  • Data: 2010-07-10 12:14:19
    Temat: Re: Rozwód - podział majątku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Jul 2010, 'Tom N' wrote:

> [...]

    Sprzeciw.
    W oświadczeniu dla UG/UM należy podać prawdę, a US ma prawo powołać
    się na nieprawdę podaną w urzędowym poświadczeniu (przepis niżej)
    i wyciągać z tego skutki podatkowe.
    Ba, może to zrobić "w obie strony", w zależności jak chce utopić
    podatnika: albo przyjąć z kamienną miną że dokument poświadcza
    prawdę (zmuszając tym samym podatnika żeby przyznał z kolei
    w postępowaniu administracyjnym przed UM/UG, że podał nieprawdę
    w oświadczeniu), i tak zrobił, albo - jeśliby miał w tym "interes"
    - wykazywać że dokument jest nieprawdziwy.

    "Bez znaczenia" jest tylko dla stanu faktycznego - z wątku wynika,
    że stan faktyczny jest taki iż samochód jest w majątku wspólnym,
    ale przecież "US nie ma pojęcia o stanie faktycznym, bo został
    przez podatnika wprowadzony w błąd" :P
    W takim przypadku trzeba by rozważyć czy:
    - należy się jeden mandat "administracyjny" (z tytułu poświadczenia
    nieprawdy we wniosku o dokument urzędowy)
    - należy się jeden mandat "podatkowy" (z tytułu braku zadeklarowania
    źrodła przychodu)
    - należą się oba mandaty

    IMHO - jeśli podatnik sprostuje dane w dowodzie rejestracyjnym
    należy się tylko 1. mandat (bo wnioski wyprowadzone przez US
    były "urzędowo prawidłowe", ale NIE wynikały z faktu wprowadzenia
    US w błąd przez podatnika, US dokumenty pobrał sam a nie od
    podatnika), jeśli podatnik nie sprostuje danych z dowodu należy
    się tylko drugi, a oba naraz nigdy.
    Widzi ktoś inną możliwość? (pomijam wykazanie, że żona miała
    dostateczny majątek odrębny aby zakupić samodzielnie samochód :D)

    > OIDP to Gotfryd taki stan podsumował jako poświadczenie nieprawdy
    > w dokumentach ;P

    I tak bym to widział.

    Podatniczka oświadczyła w urzędowym piśmie (przy rejestracji pojazdu)
    że jest wyłącznym właścicielem pojazdu, US nie widzi powodu :P
    żeby dochodzić czy było inaczej, nie dochodzi - lecz wyciąga
    wnioski z posiadanej informacji.
    Pyta skąd miała pieniądze.

    Na podstawie art.194 Ordynacji (polecam :D):
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    +++
    art. 194
    § 1. Dokumenty urzędowe sporzšdzone w formie okreœlonej przepisami
    prawa przez powołane do tego organy władzy publicznej stanowią
    dowód tego co zostało w nich urzędowo stwierdzone.
    ---

    Po prawdzie par.3 wskazuje, że urząd *może* przeprowadzić dowód
    przeciwko treści dokumentu, ale w omawianym przypadku urząd jest
    wręcz hm... "zainteresowany" stanem zastanym.

    pzdr, Gotfryd