  • 1. Data: 2004-05-25 05:05:46
    Temat: Rozpoczęcie DG
    Od: "lvik" <l...@o...pl>

    Założyłem DG termin rozpoczęcia 1.06.2004 ale juz teraz wiem że najlepiej
    jak ją otworze 1.09.2004 czy musze zgłosić zmiane rozpoczęcia DG aby nie
    płacić podatków za tą działalność tj zdrowotne (obecnie pracuje na pełny
    etat), czy wystarczy że zgłosze się przed rzeczywistym rozpoczęciem do US??

  • 2. Data: 2004-05-25 06:16:24
    Temat: Re: Rozpoczęcie DG
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 25. maja 2004 07:05 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane lvik:

> [...]
    > płacić podatków za tą działalność tj zdrowotne (obecnie pracuje na pełny
    > etat), czy wystarczy że zgłosze się przed rzeczywistym rozpoczęciem do

    Możesz wszystko pozałatwiać, a ZUS zgłaszasz do 7 dni PO rozpoczęciu, więc
    we wrześniu.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-05-25 07:39:16
    Od: "lvik" <l...@o...pl>

    > Możesz wszystko pozałatwiać, a ZUS zgłaszasz do 7 dni PO rozpoczęciu, więc
    > we wrześniu.

    czyli rozumiem puki nie rozpoczne rzeczywiście działalności gospodarczej tj
    nic nie kupie czy tez sprzedam, nie place podatkow ani zus'u itd...czyli
    moge spokojnie spac?

  • 4. Data: 2004-05-25 07:45:10
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <c8ut7i$a0a$1@atlantis.news.tpi.pl>, lvik wrote:

    > czyli rozumiem puki nie rozpoczne rzeczywi?cie dzia?alno?ci gospodarczej tj
    > nic nie kupie czy tez sprzedam, nie place podatkow ani zus'u itd...czyli
    > moge spokojnie spac?

    Ani nie wrzucasz nic w koszty poki nie zarobisz pierwszego grosza.
    (Nie jestem tego calkiem pewien ale cos bylo z tym zwiazane).
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 5. Data: 2004-05-25 08:50:56
    Od: "lvik" <l...@o...pl>

    > Ani nie wrzucasz nic w koszty poki nie zarobisz pierwszego grosza.
    > (Nie jestem tego calkiem pewien ale cos bylo z tym zwiazane).

    hmm a kto jest tego pewnien???

  • 6. Data: 2004-05-25 09:22:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik lvik napisał:

    > hmm a kto jest tego pewnien???

    Hmm.. osobliwa teoria.
    Jakies podstawy takiego twierdzenia?
    Bo kosztem jest wszystko co słuzy, pośrednio lub bezśrednio, uzyskaniu
    dochodu. Teraz lub W PRZYSZŁOŚCI (po prawdzie nieodleglejszej niż koniec
    roku, ale i to nie każego kosztu dotyczy).
    A z natury rzeczy najpierw trzeba ponieść koszt żeby później uzystkac
    przychód. I ustawy nie odwracaja tego naturalnego porządku rzeczy do
    góry nogami.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-05-25 09:27:52
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <c8v38r$8k1$1@atlantis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:
    > U?ytkownik lvik napisa?:

    > Hmm.. osobliwa teoria.
    > Jakies podstawy takiego twierdzenia?
    > Bo kosztem jest wszystko co s?uzy, po?rednio lub bez?rednio, uzyskaniu

    Mozliwe ze to chodzilo o amortyzacje.
    A rowniez mozliwe ze cos pokrecilem.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 8. Data: 2004-05-25 09:30:00
    Od: "lvik" <l...@o...pl>

> [...]
    > A z natury rzeczy najpierw trzeba ponieść koszt żeby później uzystkac
    > przychód. I ustawy nie odwracaja tego naturalnego porządku rzeczy do

    No tak tylko zboczyliśmy z tematu chodzi mi o to czy to ze mam zgloszana
    dzialalnosc rozpoczecie 1.06 czy musze zmienic w Urzedzie Miasta datę
    rozpoczecia dzialalnosci skoro wiem ze do 1.09 nie rusze, chcę uniknąć
    zbędnych kosztów

  • 9. Data: 2004-05-25 10:00:32
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <c8v3ne$att$1@atlantis.news.tpi.pl>, lvik wrote:

    > No tak tylko zboczyli?my z tematu chodzi mi o to czy to ze mam zgloszana
    > dzialalnosc rozpoczecie 1.06 czy musze zmienic w Urzedzie Miasta dat?
    > rozpoczecia dzialalnosci skoro wiem ze do 1.09 nie rusze, chc? unikn?ae
    > zb?dnych kosztów

    Troche znalazlem, wiedzialem ze cos jest ale dawno to bylo.
    Inna rzecz czy to ciebie dotyczy.

    ------------------ cut ----------------------
    Akty prawne - USTAWA z dnia 20 listopada 1998 r.
    o zrycza?towanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osi?ganych przez osoby fizyczne. (Dz. U. Nr 144, poz. 930)

    Art. 7. 1. Do podatników rozpoczynaj?cych dzia?alno?ae
    w roku podatkowym, którzy w poprzednim roku podatkowym
    nie prowadzili dzia?alno?ci, opodatkowanie rycza?tem
    od przychodów ewidencjonowanych stosuje si? od dnia
    uzyskania pierwszego przychodu. W przypadku nowo utworzonej
    spó?ki za rozpocz?cie dzia?alno?ci uwa?a si? dat? uzyskania
    pierwszego przychodu przez t? spó?k?.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 10. Data: 2004-05-25 10:15:50
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    Uzytkownik "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel> napisal w wiadomosci
    et.pl...
    > In article <c8v3ne$att$1@atlantis.news.tpi.pl>, lvik wrote:
    >
    > [...]

    pozostaje problem z ZUS, którego nie bardzo cokolwiek
    interesuje. W praktyce (watek przewijany przez te grupy
    wielokrotnie w poprzednim roku w ramach buzliwych
    dyskusji) wychodzi na to, ze rozpoczac dzialalnosc mozna
    kiedy sie zechce (data wpisu w Urzedzie Miasta to jest
    jedynie PLANOWANA data rozpoczecia dzialalnosci).

    W kazdym badz razie, rada abys nie rejestrowal sie jeszcze
    w US i nie podawal TAM zadnych dat. Bo nasz kochany ZUS,
    potrafi interpretowac Twoje rozpoczecie dzialalnosci z data
    wpisu z US. Wiec tak dlugo jak masz sam wpis w Urzedzie
    Miasta - to malo kogo interesuje co i kiedy robisz. Jak sie
    zapiszesz jako wielbiciel US, to i ZUS bedzie chcialo abys
    ich wielbil.