    From: "Efreet" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt, ryczałt, ryczałt raz jeszcze...
    Date: 21 Oct 2007 15:01:37 +0200

    > :) a ja przed przerwą... ;p

    Przed ?? Nie nie .. nie uciekaj stad :)
    jesli tu zostaniesz, to tyle pro publico bono, ze ho ho ;)
    Czy mam moze odpisac, ze ja po dzwonku ?? ;>

    > No i dwie odpowiedzi na pytania już masz :))
    > Ja sobie też popiszę, mogę? ;>
    > [...]

    Oh, falszywa skromnosc ;P Akurat m.in. o Tobie
    pisalem (dzien bez wazeliny to dzien stracony ;)

    > Wynikałoby z tego, o co już cef pytał, że na dzień dzisiejszy, to Ty kpir
    > prowadzisz, prawda?
    > (patrz: koszty)

    Tak jest prosze Panią ;)

    > Nie może wykonywać, bo w ustawie, której Ci się nie chce (;p) poszukać
    > napisano tak:

    Nie nie nie...ja ja odnalazlem i nawet przeczytalem...
    mi sie jej nie chce zrozumiec ;P

    > "Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (...) nie
    > stosuje się do podatników:
    > (...)
    > 3) *osiągających w całości lub w części przychody z tytułu* (...)"
    > (art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym).

    No wlasnie o ten zapis mi chodzilo (co jest dowodem zarazem, ze ustawe
    przeczytalem ;)

    > Wniosek nasuwa się sam, prawda? Możesz sobie do 20 stycznia wybrać ryczałt
    > i dopóki nie osiągniesz "zakazanego" przychodu jesteś sobie na ryczałcie :)

    No dobra. To mam czas do 20.01. ;)

    > Katalog wyłączeń masz właśnie w tymże artykule i poza tym załącznik nr 2 do
    > ustawy (ta Twoja tabelka), która też zatytułowana jest "wykaz usług,
    > *których świadczenie* wyłącza podatnika..."

    Widzialem, bo przeciez sam zaznaczylem, ze sport jest zakazany (co jest juz
    drugim dowodem na to, ze jednak nie jestem leserem... albo nie.. ze jednak
    czytalem ;)

    > Świadczenie, nie wpisanie w EDG
    >
    > Usługi związane z rekreacją, kulturą i sportem faktycznie wyłączone z
    > ryczałtu :)

    Dobra. To tyle wiem juz. Dzieki.
    Dodajmy, ze tamte tabelki tez jakos enigmatyczne mialy zapisy, ze nie do konca
    wiedzialem, czy moge je odniesc do rodzaju wykonywanej przeze mnie
    dzialalnosci. Ale to jeszcze sobie poczytam i pomysle. Najwyzej znowu zapytam ;)

    > Stawki ryczałtu można podzielić na:
    > - handel 3%
    > - produkcja i transport ciężki 5,5%
    > - usługi 8,5%
    > - reprodukcja komputerowych nośników informacji, pośrednictwo w handlu
    > hurotwym, w sprzedaży pojazdów mech., hoteli, parkingów, wynajem
    > samochodów, doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego - 17%
    > - wolne zawody - 20%
    > Po więcej szczegółów, wybacz, ale odeślę Cię do ustawy ;p

    Nie ma sprawy. Tylko bym prosil o jakies dokladniejsze wskazania
    (a moze ja tak dobrze juz nie pamietam, ze to to tak explicite ??)

    > To już Tommy napisał 50 tys. euro :)
    > Dotyczy oczywiście pdof, nie ryczałtu, ale to pewnie dla Ciebie oczywiste.
    > Podstawę masz tu art. 22k ust.7,8.
    > Ograniczenie - mały podatnik - definicja też w ustawie ;p
    > Drugie, może nie ograniczenie, ale uwaga - wchodzi w skład pomocy de
    > minimis, czyli obniża kwotę, o którą możesz ewentualnie się starać w formie
    > unijnej dotacji.

    A jak <3,5k, to nie wchodzi w de minimis ?? Czy totalnie zastapiono te
    przepisy ??

    > A ten okres użytkowania, to skąd się wziął? ;>

    A no bo ja czytalem, ze nietrwaly musi spelaniac dwa warunki:
    a) <3,5k
    b) okres uzytkowania <1 rok

    > Bo tak, między bogiem a prawdą, kupując środek trwały, nawet o wartości
    > pow. 3,5 tys zł, przy założeniu, że będziemy go używać krócej niż rok, to
    > ja nie widzę przeciwskazań, żeby i bez tego przepisu wrzucić go w całości w
    > koszty, a co? ;>
    > Oczywiście trzeba konsekwentnie pozbyć się tego środka przed upływem roku,
    > ale przeciwskazań brak.
    > IMO, oczywiście :)

    Ale..jak to ?? ze w est, a potem ksiazke zniszczen czy cus ??
    Eee..ja sie nie znam..a z ta cywilna to juz w ogole...
    ja generalnie postuluje, zeby dawac (najlepiej w urzedzie,
    bo skad mlody czlowiek, albo i stary, zakladajacy DG
    ma wiedziec, co moze, co mu wolno, jakie musi miec licencje)
    samouczki takie...

    > Faktycznie było dzisiaj słońce :)

    Dzis znow jest :)
    I spokoj..taka, ze tak powiem, cisza...