    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozpoczęcie dzialalności gospodarczej
    Date: Fri, 18 Feb 2005 07:34:04 +0100

    Użytkownik "morghul" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:cv3996$hi$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > złożyłem w Urzedu Miasta podanie o wpis do ewidencji, wpis odebrałem.
    > Na wpisie podać trzeba było planowaną date rozpoczęcia działalności.
    > Jakie konsekwencje ma taki wpis i podana w nim data rozpoczęcia
    > działalności.
    > Dodam tylko, że poza wpisem nie zostały poczynione żaden kroki, odebrałem
    > tlyko wpis o oczywiście go opłaciłem. Nie występowalem o REGON, NIP itd.
    > Czy mogę przekroczyć termin rozpoczęcia działalności podany we wpisie czy
    > też zobowiązuje mnie on do opłacania ZUS'ów itd od tej daty?
> [...]

    Nie,
    wpis do EDG zawiera datę przewidywanego momentu rozpoczęcia działalności, a
    zus zaczynasz opłacać od momentu faktycznego rozpoczęcia (co powinno się
    zgadzać z datą z NIP-1/2).
    Oczywiście rozmawiamy nt przesunięcia terminu o kilka dni/tygodni.

    Jeżeli minie kilka miesięcy - US może poprosić Cię o wypis aktualny.

    Przynajmniej taka jest interpretacja warszawskich urzędów.

    Jako uzupełnienie dodam tylko, iż w Otwocku musiałem się sporo nakłócić z
    Panią z okienka w tej sprawie, ale w końcu przyznała mi rację (lub już nie
    chciało jej się) i przyjęła dokumenty rejestracyjne z datą rozpoczęcia 5
    tygodni późniejszą niż data z wpisu.
    :-)

    Jak jest w innych miastach: trudno powiedzieć, bo przecież każdy wie, że "co
    urząd to obyczaj..."
    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński