  • 1. Data: 2005-02-17 23:26:46
    Temat: Rozpoczęcie dzialalności gospodarczej
    Od: "morghul" <t...@t...pl>

    Witam,
    złożyłem w Urzedu Miasta podanie o wpis do ewidencji, wpis odebrałem.
    Na wpisie podać trzeba było planowaną date rozpoczęcia działalności.
    Jakie konsekwencje ma taki wpis i podana w nim data rozpoczęcia
    działalności.
    Dodam tylko, że poza wpisem nie zostały poczynione żaden kroki, odebrałem
    tlyko wpis o oczywiście go opłaciłem. Nie występowalem o REGON, NIP itd.
    Czy mogę przekroczyć termin rozpoczęcia działalności podany we wpisie czy
    też zobowiązuje mnie on do opłacania ZUS'ów itd od tej daty?
    pzdr
    DawidT

  • 2. Data: 2005-02-17 23:31:54
    Temat: Re: Rozpoczęcie dzialalności gospodarczej
    Od: "morghul" <t...@t...pl>

    A jeszcze jesli przekroczyłbym ten termin powiedzmy o 5 tygodniu to jakie
    konsekwencje może to mieć?
    DawidT

  • 3. Data: 2005-02-18 06:34:04
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "morghul" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mogę przekroczyć termin rozpoczęcia działalności podany we wpisie czy
    > też zobowiązuje mnie on do opłacania ZUS'ów itd od tej daty?

    Nie,
    wpis do EDG zawiera datę przewidywanego momentu rozpoczęcia działalności, a
    zus zaczynasz opłacać od momentu faktycznego rozpoczęcia (co powinno się
    zgadzać z datą z NIP-1/2).
    Oczywiście rozmawiamy nt przesunięcia terminu o kilka dni/tygodni.

    Jeżeli minie kilka miesięcy - US może poprosić Cię o wypis aktualny.

    Przynajmniej taka jest interpretacja warszawskich urzędów.

    Jako uzupełnienie dodam tylko, iż w Otwocku musiałem się sporo nakłócić z
    Panią z okienka w tej sprawie, ale w końcu przyznała mi rację (lub już nie
    chciało jej się) i przyjęła dokumenty rejestracyjne z datą rozpoczęcia 5
    tygodni późniejszą niż data z wpisu.
    :-)

    Jak jest w innych miastach: trudno powiedzieć, bo przecież każdy wie, że "co
    urząd to obyczaj..."
    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2005-02-18 13:03:29
    Od: "morghul" <t...@t...pl>

> [...]
    > Jeżeli minie kilka miesięcy - US może poprosić Cię o wypis aktualny.
    > Przynajmniej taka jest interpretacja warszawskich urzędów.

    Czyli nie mam co panikowac? Bo nawet jesli to będe musiał przynieść
    uaktualniony dokument potwierdzający wpis?
    Dziekuje ci bardzo bo juz mi sie wydawało że coś nabroiłem :D.
    DawidT

  • 5. Data: 2005-02-18 18:27:21
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Łukasz Kaliński napisał(a):

> [...]
    > zgadzać z datą z NIP-1/2).
    > Oczywiście rozmawiamy nt przesunięcia terminu o kilka dni/tygodni.

    A mi sie zawsze wydawalo ze ZUS placi sie od daty rozpoczecia
    zadeklarowanej w EDG! 7 dni od tej daty jest na zgloszenie dzialalnosci
    w ZUS-ie.

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 6. Data: 2005-02-19 09:49:44
    Od: "morghul" <t...@t...pl>

    > A mi sie zawsze wydawalo ze ZUS placi sie od daty rozpoczecia
    > zadeklarowanej w EDG! 7 dni od tej daty jest na zgloszenie dzialalnosci
    > w ZUS-ie.

    No to jak to jest? Kolega powyżej pisze ze nie było problemów z
    przekroczeniem tego terminu wiec... juz sam nie wiem co mam myślec, trochę
    sie niepokoje.
    DawidT

  • 7. Data: 2005-02-19 10:19:47
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > No to jak to jest? Kolega powyżej pisze ze nie było problemów z
    > przekroczeniem tego terminu wiec... juz sam nie wiem co mam myślec, trochę
    > sie niepokoje.
    > DawidT

    To jest tak, iż "co urząd to obyczaj".
    :-)

    Jeżeli chcesz mieć całkowitą pewność i spokój, zadzwoń do ZUS i US z
    informacją, że na wpisie masz datę rozpoczęcia np. 19 luty, ale jedziesz na
    ferie za granicę i wracasz dopiero pod koniec marca i czy możesz
    zarejestrować się w ZUS i US z datą 01.04....
    :-)

    A wyniki Twojego wywiadu chętnie usłyszymy na grupie...

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 8. Data: 2005-02-19 19:33:27
    Od: "morghul" <t...@t...pl>

> [...]
    > zarejestrować się w ZUS i US z datą 01.04....
    > :-)
    >
    > A wyniki Twojego wywiadu chętnie usłyszymy na grupie...

    No to tak też zrobie i napisze co mi powiedzą. W razie czego będe podpierał
    się twoimi doswiadczeniami w tej materii ;P w dyskusji z urzędem.
    pzdr
    DawidT

  • 9. Data: 2005-02-19 21:03:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Feb 2005, Black Peter wrote:
    [...]
    > + A mi sie zawsze wydawalo ze ZUS placi sie od daty rozpoczecia zadeklarowanej
    > + w EDG!

    :)
    IMO - nie.
    Mało - 'mój' ZUS wie że rozpocząłem później bo mają "nieurzędowe" :)
    powiadamianie z UM. Jest również w sąsiedniej dyskusji :)
    przejrzyj inne wątki.

    > + 7 dni od tej daty jest na zgloszenie dzialalnosci w ZUS-ie.

    ...po rozpoczęciu... a "data deklarowana" oznacza IMO że wcześniej
    nie wolno "podejmować DG" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-02-20 08:15:25
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > przejrzyj inne wątki.

    > ....po rozpoczęciu... a "data deklarowana" oznacza IMO że wcześniej

    Tak czy siak ja dla bezpieczenstwa przy rejestracji w UM podalem date
    miesiac do przodu (coby zdazyli mi wydac decyzje), od pelnego miesiaca
    (coby nie glowic sie w jakiej czesci zaplacic ZUS), i od razu podjolem
    dzialalnosc lacznie z wszystkimi oplatami :)

    pozdrawiam

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*