  • Data: 2008-02-08 12:47:55
    Temat: Re: Rozliczenie i zwrot z podatku na konto
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer pisze:

    > Aczkolwiek - nie wiem co zrobić w przypadku gdy NIP-1 składa się w innym
    > urzędzie niż tym gdzie się rozlicza z podatku dochodowego [1]. Z moich
    > doświadczeń wynika, że wówczas urząd skarbowy w którym rozliczamy się
    > z podatku dochodowego nie otrzymuje informacji przekazywanych na formularzu
    > NIP-1. [2] :)
    >
    > [1] Jeśli z innym urzędem rozliczamy się np. za VAT.

    To składasz tam VAT-r lub VAT-z

    NIP składa się ZAWSZE wg miejsca zamieszkania podatnika ergo tam gdzie
    rozlicza sie podatek dochodowy. Wyjątek praktyczny - składasz
    rozliczenie roczne wspólnie z małżonkiem który podlega od inny US ale
    dalej właściwym urzędem dla Twojego podatku dochodowego jest ten wg
    miejsca zamieszkania. Tam idą zaliczki na podatek, tam idą PITy roczne
    od płatników.

    > [2] Ja już np. dostałem wezwanie 'dlaczego ja w ogóle płacę podatki tutaj'. :)

    No jak namieszałeś w zgłoszeniach to teraz masz.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813