  • 1. Data: 2003-08-25 12:27:11
    Temat: Rezygnacja z vat
    Od: R.Gliński <a...@a...pl>

    Witam grupowiczow
    Mam takie pytanie czy po rezygnacji z vat z art. 7a
    musze sporzadzic spis z natury bo w ustawie sie nie doczytalem,
    a mila poni z US tez nie . Dala tylko odpowiedz na zdrowy rozum,
    jesli pan wchodzac na vat robil spis to przy rezygnacji tez pewnie
    trzeba
    --
    Z poważaniem Ryszard Gliński

  • 2. Data: 2003-08-28 12:39:51
    Temat: Re: Rezygnacja z vat
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "R.Gliński" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a mila poni z US tez nie . Dala tylko odpowiedz na zdrowy rozum,
    > jesli pan wchodzac na vat robil spis to przy rezygnacji tez pewnie

    Na zdrowy rozum przy "wchodzeniu" spis robi sie bo US
    na wniosek podatnika uznaje VAT naliczony dla towarow niesprzedanych
    zakupionych na faktury.....

    A jaki na zdrowy rozum ma interes podatnik gdy rezygnuje z VAT ?

    chyba nie takim zeby mu US ten podatek dazaloddac...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-08-29 06:57:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Bogusiowi to się najmniej podziękowania za działalność
    motywacyjną należą :) (znaczy: mnie zmotywował :), niestety ;>)
    Jedziemy:
    On Thu, 28 Aug 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ Na zdrowy rozum przy "wchodzeniu" spis robi sie bo US
    >+ na wniosek podatnika uznaje VAT naliczony dla towarow niesprzedanych

    No tak... VAT to taki podatek że wszystkie odliczenia *można*
    robić, nie ma nakazu odliczania ;) (w odróżnieniu od PIT
    IMHO przy VAcie nie da się postawić zarzutu "ukrywania
    kosztów" :)).

    >+ A jaki na zdrowy rozum ma interes podatnik gdy rezygnuje z VAT ?

    Niełupnięcie VATem z odsetkami, dodatkiem karnym 30% i karą
    "z tytułu uszczuplenia" ?

    >+ chyba nie takim zeby mu US ten podatek dazaloddac...

    :)
    Boguś, tak konkretnie - z ustawy o VAT, element wałkowany
    kiedyś w sprawie "kilka proporcji w jednej firmie, czyli
    VAT-7 niezgodny z ustawą":
    +++++++++
    Art. 19. 1. Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług, związanych ze sprzedażą
    opodatkowaną.
    ---------

    Widzisz to co ja ?
    Sprzedajesz - po "przejściu na zwolnienie" - "z magazynu"
    jakiś towar.
    Pytam się po dobroci - czy miałbyś prawo do obniżenia
    podatku należnego, jeśli sprzedaż *tego towaru* nie jest
    opodatkowana ? Palcem można (na fakturze zakupu) wskazać
    który to VAT naliczony był "związany" z ową sprzedażą !

    Zeznaję że nie znam "urzędowych interpretacji", ale coś
    mi się w pomyśle żeby w tym roku nakupic towaru za
    40000 zł (a w przyszłym wziąc zwolnienie z VAT i sprzedać)
    nie podobało ;) i znowu ustawę czytałem ;[
    Wszelka krytyka... WRÓĆ !! tylko "rzeczowa krytyka"[1] :)
    - mile widziana.
    Napiszcie czy się mylę w te czy wewte, bo jako rzeczono
    - "interpretacji" sobie żadnej nie przypominam !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)
    [1] to a propos wątku z Maddy w subjeccie ;>

  • 4. Data: 2003-08-29 14:31:02
    Od: R.Gliński <a...@a...pl>

    w <news:Pine.WNT.4.56.0308290841010.-320899@k6-2.porte
    zjan.zabrze.pl>
    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    [...]
    > Napiszcie czy się mylę w te czy wewte, bo jako rzeczono
    > - "interpretacji" sobie żadnej nie przypominam !
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Dzięki za rzucenie nico światła na tą sprawę.
    Zrozumiałem to tak że jednak trzeba zrobić spis towaru który
    zostaje na magazynie
    --
    Z poważaniem Ryszard Gliński

  • 5. Data: 2003-09-01 10:42:48
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news[....]

> [...]
    > opodatkowana ? Palcem można (na fakturze zakupu) wskazać
    > który to VAT naliczony był "związany" z ową sprzedażą !

    Na szczescie nie mam zamiaru rezygnowac z VAT... ale

    Gdy kupowalem robilem to "z zamiarem" sprzedazy opodatkowanej.
    Wiec zgodne z prawem odliczylem w miesiacu zakupu.

    No nie wiem...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-09-02 12:06:05
    Od: R.Gliński <a...@a...pl>

> [...]

    > Art. 19. 1. Podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego
    > o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług,

    Po entym czytaniu ustawy patrz art.6a ust 2, oraz art. 14 ust 1
    jednak nie mam obowiązku robienia spisu ,a za towary zakupione
    przed rezygnacją z Vat mam prawo odliczyć vat(art.6a)

    --
    Z poważaniem Ryszard Gliński

  • 7. Data: 2003-09-02 15:42:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2003, R.Gliński wrote:

> [...]
    >+ jednak nie mam obowiązku robienia spisu ,a za towary zakupione
    >+ przed rezygnacją z Vat mam prawo odliczyć vat(art.6a)

    Przyznam że opis pasuje do sytuacji "wyjścia z VAT".
    Tyle, że ja tam widzę tezę wręcz odwrotną !
    Popatrz:
    ++++++
    Art. 6a. 1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają również
    towary własnej produkcji oraz towary, które po nabyciu nie zostały
    odprzedane, w przypadku:
    2) zaprzestania przez podatnika będącego osobą fizyczną wykonywania
    czynności podlegających opodatkowaniu [...]
    ------

    Jak dla mnie - to próbując bardzo ściśle opisywać stan VATu,
    to owszem: *miałeś* prawo odliczyć VAT w momencie zakupu. Ale
    w momencie wyjścia z VAT musisz go naliczyć i odprowadzić !
    Tam widzę "opodatkowaniu *podlegają*" a nie "nie podlegają" :]

    Coś źle zrozumiałem ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 8. Data: 2003-09-02 15:48:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...art.19.1...]
> [...]
    >+ Gdy kupowalem robilem to "z zamiarem" sprzedazy opodatkowanej.
    >+ Wiec zgodne z prawem odliczylem w miesiacu zakupu.

    Ależ tego nie podważałem :)
    Ale jak postanowisz sobie taki towar handlowy "wziąć" (czytaj:
    "przekazać na potrzeby osobiste") to ów VAT trzeba oddać.
    I podobnie (IMO) kiedy przekazujesz go do sprzedaży
    zwolnionej: niezależnie czy do "produkcji zwolnionej"
    (proszę o zwolnienie od szukania przykładów :]) czy
    do sprzedaży zwolnionej (IMO).
    Nie miałem zamiaru sugerować jakoby należało korygować VAT
    wstecz do momentu zakupu :), tylko właśnie (niestety)
    "oddanie" VATu w postaci naliczenia i odprowadzenia jak
    przy sprzedaży. No i Ryszard znalazł coś pasującego
    w art. 6a tylko argumentuje w drugą stronę, hm...
    Poczekam tylko czy ktoś mi błędu w czytaniu nie wytknie,
    ale... to pasuje (wyjątkowo ??) również "na logikę" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-09-02 18:00:24
    Od: R.Gliński <a...@a...pl>

    w <news:Pine.WNT.4.56.0309021736220.-361497@k6-2.porte
> [...]

    > w momencie wyjścia z VAT musisz go naliczyć i odprowadzić !
    > Tam widzę "opodatkowaniu *podlegają*" a nie "nie podlegają" :]

    Przepisu ust.1 nie stosuje się do podatników zwolnionych od podatku
    na podstawie art.14 ust. 1 i 6.
    A na podstawie tego art. mogłem zreygnować z vatu
    (mniej niż 10000 Eur)

    --
    Z poważaniem Ryszard Gliński

  • 10. Data: 2003-09-02 21:43:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ Przepisu ust.1
    >+ nie stosuje się do podatników zwolnionych od podatku

    Oczywiście. Byłoby "lekko mądrym inaczej" jakby
    ktoś kto był zwolniony (czyli *nie odliczał* VATu)
    musiał przy zamknięciu go drugi raz zapłacić :]
    Widać ustawodawca pomyślał ;) - weź pod uwagę że
    nawet jak ktoś "się zwolni" to nadal pod VAT *podlega*,
    skutkiem czego jak w ustawie byłoby że "VAT się
    płaci" (bezwzględnie) to by się płaciło...

    >+ na podstawie art.14 ust. 1 i 6.
    >+ A na podstawie tego art. mogłem zreygnować z vatu
    >+ (mniej niż 10000 Eur)

    Nie ma tak dobrze (IMO). Mogłeś zrezygnować - czyli
    *przed* rezygnacją to *byłeś* zwolniony czy *nie* ? ;)
    W 6a.1.2 jest "zwolnionych na podstawie" - ale skoro
    się nie zwolniłeś to nie jesteś (jeszcze) zwolniony,
    IMO oba warunki muszą być spełnione (*mogłeś* się
    zwolnić *i* się *zwolniłeś* z VAT).
    IMHO ewidentnie - "zaprzestajesz wykonywania
    czynności podlegających"... ! Jak już "zaprzestaniesz"
    to będziesz zwolniony i w razie czego nie będziesz
    płacił VATu drugi raz ;]
    BTW: Ciekawe czemu nikt (inny) się nie wtrąca do
    dyskusji... :[ ! Wiem, wiem, wszyscy by chcieli żebyś
    VATu zaoszczędził tylko ja taki wredny jestem ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)