    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Różnice kursowe, dodatkowe opłaty za przelew walutowy przychodzący
    jako KUP - cd
    Date: Sat, 19 May 2007 19:35:13 +0200

    Użytkownik my way napisał:
    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tsisyowfipkhj4@unk...
    >
    > Ten punkt zaciekawił mnie szczególnie :)

    > Dla tych, którzy prowadzą PK, wiąże się to z dodatkowym zadaniem -
    > rozliczeniem różnic, jakie powstaną na rozrachunkach z kontrahentami w
    > związku z ponowną wyceną nalezności
    > i zagadka - róznica będzie przychodem/kosztem podatkowym czy nie ?

    bez względu na zacytowane interpretacje uważam, że nie

    wskazane interpretacje wypowiadają się co do kursu w sposób, jaki był
    stosowany w roku poprzednim, przed nowelizacją (o ile mowa o kursie
    banku, bo jeżeli mowa o średnim NBP w przypadku wpływu na rachunek
    walutowy, to nie bardzo wiem na jakiej podstawie)

    > jak dla mnie - niekoniecznie, ale cały czas mam nadzieje, że po 1 lipca ktoś
    > wreszcie jasno i całosciowo odpowie na pytania, jakie tu sobie zadajemy w
    > związku z nowymi przepisami dot. RK

    przyznaję racje i wyrażam podobne życzenie
    na razie w ogóle nie ruszyłam różnic, nie mam problemu czy są one tylko
    bilansowe czy podatkowe również (stawiam tylko na bilanoswe, o ile ta
    nowelizacja miał cos zmienić)