eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozliczenie DG i etatu jaki pit wypełnić. Czy trzeba pit-5? › Re: Rozliczenie DG i etatu jaki pit wypełnić. Czy trzeba pit-5?
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie DG i etatu jaki pit wypełnić. Czy trzeba pit-5?
    Date: Wed, 28 Apr 2004 15:14:37 +0200

    Użytkownik Kris napisał:

    > No to teraz sie zrobiłem. Nie księgowałem rachunków za zdrowotny a w ciagu

    Co to są "rachunki za zdrowotny"?
    Jak to będzie po polsku?

    > roku to bedzie ponad 1500zł. Czy mogę to ominąć? Teraz wychodzi mi z
    > działalności 300zł dochodu. Jak dam zdrowotny w koszty to bede miał z
    > działalności strate ale wg programow dostane zwrot całego podatku 1600zl a
    > teraz tylko 1000.

    Jeżeli przypadkiem chodzi Ci o składki na ubezieczenie zdrowotne, to ich
    sie nigdzie nie księguje, to raz.
    Dwa, nie sa kosztem uzyskania przychodu. Bezwarunkowo.
    Trzy - odlicza sie je od podatku a picie (w ciągu roku na PIT-5, za caly
    rok na PIT-36), tyle że do ZUSu idzie skladka w ysokości 8,25% podstawy
    a odliczyc mozna tylko 7,75% podstawy naliczania składek.

    > A moge coś wyrzucić co kupiłem na firme? (np aparat cyfrowy) To juz całkiem
    > spoza sprawy jak coś biore na firme to musze to wpisywac do ksiażki czy mogę
    > pominąć? Raczej pewnie nie :)

    Pomieszanie z poplątaniem.
    Nie masz w rodzinie jakiej czynnej ksiegowej coby cie przeszkoliła, bo
    za chwile sobie oko wydłubiesz ta działalnością, kolego.

    Poguglaj sobie co to jest koszt uzyskania przychodu, co to jest
    przychód, dochód itp podstawy. Bez tego ani rusz.
    Jeżeli masz papierową książke przychodó to tam na końcu z reguły jest
    rozporządzeni o prowadzeniau PKPiR i instrukcja jak wypelniać.
    Przeczytaj uważnie.
    Kup w księgarni skarbowej jakies vademecum przedsiębiorcy albo cos
    podobnego. Pelno takich wydawnictw jest i znajdziesz tam niezbdne podstawy.
    Jak czegos nie rozumiesz to wtedy pytaj. Ale najpierw elementarz opanuj,
    bo za chwile będzie niedobrze.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl