eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Różnice kursowe, dodatkowe opłaty za przelew walutowy przychodzący jako KUP - czy ktoś ma jakieś uwagi, sugestie do wniosku o wydanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego?

  • 1. Data: 2007-02-16 07:32:56
    Temat: Różnice kursowe, dodatkowe opłaty za przelew walutowy przychodzący jako KUP - czy ktoś ma jakieś uwagi, sugestie do wniosku o wydanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Chciałbym to jeszcze dzisiaj złożyć - może Waszym zdaniem należy coś
    dodać/odjąć/zmienić.

    Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.

    Piotrek

    [...]
    Opis stanu faktycznego

    W ramach prowadzonej działalności gospodarczej wykonuję usługi dla
    kontrahentów zagranicznych i w związku z tym uzyskuję przychody w
    walutach obcych.

    Należności w walutach obcych są regulowane przelewami, które wpływają
    na rachunek walutowy prowadzony na moją rzecz przez bank. W dniu, w
    którym wpływają należności zazwyczaj nie jest dokonywane przewalutowanie.

    Koszty przelewów są pokrywane przez kontrahenta zagranicznego, lecz
    często występują dodatkowe koszty banków zagranicznych, które nie są
    znane w chwili zlecania przelewu przez kontrahenta. Te dodatkowe koszty
    ponoszę ja i są one wykazywane przez bank prowadzący na moją rzecz
    rachunek w szczegółach operacji przelewu przychodzącego (wyciągach
    bankowych).

    Dodatkowo informuję, że prowadzę podatkową księgę przychodów i
    rozchodów, zaś dochody z prowadzonej przeze mnie działalności
    gospodarczej są opodatkowane podatkiem liniowym.

    Pytania

    1. Czy przy obliczaniu różnic kursowych należy stosować kurs kupna
    waluty z dnia uzyskania przychodu, publikowany przez bank prowadzący na
    moją rzecz rachunek, na który wpływa przelew walutowy. Dopiero wówczas,
    kiedy ten kurs nie byłby dostępny należy stosować średni kurs NBP z
    ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień uzyskania przychodu
    (wpływu przelewu na rachunek walutowy)?

    2. Czy dodatkowe koszty banków zagranicznych wykazane w szczegółach
    operacji przelewu przychodzącego (wyciągach bankowych), które ponoszę w
    związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w celu uzyskania zapłaty
    należy traktować jako koszty uzyskania przychodu?

    3. Czy w sytuacji kiedy fakturę wystawiono w jednym roku podatkowym zaś
    data uzyskania przychodu (data wpływu przelewu na rachunek walutowy)
    jest w następnym roku podatkowym, to dodatkowe koszty banków
    zagranicznych, o których mowa w pytaniu numer 2, są kosztami roku w
    którym wystawiono fakturę, czy raczej są kosztami roku w którym miało
    miejsce faktyczne uzyskanie przychodu (wpływ przelewu na rachunek walutowy).

    4. Czy w sytuacji kiedy fakturę wystawiono w jednym roku podatkowym zaś
    data uzyskania przychodu (data wpływu przelewu na rachunek walutowy)
    jest w następnym roku podatkowym to do celów obliczenia różnic kursowych
    należy należy uwzględnić wartość przychodu należnego wyrażonego w
    walucie obcej po przeliczeniu na złote według średniego kursu NBP z dnia
    wystawienia faktury (jak w nakazywały przepisy w roku podatkowym, w
    którym została wystawiona faktura) czy też raczej należy uwzględnić
    wartość przychodu należnego wyrażonego w walucie obcej po przeliczeniu
    na złote według średniego kursu NBP z ostatniego dnia roboczego
    poprzedzającego dzień wystawienia faktury (jak nakazują przepisy
    obowiązujące od 1 stycznia 2007)?

    Stanowisko własne

    1. Na mocy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, artykuł 24c
    ustęp 2 i 3, przy obliczaniu różnic kursowych należy zastosować między
    innymi wartość przychodu należnego wyrażonego w walucie obcej po
    przeliczeniu na złote według faktycznie zastosowanego kursu waluty z
    dnia otrzymania przychodu.

    Zapisy ustawy nie uzależniają użycia faktycznie zastosowanego kursu
    waluty obcej z dnia otrzymania przychodu od fizycznej operacji
    przewalutowania przychodu.

    Na mocy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (artykuł 24c
    ustęp 4) jedynie w sytuacji, jeśli nie jest możliwe uwzględnienie
    faktycznie zastosowanego kursu waluty w danym dniu, przyjmuje się kurs
    średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego
    poprzedzającego dzień uzyskania przychodu.

    2. Koszty banków zagranicznych związane z realizacją przelewu
    przychodzącego i wykazane w szczegółach operacji przelewu przychodzącego
    (wyciągach bankowych) nie są znane w chwili zlecania przelewu przez
    kontrahenta i w takim razie nie mogą być przez niego opłacone, a
    jednocześnie ich poniesienie przeze mnie jest niezbędne w celu uzyskania
    przychodu - należności za wykonaną usługę.

    Na mocy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, artykuł 22 oraz
    ponieważ taki rodzaj kosztów nie został wymieniony w artykule 23 jako
    koszty, których nie uważa się za koszty uzyskania przychodów, koszty
    banków zagranicznych związane z realizacją przelewu przychodzącego i
    wykazane w szczegółach operacji przelewu przychodzącego (wyciągach
    bankowych) są kosztami uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych.

    3. Na mocy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, artykuł 22
    ustęp 6b za dzień poniesienia kosztów uznaje się dzień faktycznego
    uzyskania przychodu - wpływu przelewu na rachunek ponieważ dopiero w tym
    dniu są znane szczegóły operacji przelewu przychodzącego, będące
    podstawą do zaksięgowania kosztu.

    4. Na mocy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązującej
    w 2006 roku do wyliczania różnic kursowych w sytuacji jeśli faktura
    została wystawiona w grudniu 2006 roku, zaś przychód nastąpił w styczniu
    2007 roku należy uwzględnić wartość przychodu należnego wyrażonego w

  • 2. Data: 2007-02-16 12:07:02
    Od: t <r...@o...pl>

    Możesz jeszcze zapytać o znaczy że różnice kursowe wylicza się jako
    różnice między
    dodatnimi a ujemnymi- czy to dotyczy jednej operacji, jednego dnia,
    jednego miesiąca czy czego,
    oraz czy Rk=Rkd-Rku nie powinno być czasem Rk=Rkd-|Rku|, niby to
    oczywiste ale
    w końcu ujemne różnice kursowe są ujemne więc ich odejmowanie zamienia się
    w dodawanie
    i sumaryczne różnice zawsze byłyby przychodem.

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 3. Data: 2007-02-16 15:25:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t wrote:
> [...]
    > się w dodawanie
    > i sumaryczne różnice zawsze byłyby przychodem.

    No niestety już za późno.

    Poszło - po drobnych poprawkach edycyjnych - tylko to co napisałem
    wczesniej.

    Pozdarwiam

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-05-18 09:51:10
    Temat: Różnice kursowe, dodatkowe opłaty za przelew walutowy przychodzący jako KUP - cd
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

> [...]
    > należnego wyrażonego w walucie obcej po przeliczeniu na złote według
    > średniego kursu NBP z dnia wystawienia faktury.

    Jakby kogoś interesowało to właśnie dostałem wiążącą interpretację
    potwierdzającą każdy z powyższych punktów.

    Tak więc w szczególności US nie ma wątpliwości co do stosowania kursu
    kupna waluty z dnia kiedy wpłynął przelew, pomimo braku fizycznego
    przewalutowania.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-05-18 11:31:26
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2007 o 11:51:10 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]

    > średni ogłaszanyprzez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego
    > poprzedzającego dzień uzyskania przychodu.

    Pytanie tylko, co właściwie wyraziłeś w swoim stanowisku.
    IMHO powteirdziłeś tylko że art 24c ma brzmienie art 24c ?

    Ja w swoim wniosku zrobiłem tak:

    "
    Pytania podatnika

    1.W przypadku otrzymania przez podatnika - od kontrahenta - środków w
    walucie obcej, na konto złotówkowe - jaki kurs kryje się pod pojęciem
    ,,faktycznie zastosowanego kursu", występującym w Art. 24c Ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 wraz z
    późniejszymi zmianami) - czy chodzi o kurs kupna zastosowany w
    rzeczywistości przez bank podczas operacji automatycznego przewalutowania,
    czy może chodzi o samodzielnie wybrany przez podatnika kurs, zastosowany
    do przeliczenia otrzymanych środków?

    2.W przypadku otrzymania przez podatnika - od kontrahenta - środków w
    walucie obcej na konto walutowe - jaki kurs kryje się pod pojęciem
    ,,faktycznie zastosowanego kursu", występującym w Art. 24c Ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 wraz z
    późniejszymi zmianami) - czy chodzi o kurs kupna banku dla danej waluty,
    obowiązujący w momencie wpływu środków na konto podatnika, czy może chodzi
    o samodzielnie wybrany przez podatnika kurs, zastosowany do przeliczenia
    otrzymanych środków?

    3.Czy w przypadku wpływu środków w walucie obcej - od kontrahenta - na
    konto walutowe podatnika, kiedy kurs kupna banku z dnia wpływu środków na
    rachunek walutowy nie jest znany, należy stosować średni kurs NBP z
    ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień wpływu przelewu na
    rachunek walutowy?

    4.Czy w przypadku otrzymania przez podatnika - od kontrahenta - środków w
    walucie obcej na konto złotówkowe podatnika, mimo przewalutowania
    dokonanego przez bank przy zastosowaniu kursu kupna z momentu wpływu
    środków na rachunek podatnika, należy stosować średni kurs NBP z
    ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień wpływu przelewu na
    rachunek walutowy?

    5.Czy w sytuacji kiedy podatnik wystawił fakturę z kwotą należności w
    walucie obcej w roku podatkowym 2006, zaś wpływu środków od kontrahenta na
    rachunek bankowy podatnika nastąpił w roku 2007, to do celów obliczenia
    różnic kursowych należy należy uwzględnić wartość przychodu należnego
    wyrażonego w walucie obcej po przeliczeniu na złote według średniego kursu
    NBP z dnia wystawienia faktury (jak w nakazywały przepisy w roku
    podatkowym 2006), czy też należy uwzględnić wartość przychodu należnego
    wyrażonego w walucie obcej po przeliczeniu na złote według średniego kursu
    NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień wystawienia faktury
    (jak nakazują przepisy obowiązujące od 1 stycznia 2007)?

    6.Czy w przypadku przelewu środków własnych podatnika, z konta walutowego
    podatnika na konto złotówkowe podatnika, w wyniku którego to przelewu bank
    dokona automatycznego przewalutowania przy zastosowaniu kursu kupna banku
    z momentu dokonania przewalutowania, do celów obliczenia różnic kursowych
    należy zastosować ten właśnie kurs, czy może kurs średni NBP z
    poprzedniego dnia roboczego?

    7.Czy w przypadku wypłaty waluty z konta walutowego podatnika, oraz
    wymiany jej w kantorze na złotówki, do celów obliczenia różnic kursowych
    należy zastosować rzeczywisty kurs kupna uzyskany w kantorze, czy też kurs
    średni NBP z poprzedniego dnia roboczego, czy może w tej sytuacji różnice
    kursowe nie wystąpią?

    8.Czy różnice kursowe o o których mowa w Art 24c ust. 1 Ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 wraz z
    późniejszymi zmianami), należy wyznaczać raz dla całego roku podatkowego,
    raz dla całego miesiąca, dla każdej oddzielnej operacji gospodarczej czy
    jeszcze w inny sposób?

    9.Czy różnice kursowe o o których mowa w Art 24c ust. 1 Ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 wraz z
    późniejszymi zmianami), należy wyznaczać jako różnica między wartością
    dodatnich różnic kursowych wyznaczonych wg Art 24c ust. 2 oraz wartością
    ujemnych różnic kursowych wyznaczonych wg Art 24c ust. 3, czy też jako
    różnica między wartością dodatnich różnic kursowych wyznaczonych wg Art
    24c ust. 2 oraz wartością bezwględną ujemnych różnic kursowych
    wyznaczonych wg Art 24c ust. 3?

    Stanowisko podatnika(W [NAWIASACH] ODPOWIEDŹ US)

    [TAK]Ad 1. W tym przypadku, zgodnie z brzmieniem Art 24c ust. 2,3,4 Ustawy
    o podatku dochodowym od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 wraz z
    późniejszymi zmianami) chodzi o kurs kupna zastosowany w rzeczywistości
    przez bank podczas operacji automatycznego przewalutowania, gdyż
    zastosowanie kursu średniego NBP z dnia poprzedzającego jest przewidzine
    tylko dla szczególnych sytuacji.

    [NIE-MA BYĆ ŚR.NBP GDYŻ NIE MA W TYM WYPADKU KURSU FAKTYCZNIE
    ZASTOSOWANEGO]
    Ad 2. W tym przypadku, zgodnie z brzmieniem Art 24c ust.2,3,4 Ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 wraz z
    późniejszymi zmianami) chodzi o kurs kupna banku dla danej waluty,
    obowiązujący w momencie wpływu środków na konto walutowe podatnika, gdyż
    zastosowanie kursu średniego NBP z dnia poprzedzającego jest przewidzine
    tylko dla szczególnych sytuacji.

    [TAK]Ad 3. Zgodnie z brzmieniem Art 24c ust. 4 Ustawy o podatku dochodowym
    od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 wraz z późniejszymi zmianami)
    w opisanym w pytaniu przypadku należy zastosować średni kurs NBP z
    ostatniego dnia roboczego poprzedzającego wpływ waluty.

    [TAK]Ad 4. Zgodnie z brzmieniem Art 24c ust. 2,3,4 Ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 wraz z
    późniejszymi zmianami) w opisanym w pytaniu przypadku nie należy stosować
    średniego kurs NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego wpływ
    waluty, lecz kurs odpowiedni kupna banku prowadzącego rachunek bankowy.

    [TAK]Ad 5. Zgodnie z brzmieniem Art 24c ust. 6 Ustawy o podatku dochodowym
    od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 wraz z późniejszymi
    zmianami), należy zastosować średni kurs NBP z ostatniego dnia roboczego
    poprzedzającego dzień uzyskania przychodu

    [TAK]Ad 6. Zgodnie z brzmieniem Art 24c ust. 2,3,4 Ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 wraz z
    późniejszymi zmianami) w opisanym w pytaniu przypadku nie należy stosować
    średniego kurs NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego wpływ
    waluty, lecz kurs odpowiedni kupna banku prowadzącego rachunek bankowy, z
    momentu dokonania przewalutowania.

    [TAK]Ad 7. Zgodnie z brzmieniem Art 24c ust. 2,3,4 Ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350 wraz z
    późniejszymi zmianami) w opisanym w pytaniu przypadku różnice kursowe
    wystąpią i należy zastosować rzeczywiście zastosowany kurs kupna kantoru w
    którym dokonano wymiany.

    [NIE - OSOBNO DLA KAŻDEGO 'SUB-ZDARZENIA' KTÓRE GENERUJE RÓŻNICE - W ART.
    24C UST. 1 CHODZI
    O RÓŻNICE POMIĘDZY WARTOŚCIAMI W PODPUNKTACH USTĘPÓW 2 I 3... A NIE O
    RÓNICE MIĘDZY WARTOŚCIAMI
    WYZNACZONYMI Z USTĘPÓW 2 I 3]
    Ad 8. Wg podatnika różnice takie należy wyznaczać dla każdej oddzielnej
    operacji gospodarczej. Przykładowo, przy dokonaniu zbiorczego
    przewalutowania walut pochodzących z różnych źródeł, należy wyznaczyć z
    osobna różnice kursowego dla walut otrzymanych z poszczególnych źródeł, a
    następnie wyznaczyć wynikowe różnice kursowe zgodnie z Art 24c ust. 1
    Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych(Dz.U. 1991 Nr 80 poz. 350
    wraz z późniejszymi zmianami).

    [NIE - W ŚWIETLE ODPOWIEDZI NA PYTANIE 8 TO PYTANIE JEST BEZZASADNE]
    Ad 9. Zgodnie z literalnym brzmieniem Art 24c ust. 1, różnica między
    wartością dodatnich różnic kursowych wyznaczonych wg Art 24c ust. 2 oraz
    wartością ujemnych różnic kursowych wyznaczonych wg Art 24c ust. 3 byłaby
    zawsze dodatnia, gdyż odejmowanie wartości ujemnej jest tożsame z
    dodawaniem wartości dodatniej, w związku z czym wynikowe różnice kursowe
    zawsze powiększałyby przychody co jest absurdem. W związku z tym, zgodnie
    z celowością Art 24c ust. 1,
    wynikowe różnice kursowe należy obliczać jako jako różnicę między
    wartością dodatnich różnic kursowych wyznaczonych wg Art 24c ust. 2 oraz
    wartością bezwzględną ujemnych różnic kursowych wyznaczonych wg Art 24c
    ust. 3. "

    Także jak widać wytrzepałem na wszelkie sposoby te pytania i dostałem
    bardzo konkretne
    i logiczne odpowiedzi.

  • 6. Data: 2007-05-18 12:44:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t...@o...pl wrote:

    > Pytanie tylko, co właściwie wyraziłeś w swoim stanowisku.
    > IMHO powteirdziłeś tylko że art 24c ma brzmienie art 24c ?

    Pewnie moje stanowisko dałoby się wyrazić w bardziej precyzyjny sposób
    ;-) ale moją intencją było uzyskanie odpowiedzi twierdzącej na poniższe
    pytanie:

[...]

    nawet w sytuacji jeśli nie ma fizycznego przewalutowania.

    US potwierdził i mówiąc szczerze to nie zamierzam wnikać w to czy ma
    racje czy nie ;-)

> [...]

    > obowiązujący w momencie wpływu środków na konto walutowe podatnika, gdyż
    > zastosowanie kursu średniego NBP z dnia poprzedzającego jest przewidzine

    W ustawie jest mowa o przeliczeniu, nie przewalutowaniu.

    Ja to interpretowałem w ten sposób, że mam przeliczyć czyli wyrazić
    kwotę przelewu w złotych polskich (a nie przewalutować).

    Do przeliczenia wybieram kurs kupna banku w którym mam rachunek ze
    względów praktycznych.

    Prawdopodobnie dałoby się również obronić tezę, że wybieramy najniższy
    kurs kupna publikowany przez banki w danym dniu ;-)

    > Także jak widać wytrzepałem na wszelkie sposoby te pytania i dostałem
    > bardzo konkretne i logiczne odpowiedzi.

    Jeżeli jesteś zadowolony ze swojej interpretacji to gratuluję :-)

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 7. Data: 2007-05-18 12:54:08
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2007 o 14:44:36 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > US potwierdził i mówiąc szczerze to nie zamierzam wnikać w to czy ma
    > racje czy nie ;-)

    Jasne :)

> [...]
    >
    > Prawdopodobnie dałoby się również obronić tezę, że wybieramy najniższy
    > kurs kupna publikowany przez banki w danym dniu ;-)

    Gadałem z moim doradcą i on mi też mówił że trzeba przleiczyć
    po _jakimś_ kursie, a najbezpieczniejszy będzie kurs kupna banku.
    Ja się z tym zgadzam, tak samo jak z tym że zastosowanie kursu średniego
    NBP
    da się logicznie uzasadnić.

    > Jeżeli jesteś zadowolony ze swojej interpretacji to gratuluję :-)

    :) Ja tez gratuluję.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-05-19 08:44:01
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tsisyowfipkhj4@unk...

    Ten punkt zaciekawił mnie szczególnie :)
> [...]

    > zmianami), należy zastosować średni kurs NBP z ostatniego dnia roboczego
    > poprzedzającego dzień uzyskania przychodu

    Dla tych, którzy prowadzą PK, wiąże się to z dodatkowym zadaniem -
    rozliczeniem różnic, jakie powstaną na rozrachunkach z kontrahentami w
    związku z ponowną wyceną nalezności
    i zagadka - róznica będzie przychodem/kosztem podatkowym czy nie ?

    > Także jak widać wytrzepałem na wszelkie sposoby te pytania i dostałem
    > bardzo konkretne
    > i logiczne odpowiedzi.

    jak dla mnie - niekoniecznie, ale cały czas mam nadzieje, że po 1 lipca ktoś
    wreszcie jasno i całosciowo odpowie na pytania, jakie tu sobie zadajemy w
    związku z nowymi przepisami dot. RK

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-05-19 08:48:06
    Temat: Re: Ró?nice kursowe, dodatkowe op?aty za przelew walutowy przychodz?cy jako KUP - cd
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-05-2007 o 10:44:01 my way <y...@n...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Ten punkt zaciekawi? mnie szczególnie :)

    :)

    > Dla tych, którzy prowadz? PK, wi??e si? to z dodatkowym zadaniem -
    > rozliczeniem ró?nic, jakie powstan? na rozrachunkach z kontrahentami w
    > zwi?zku z ponown? wycen? nalezno?ci
    > i zagadka - róznica b?dzie przychodem/kosztem podatkowym czy nie ?

    Aha, to faktycznie nieźle. Przy kpirze nastepuje "nieciągłość" ale nie
    trzeba jej łatać,
    na szczęście.

    > jak dla mnie - niekoniecznie, ale ca?y czas mam nadzieje, ?e po 1 lipca
    > kto?
    > wreszcie jasno i ca?osciowo odpowie na pytania, jakie tu sobie zadajemy w
    > zwi?zku z nowymi przepisami dot. RK

    Tzn odpowiedzi mnie satysfakcjonują, aczkolwiek zdaję sobie sprawę
    że to tylko jeden z możliwych wariantów :)

    > pozdrawiam

    ja również

  • 10. Data: 2007-05-19 17:35:13
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik my way napisał:
> [...]
    > związku z ponowną wyceną nalezności
    > i zagadka - róznica będzie przychodem/kosztem podatkowym czy nie ?

    bez względu na zacytowane interpretacje uważam, że nie

    wskazane interpretacje wypowiadają się co do kursu w sposób, jaki był
    stosowany w roku poprzednim, przed nowelizacją (o ile mowa o kursie
    banku, bo jeżeli mowa o średnim NBP w przypadku wpływu na rachunek
    walutowy, to nie bardzo wiem na jakiej podstawie)

    > jak dla mnie - niekoniecznie, ale cały czas mam nadzieje, że po 1 lipca ktoś
    > wreszcie jasno i całosciowo odpowie na pytania, jakie tu sobie zadajemy w
    > związku z nowymi przepisami dot. RK

    przyznaję racje i wyrażam podobne życzenie
    na razie w ogóle nie ruszyłam różnic, nie mam problemu czy są one tylko
    bilansowe czy podatkowe również (stawiam tylko na bilanoswe, o ile ta
    nowelizacja miał cos zmienić)