  • 1. Data: 2006-10-20 07:38:13
    Temat: Rozliczenie straty w ryczałcie
    Od: "News" <a...@i...pl>

    Witam

    Mam taki problem.
    w zeszłym roku rozliczałem sie na zasadach ogólnych, no i niestety rok
    zakończył sie stratą. w tym roku ponieważ wiedzieałem ze bedzie lepiej
    przeszedłem na ryczałt i płace 8,5%.
    Moje pytanie jest takie czy moge rozliczyć strate z roku ubiegłego w tym
    roku ? zeby niepłacić tych 8,5%.

    PZdr.

  • 2. Data: 2006-10-20 07:45:49
    Temat: Re: Rozliczenie straty w ryczałcie
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    albo zmienisz zasady opodatkowania na ogólne i rozliczysz stratę albo
    pozostajeszcz na ryczałcie i straty nie rozliczych. Ryczałt, czyli podatek
    od przychodów ewidencjonowanych PPE, jak sama nazwa wskazuje jest podatkiem
    od przychodów. Zyski, strata, koszt w PPE nie wystepuje
    Jacek

  • 3. Data: 2006-10-20 10:16:53
    Od: "cienki" <c...@w...pl>

    Jacek napisał(a):
> [...]
    > od przychodów ewidencjonowanych PPE, jak sama nazwa wskazuje jest podatkiem
    > od przychodów. Zyski, strata, koszt w PPE nie wystepuje

    Aby na pewno?

    Art. 11 ust. 1 ustawy o ryczałcie:
    "... podatnik może odliczyć od przychodów stratę, o której mowa w
    art. 9 ust. 3 i 3a ustawy o podatku dochodowym ..."

    Jasno wynika że może.

    Pozdro
    cienki

  • 4. Data: 2006-10-20 22:54:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Oct 2006, News wrote:

    > Moje pytanie jest takie czy moge rozliczyć strate z roku ubiegłego w tym
    > roku ?

    Na formularzu zrobili Ci stosowne pole :)

    pzdr, Gotfryd