia" ma się *nijak* do zamortyzowania!
    No może poza tezą, że aby wrzucić w KUP niezamortyzowaną część
    obowiązkowo musi ona posłużyć "uzyskaniu przychodu" (znaczy jak się
    ją sprzeda w roli złomu).
    Z zastrzeżeniem, że nie wiem jak powyższa teza ma się do przypadku
    kiedy trzeba DOPŁACIĆ do złomowania :O

    > Tutaj przeczytałem, że mogę być tez inne powody:
    > "Likwidacja środka trwałego to całkowite zaprzestanie jego
    > użytkowania, zaprzestanie amortyzacji podatkowej oraz wykreślenie
    > środka trwałego z ewidencji środków trwałych oraz wartości
    > niematerialnych i prawnych, w szczególności z powodu jego całkowitego
    > zużycia, kradzieży, uszkodzenia lub utraty przydatności związanej np.
    > z postępem technicznym. Likwidacja środka trwałego jest czynnością
    > niepodlegającą VAT."
    > http://mojafirma.infor.pl/podatki/120155,Czy-likwida
    cja-srodka-trwalego-rodzi-obowiazek-opodatkowania-or
    az-korekty-odliczonego-VAT.html

    > ale kombinowanie z tym (szczególnie z "kradzieżą") balansuje na
    > granicy prawa.

    Nie, to JEST przekroczenie prawa.
    Jak zgłosisz na policji nieistniejące przestępstwo (bo jak nie zgłosisz
    to US spyta dlaczego nie) popełnisz (inne) przestępstwo sam.

    > Najwyżej zapłacę i trudno.

    Popatrz na to tak: "zasadniczo" skarb państwa się spodziewa, że jak
    nabędziesz komputer dla swoich celów osobistych (albo szerzej:
    niegospodarczych), to dostanie VAT od tego tudzież zapłacisz ze
    swoich opodatkowanych zarobków.
    Kupując "na firmę" uniknąłeś jednego i drugiego.
    W przypadku ST i tak jest "plus" - z jednej strony w czasie prowadzenia
    DG dochodowy był obniżalny "z opóźnieniem" (amortyzacja), w zamian
    nie trzeba "zwracać kosztów" (chyba, że się pozostawiony ST sprzeda!)

    > Kwestia tylko od czego powinienem zapłacić?
    > Zestaw komputerowy - środek trwały - więc płacę.
    > Ale czy od wartości niematerialnych i prawnych (licencje na Windows
    > i Office)

    Tak dość wyjątkowo dla WNiP nie widać "sankcji".

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2010-12-31 10:58:09
    Od: gonia <g...@w...pl>

    W sumie to nie wiem, dlaczego na siłę starasz się iść w kierunku tego
    opodatkowania? Art.29 ust.10 odwołuje się do całego ust.2, a nie tylko
    do pkt 2, gdzie darowizny zostały potraktowane jako jedne z wielu innych
    przekazań, a nie jako <osobne źródło przekazania>

    > No właśnie.
    > A w przypadku "przeznaczenia na cele nie związane z DG", czyli np.
    > w przypadku zakończenia DG, o czym była mowa w tym wątku, nie ma mowy
    > o "dostawie", "wydaniu" ani innnej z pokrewnych czynności.
    > Przedmiot opodatkowania pozostaje we władaniu tej samej osoby i tego
    > samego podatnika!

    art.29 ust.10 W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust.
    2, podstawą opodatkowania jest cena nabycia towarów (bez podatku), a gdy
    nie ma ceny nabycia, koszt wytworzenia, określone w momencie dostawy
    tych towarów.

    art.7 ust.2 Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do
    jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez
    niego przedsiębiorstwem, w szczególności:

    1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego
    pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców,
    akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów
    stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia;

    2) wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności
    darowizny

    - jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku
    należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w
    części.

    Szczęśliwego Nowego Roku

    g.

  • 34. Data: 2010-12-31 12:03:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Dec 2010, gonia wrote:

    > W sumie to nie wiem, dlaczego na siłę starasz się iść w kierunku tego
    > opodatkowania?
    [...]

> [...]
    > przedsiębiorstwem, w szczególności:
    >
    > 1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika

    Hm... jakoś tak wiele razy nadepnąłem na ten przepis, ale nigdy
    się o niego nie potknąłem ;)

    Thx!

    > Szczęśliwego Nowego Roku

    Wzajemnie! (wszystkim)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2010-12-31 12:12:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    na-PIT.html

    > ale nie jestem pewien czy chodzi o ten sam podatek dochodowy o którym

    O ten.
    Teraz jeszcze trzeba ustalić autora nowelizacji - żeby było wiadomo
    na przyszłość, czyja to zasługa.
    :)
    Jeszcze jest poszukiwany autor nowelizacji usuwającej bzdurę w postaci
    nakazu "okasowania" sprzedaży używanego komputera lub części komputerowych
    jeśli są sprzedane razem z "nagranym oprogramowaniem na nośniku".
    I tysiąca innych mało sensownych utrudnien.
    Włączenie z definicją "skręcania" (lub ustalenia, kiedy nakaz włączania
    migacza przy skręcaniu nie ma zastosowania, w ostateczności zdefiniowania
    że "pojazd jedzie prosto nawet jak skręca" po drodze).
    Ale to chyba po to, żeby było czego sobie życzyć na przyszłość ;)
    <tu pisać życzenia!>

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2010-12-31 13:18:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fenix wrote:

> [...]
    > http://pit.wieszjak.pl/dzialalnosc-gospodarcza/26339
    9,W-2011-roku-likwidacja-firmy-nie-bedzie-opodatkowa

    No proszę, czego to się człowiek nie dowie przy okazji.
    Tak o ten podatek mi chodziło. Czyli nie od razu zapłacisz.

  • 37. Data: 2010-12-31 20:48:15
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 31.12.2010 14:18, cef wrote:

    9,W-2011-roku-likwidacja-firmy-nie-bedzie-opodatkowa
    na-PIT.html

    > No proszę, czego to się człowiek nie dowie przy okazji.
    > Tak o ten podatek mi chodziło. Czyli nie od razu zapłacisz.

    Lepiej śledź Dz.U. - taki system opłat i sprawozdań środowiskowych się
    spina w całość, podłączą go pewnie do cedg i będzie zgrzytanie zębami.

    --
    Tomek

  • 38. Data: 2011-01-02 11:55:23
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 31 Gru 2010, 14:18, "cef" <c...@i...pl> wrote:
    99,W-2011-roku-lik...

    > No prosz , czego to si cz owiek nie dowie przy okazji.
    > Tak o ten podatek mi chodzi o. Czyli nie od razu zap acisz.

    Przyznam, że jest to trochę dla mnie niejasne:

    "Przychodem z działalności gospodarczej są przychody z odpłatnego
    zbycia składników majątku:

    * pozostałych na dzień likwidacji działalności gospodarczej
    prowadzonej samodzielnie,
    * otrzymanych w związku z likwidacją spółki niebędącej osobą prawną
    lub wystąpieniem wspólnika z takiej spółki.

    Przychodem z działalności gospodarczej nie są jednak przychody z
[...]

    - jeżeli od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym nastąpiła likwidacja działalności gospodarczej prowadzonej
    samodzielnie, likwidacja spółki niebędącej osobą prawną lub nastąpiło
    wystąpienie wspólnika z takiej spółki, do dnia ich odpłatnego zbycia
    upłynęło sześć lat i odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu
    działalności gospodarczej."
    http://pit.wieszjak.pl/dzialalnosc-gospodarcza/26339
    9,W-2011-roku-likwidacja-firmy-nie-bedzie-opodatkowa
    na-PIT.html

    Czy należy to rozumieć w ten sposób, że do tej pory w dniu likwidacji
    firmy należało zapłacić zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości
    10% od wszystkiego co wpisało się w KUP, natomiast od 01.01.2011
    trzeba będzie zapłacił ten podatek po likwidacji działalności w dniu
    gdy się te składniki majątku sprzeda (już jako osoba fizyczna), z tym
    jeżeli sprzedaż ta nastąpi po 6 latach od likwidacji działalności to
    żaden podatek dochodowy nie zostanie naliczony?

  • 39. Data: 2011-01-02 21:20:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Lepiej śledź Dz.U. - taki system opłat i sprawozdań środowiskowych się
    > spina w całość, podłączą go pewnie do cedg i będzie zgrzytanie zębami.

    Nie, no ja myślę, że śledzić nie muszę.
    Tak ze dwa tygodnie wcześniej, zanim będę musiał sobie w łeb strzelić,
    to dasz znać tutaj :-)

  • 40. Data: 2011-01-02 21:54:14
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 02.01.2011 22:20, cef wrote:

    > Nie, no ja myślę, że śledzić nie muszę.
    > Tak ze dwa tygodnie wcześniej, zanim będę musiał sobie w łeb strzelić,
    > to dasz znać tutaj :-)

    Ja już mogę być wtedy *po * zabiegu :-)

    --
    Tomek