    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 4 May 2016 12:00:04 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Róznice kursowe
    From: Adam <a...@g...com>

    Witaj

    > No wlasnie - pomoc w napisaniu fragmentu programu wydaje mi sie byc
    > usluga inzynierska.
    > Szczegolnie, jak pisal inz. informatyk :-)

    Oj tam... traktuję to jako usługa nieokreślonego typu, na zasadach ogólnych ;]

    BTW w tym kraju jest bardzo skomplikowana sprawa podatkowa mają VAT stanowy
    (nie do końca wiadomo jakiej wysokości ;)
    + jakąś formę podatku centralnego VAT...

    Przy VAT stanowym teoretycznie istnieje zwolnienie (nie trzeba
    nawet rejestrować się) gdy przychód jest poniżej ~25 K PLN/rocznie.

    Więc tu teoretycznie nie byłoby problemu. Choć nie wiem czy zwolnienie
    dotyczy "międzynarodowych" usług.

    Gorzej z tym centralnym podatkiem tam zwolnienia nie ma.

    Tak BTW skoro (w niektórych przypadkach) VAT jest płacony w kraju nabywcy
    to czy dochodowy nie powinien być ? :>

    > Jak sa nievatowcami - to jest jasna sprawa (tzn ciemna - nie wiem jak
    > postapic, ale wiadomo ze inaczej).
    > Bo ja zrozumialem, ze napisales, ze w ogole brytyjskie LTD nie moga
    > miec VAT-UE.

    U nas nievatowiec może wystąpić o identyfikator VAT-UE, a w UK dla
    LTD ponoć nie mogą
    - co jest ponoć za bardzo zgodne z prawem unijnym, ale tak jest;]

    > Ale to nie znaczy, ze VAT sie nie nalezy !

    No niby. Ale PL bardziej kasa potrzebna (tak przekornie powiem) ;]