eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozliczenie DG i etatu jaki pit wypełnić. Czy trzeba pit-5? › Re: Rozliczenie DG i etatu jaki pit wypełnić. Czy trzeba pit-5?
    From: "Kris" <monsterg[nospam]@pertus.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie DG i etatu jaki pit wypełnić. Czy trzeba pit-5?
    Date: Wed, 28 Apr 2004 16:05:32 +0200

    > Co to są "rachunki za zdrowotny"?
    > Jak to będzie po polsku?

    Przelewy zdrowotnego na ZUS. Ale skoro się ich nie księguje tych przelewów
    do ZUS.

    > Jeżeli przypadkiem chodzi Ci o składki na ubezieczenie zdrowotne, to ich
    > sie nigdzie nie księguje, to raz.
    > Dwa, nie sa kosztem uzyskania przychodu. Bezwarunkowo.
    Kolega ma program księgowy i w firmie i wprowadzają to jako koszt żeby pit-5
    robił a ja w ksiedze papierowej nie mam tego wpisywać??

    > Trzy - odlicza sie je od podatku a picie (w ciągu roku na PIT-5, za caly
    > rok na PIT-36), tyle że do ZUSu idzie skladka w ysokości 8,25% podstawy
    > a odliczyc mozna tylko 7,75% podstawy naliczania składek.

    > Kup w księgarni skarbowej jakies vademecum przedsiębiorcy albo cos
    > podobnego. .
    poczytałem i kupiłem i jak widać duzo nie dało niestety ;)

    Wilekie dzieki za wyjaśnienie kilku kwesti a teraz mam nadzieje ostatnie
    pytanie.
    Gdzie mam umieścić 1500zł (7,75%) który wpłaciłem do zus za zdrowotny przez
    rok??? Jeżeli wpisze w pozycje 144 Składki na ubezpiecznie społeczne. To
    wychodzi że wszystko mi zwracają cały podatek który zapłaciłem 1610zł. (mam
    jescze 760zł z nauki). Czy to mozliwe?? Z Pitu-11 z pracy mam ok 1500 przy
    przychodzie 22tys.
    Nie mam pojecia co z tym zrobić. Jeżeli nie wpisze to mi zwrócą 760zł jeżeli
    wpisze to 1610. Kolega w koszty wrzucił normalnie i tylko 760 dostał zwrotu.