    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozwiązanie umowy o pracę
    Date: Fri, 11 Feb 2005 10:38:46 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@liese.tinet.pl

    > A to prawda i nie podważam - acz w kontekście "pracodawca nie będzie
    > chciał mi wypłacić należnego ekwiwalentu za urlop" nie wygląda na
    > to że pracodawca "nic" nie płaci.

    A o problemach finansowychpracodawcy doczytałeś?
    Jak jest wypłacalny to nie ma o czym mówić, inspekcja pracy zachęci go do
    wypłaty, szkoda zachodu z zatrzymaniami.

    > Nie rozumiem.
    > Umowa o pracę opisuje dwie sprawy:
    > - świadczenie pracownika
    > - zapłatę za pracę.

    Albo jeszcze parę innych rzeczy typu przysługiwanie służbowego samochodu,
    telefonu itd

    > Korzystanie z samochodu może być *wyłącznie* w celu "umożliwienia
    > realizacji umowy przez pracownika", czyli co najwyżej pracownik
    > może *odmówić* korzystania z samochodu jak pracodawca nie chce
    > dać zaliczki na paliwo - bo owo "korzystanie" jest "na rzecz
    > pracodawcy" a NIE "na rzecz pracownika". Korzystanie z samochodu
    > nie może być świadczeniem "na rzecz pracownika" bo:

    Jasne.
    Co praktycznie oznacza zazwyczaj że pracownik jeździ do pracy na koszt
    pracodawcy.

    > A, ciekawe jak ? :)
    > "oddać pracę w sensie fizycznym" czy jak ? ;)

    To był żart, nawet oprogramowania, czy praw do niego, wykonanego przez nią
    dla pracodawcy nie da się zwrócić.

    > Ależ *OCZYWIŚCIE* nie jest.
    > Problem w tym że państwo zastrzega sobie prawo używania przemocy (w tym
    > przemocy ekonomicznej) i niechętnie się tym prawem dzieli...

    Jasne.
    Tyle że egzekucja tego zatrzymanego mienia może być dłuższa niż egzekucja
    długu pracodawcy - i komornik ew. ma z czego egzekwować.

    > Od "egzekucji" jest komornik z wyrokiem (i z klauzulą)... nawet jeśli
    > nie jest to optymalne dla stron rozwiązanie...

    No i generalnie do tego to zmierza, ja bym tak zrobił.
    Po dwóch latach komornik może często co najwyżej osobę właściciela
    licytować....