  • Data: 2012-09-07 11:58:03
    Temat: Re: Remont domu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 7 Sep 2012, SQLwiel wrote:

    > Z całym szacunkiem, Gotfrydzie, ale Ty masz szczególną przypadłość presji na
    > teoretyczne dociekanie znaczenia liter(y) prawa. Dla Ciebie tzw. "prawo" (bo
    > to, z czym mamy do czynienia powinno się nazywać "lewo")

    To się akurat zgadza :]

    > samo w sobie jest
    > obiektem zainteresowania, a tutaj ludzie przychodzą po praktyczną
    > "wykładnię", ale i pogadać, owszem, od czego sam nie stronię.
    >
    > Tymczasem rozwiązanie problemu wątkotwórcy, jak już tu zaznaczono, jest
    > banalne - ojciec ma przelać synowi milion (czy stówę), syn ma wypełnić stosownego
    pita
    > i zanieść w zębach do US w ciągu miesiąca (chyba) i nic nikomu potem do tego.

    Kiedy moja uwaga miała na celu raczej wskazanie, że w *tym* przypadku
    "nierozwiązanie" wcale nie jest rozwiązaniem gorszym.
    To samo, czym skarbówka w przeszłości (z rzadka, bo działania wyglądały
    na dość wybiórcze) pogrążała podatników, czyli wykazywanie "niedarowizny"
    (i łupnięcie dochodowym, który ma wyższe stawki), w tym przypadku całkiem
    skutecznie prowadzi do zwolnienia.

    I jak już trzymać się tematu dyskusji, to mi wychodzi, że obłożonego
    słabszymi restrykcjami.
    Może ktoś wskazać, że do skorzystania z art.21.1.125 potrzebne
    jest przelewanie bankiem, składanie u notariusza bądź wypełniania
    papierków dla US albo dopełnianie innych formalności, które byłyby
    potrzebne dla uzyskania zwolnienia z darowizny?

    > A Vincent niech się wychędoży sam.

    Toć ja właśnie o tym ;)

    Inna sprawa, że nie jest powiedziane iż pierwszy z brzegu skarbowiec
    ma w małym palcu rozróżnianie darowizny od nieodpłatnego świadczenia,
    więc "mocne" papiery na darowiznę wydają się nieść mniej potencjalnych
    komplikacji. Raczej chciałem wskazać, iż podatnik któremu (choćby
    z nieświadomości) "wyświadczono", w tym przypadku - remont domu,
    wcale nie jest (IMHO) na przegranej pozycji, znaczy zagrożony
    podatkiem.

    pzdr, Gotfryd