  • 1. Data: 2008-03-23 19:42:22
    Temat: Renta rodzinna - zawieszenie - co jeśli nie zawiadomię ZUS-u o podjęciu pracy?
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Pobieram rentę rodzinną.
    1. W jaki sposób ZUS może się dowiedzieć, że podjąłem zatrudnienie na
    podstawie umowy o pracę?
    2. Co mi grozi, jeśli nie zawiadomię ZUS-u o zamiarze osiągania
    przychodu w wysokości przekraczającej 70% przeciętnego wynagrodzenia?
    Kiedy mogę się spodziewać sankcji (np. na koniec roku - zwrot renty?)

  • 2. Data: 2008-03-23 19:50:12
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Sheen <z...@v...pl> wrote:
    > Pobieram rentę rodzinną.
    > 1. W jaki sposób ZUS może się dowiedzieć, że podjąłem zatrudnienie na
    > podstawie umowy o pracę?

    Od pracodawcy, który w ciągu 7 dni od zatrudnienia Ciebie powinien złożyć
    druk ZUA, czyli zgłoszenie Ciebie do ubezpieczeń.

    a.

  • 3. Data: 2008-03-23 20:30:55
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Wemif wrote:

    > Od pracodawcy, który w ciągu 7 dni od zatrudnienia Ciebie powinien złożyć
    > druk ZUA, czyli zgłoszenie Ciebie do ubezpieczeń.
    >
    > a.
    W takim razie po cholerę mam jeszcze sam się kłopotać zawiadamianiem
    ZUS-u? W jaki sposób mam to zrobić?
    Dzięki za poradę.

  • 4. Data: 2008-03-24 11:53:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Mar 2008, Sheen wrote:

    > Pobieram rentę rodzinną.
    > 1. W jaki sposób ZUS może się dowiedzieć, że podjąłem zatrudnienie na
    > podstawie umowy o pracę?

    Z deklaracji złożonej przez pracodawcę.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-03-24 11:56:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > W takim razie po cholerę mam jeszcze sam się kłopotać zawiadamianiem ZUS-u?

    Na wypadek jakby pracodawca zapomniał lub "zapomniał" (znaczy chciał
    zatrudnić na czarno).
    Jakbyś nie miał takiego obowiązku, to ZUS nie miałby podstaw do ew.
    *ukarania* cię (piszę o ukaraniu, mandatem AFAIR do 5000 zł, a nie "tylko"
    zwrocie świadczeń co jest oczywiste).

    pzdr, Gotfryd