    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rezygnacja z vat
    Date: Fri, 29 Aug 2003 08:57:05 +0200

    Bogusiowi to się najmniej podziękowania za działalność
    motywacyjną należą :) (znaczy: mnie zmotywował :), niestety ;>)
    Jedziemy:
    On Thu, 28 Aug 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Użytkownik "R.Gliński" <a...@a...pl> napisał [...]
    >+ > Mam takie pytanie czy po rezygnacji z vat z art. 7a
    >+ > musze sporzadzic spis z natury bo w ustawie sie nie doczytalem,
    >+ > a mila poni z US tez nie . Dala tylko odpowiedz na zdrowy rozum,
    >+ > jesli pan wchodzac na vat robil spis to przy rezygnacji tez pewnie
    >+ > trzeba
    >+
    >+ Na zdrowy rozum przy "wchodzeniu" spis robi sie bo US
    >+ na wniosek podatnika uznaje VAT naliczony dla towarow niesprzedanych
    >+ zakupionych na faktury.....

    No tak... VAT to taki podatek że wszystkie odliczenia *można*
    robić, nie ma nakazu odliczania ;) (w odróżnieniu od PIT
    IMHO przy VAcie nie da się postawić zarzutu "ukrywania
    kosztów" :)).

    >+ A jaki na zdrowy rozum ma interes podatnik gdy rezygnuje z VAT ?

    Niełupnięcie VATem z odsetkami, dodatkiem karnym 30% i karą
    "z tytułu uszczuplenia" ?

    >+ chyba nie takim zeby mu US ten podatek dazaloddac...

    :)
    Boguś, tak konkretnie - z ustawy o VAT, element wałkowany
    kiedyś w sprawie "kilka proporcji w jednej firmie, czyli
    VAT-7 niezgodny z ustawą":
    +++++++++
    Art. 19. 1. Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług, związanych ze sprzedażą
    opodatkowaną.
    ---------

    Widzisz to co ja ?
    Sprzedajesz - po "przejściu na zwolnienie" - "z magazynu"
    jakiś towar.
    Pytam się po dobroci - czy miałbyś prawo do obniżenia
    podatku należnego, jeśli sprzedaż *tego towaru* nie jest
    opodatkowana ? Palcem można (na fakturze zakupu) wskazać
    który to VAT naliczony był "związany" z ową sprzedażą !

    Zeznaję że nie znam "urzędowych interpretacji", ale coś
    mi się w pomyśle żeby w tym roku nakupic towaru za
    40000 zł (a w przyszłym wziąc zwolnienie z VAT i sprzedać)
    nie podobało ;) i znowu ustawę czytałem ;[
    Wszelka krytyka... WRÓĆ !! tylko "rzeczowa krytyka"[1] :)
    - mile widziana.
    Napiszcie czy się mylę w te czy wewte, bo jako rzeczono
    - "interpretacji" sobie żadnej nie przypominam !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)
    [1] to a propos wątku z Maddy w subjeccie ;>