    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Remanent poczatkowy
    Date: Fri, 7 Jun 2002 23:58:44 +0200

    On Thu, 6 Jun 2002, .:: Wojtek ::. wrote:

    >+ Chyba zawaliłem :(. Nie sporządziłem remanentu początkowego, chociaż podobno
    >+ jest taki obowiązek złożenia , ze nalezy zgłosić do 7 dni od daty
    >+ sporządzenia remanentu w US nawet jak jest zero.

    Remanenty *inne niż wymagane* !
    Skąd to wziąłeś, żeby remanent początkowy (lub np. remanenty
    roczne) zgłaszać do US ??
    Masz je mieć zrobione 'by default'.

    >+ Z tym, że nie mam towarów
    >+ handlowych, tylko wyposażenie i materiały biurowe. Jak to odkręcic?

    Z tym się już zgłaszałeś: IMHO przyjąć że masz zero.

    >+ Czy mozna tak zrobic: zgłosić do US za 7 dni remanent,

    Jeszcze raz: skąd masz info o złoszeniu do US ?
    Bo w rozp. ds. KPiR jest:
    par.28.4: o zamiarze sporządzenia spisu z natury *W INNYM TERMINIE*
    niż na 1 stycznia, 31 grudnia lub rozpoczęcia działalności..."
    (podkreślenie i kompresja tekstu moje, to nie jest dosłowny cytat)

    >+ tylko co z tymi
    >+ zakupami, które dokonałem jak wprowadzic do KPiR i czy moge potem odliczyć
    >+ VAT?
    >+ Czy remanent może byc później niz dokonane zakupy?

    Nie, art. 27. rozp. ds. KPiR: "przed zaprowadzeniem księgi".
    To co ci opisałem (wpis w KPiR w polu komentarza) to nie
    był *mój* pomysł przy reman.pocz.=0 tylko "osoby uprawnionej"...

    >+ POMOCY :)

    Pozdrowienia, Gotfryd