    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie VAT problem
    Date: Wed, 3 Oct 2007 17:17:27 +0200

    On Tue, 2 Oct 2007, marjek wrote:

    > Witam,
    > W tym miesiącu po raz pierwszy będę składał VAT7/k i rozliczał VAT - firma
    > istnieje od lipca.
    > Przychody mam opodatkowane 22%.
    > Co do kosztów to zakupiłem środek trwały, nabyłem towary na sprzedaż, reszta
    > to koszty ogólne telefon, reklama, itp.
    > Wystawiłem też we wrześniu f-rę na usługi edukacyjne (zwolnione z vat).
    > No i teraz nie wiem czy uznać, że moje wszelakie zakupy są związane wyłącznie
    > z czynnościami opodatkowanymi - wg. mnie właśnie tak było.

    Tak dobrze to nie ma.
    "Koszty ogólne ogólne", czyli np. reklama firmy, ale nie reklama
    konkretnej działalności, takoż telefony o ile nie prowadzi się
    ewidencji "które na co", IMHO z zalożenia są "proporcjonalne".
    ST może dać się "przypisać", o ile nie służy celom ogólnym, w stylu
    "komputer biurowy do liczenia podatków"!

    > Czy pobiec do US celem ustalenia proporcji (nie za późno już dla 3
    > kwartału??).

    Nie wiem, ale chyba należało to zrobić "przed"? :)

    > Napiszę jeszcze raz: wg. mnie nie poniosłem żadnych kosztów związanych z
    > usługą vat zwolnioną: nie telefonowałem w tej sprawie

    A jak tego dowieść? Ewidencją rozmów?

    pzdr, Gotfryd