  • 1. Data: 2006-05-21 15:59:16
    Temat: Ryczałt ewidencjonowany a pracodawca
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Witam Szacowne Grono :)

    Mam do Was moi drodzy drobne pytanko:
    - otóż prowadzę DG opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych, VAT-manem także jestem. Czy w oparciu o UoPDoOF,
    rozdział 2 art. 8 pkt 2 który brzmi:
    Jeżeli podatnicy wymienieni w ust. 1 pkt 6 nie zamierzają wykonywać
    działalności na rzecz byłych lub obecnych pracodawców, mogą do dnia
    rozpoczęcia działalności, o którym mowa w art. 7, zawiadomić naczelnika
    urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika o
    korzystaniu z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych. W przypadku gdy podatnik lub spółka dokona sprzedaży
    towarów handlowych lub wyrobów lub uzyska przychody ze świadczenia usług na
    rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, traci prawo do ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych i poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca
    roku podatkowego opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

    Czy dobrze rozumuję że gdybym wykonał usługę na rzecz pracodawcy i wystawił
    mu fakturę - wówczas z "automatu wylatuję" z ryczałtu.
    Ale czy jeżeli KUPIĘ od swojego pracodawcy kilka urządzeń i on mi wystawi
    fakturę - mogę bez "obawy że wylecę z ryczałtu" je kupić?

    Moim zdaniem mogę, ponieważ przytoczony artykuł z ustawy stanowi o tym że
    gdybym to ja SPRZEDAŁ pracodawcy te urządzenia to wtedy bym "wypadł z
    ryczałtu".

    Za wzięciu udziału w tym wątku - z góry dziękuje.

    Herbi
    21-05-2006 17:59:09

  • 2. Data: 2006-05-21 16:02:02
    Temat: Re: Ryczałt ewidencjonowany a pracodawca
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 maj o godzinie 17:59, na pl.soc.prawo.podatki, Herbi napisał(a):

> [...]
    > Ale czy jeżeli KUPIĘ od swojego pracodawcy kilka urządzeń i on mi wystawi
    > fakturę - mogę bez "obawy że wylecę z ryczałtu" je kupić?

    Zle zadałem pytanie :(
    Oczywiście kupić można zawsze ;)
    Chodziło mi o fakt nabycia oraz wpisania dowodu zakupu do rejestru zakupów
    Vat i ODLICZENIE VATu z tej faktury zakupowej?

    --
    Herbi
    21-05-2006 18:02:00