  • Data: 2007-10-22 19:11:56
    Temat: Re: Ryczałt, ryczałt, ryczałt raz jeszcze...
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21 Oct 2007 15:01:37 +0200, Efreet napisał(a):

    Ja:
    > Przed ?? Nie nie .. nie uciekaj stad :)
    Czasu coraz mniej, ot co!
    [...]
    wazelinę wycięłam ;)

    > Nie nie nie...ja ja odnalazlem i nawet przeczytalem...
    > mi sie jej nie chce zrozumiec ;P

    hmm.. i myślisz, że jak ja rozumiem to po swojemu, to Tobie to wyjdzie na
    dobre? ;>
    Niepoprawny optymista!

    [...]
    > Nie ma sprawy. Tylko bym prosil o jakies dokladniejsze wskazania
    > (a moze ja tak dobrze juz nie pamietam, ze to to tak explicite ??)

    Napisałam Ci ogólnikowo. W ustawie rodzaje działalności są nieco bardziej
    dookreślone, choć katalog, poza wyłączeniami jest otwarty.

    Ustawę masz tu:

    http://bap-psp.lex.pl/serwis/podatki/akty/98.144.930
    .htm

    Ciebie interesuje (jakbyś sam się nie mógł zdecydować ;p) w szczególności
    art. 12 (stawki w odniesieniu do rodzajów), wspomniany już chyba przeze
    mnie art. 8 o wyłączeniach i załącznik nr 2.
    Choć szczerze mówiąc polecam jeszcze art. 20, 21 i nie zaszkodzi art. 22.

    W sumie to jak do stycznia, to może przeczytaj całość? ;>
    Podzielisz się wrażeniami... ;)

    > A jak <3,5k, to nie wchodzi w de minimis ?? Czy totalnie zastapiono te
    > przepisy ??

    A to już Gotrfyd Ci już opisał :)
    nawiasem mówiąc - mój autorytet (ja też się podlizuję, a co?! ;))

    > Ale..jak to ?? ze w est, a potem ksiazke zniszczen czy cus ??

    Kupując środek trwały, nawet o wartości powyżej 3,5 tys. zł, przy
    założeniu, że będzie Ci służył tylko przez niespełna rok, bo np.
    przewidujesz, że ulegnie do tej pory zniszczeniu, albo, że przed upływem
    roku sprzedasz, albo i co innego, to wtedy w momencie zakupu JA
    (podkreślam, żeby nie było wątpliwości) wpisuję taki środek w koszty.

    Tylko faktycznie, potem ma go nie być. W przypadku, gdyby jednak okres
    użytkowania uległ przedłużeniu, należałoby popełnić korektę, wyksięgować
    wartość jednorazowego odpisu, zastosować odpowiednią stawkę amortyzacyjną,
    dopłacić podatek...

    > Eee..ja sie nie znam..a z ta cywilna to juz w ogole...

    W sensie, że cywilna na ryczałcie, a Ty na kpir, albo odwrotnie? ;>
    To co Ci tu jeszcze napisać? Większymi literkami? ;>
    no to masz:
    BRAK PRZECIWSKAZAŃ :))

    > ja generalnie postuluje, zeby dawac (najlepiej w urzedzie,
    > bo skad mlody czlowiek, albo i stary, zakladajacy DG
    > ma wiedziec, co moze, co mu wolno, jakie musi miec licencje)
    > samouczki takie...

    A widzisz! tu "mój" terytorialnie US w momencie przyjmowania karty
    zgłoszenia DG, ma taką klauzulkę, z której wynika wybór nowego "działacza",
    gdzie się określa, czy się chce skorzystać z możliwości przeszkolenia w tym
    zakresie przez urzędnika.
    Niestety nie znam żadnego delikwenta, który by skorzystał z takiej
    możliwości, stąd brak możliwości oceny tego, co oferuje w tym zakresie US.

    > Dzis znow jest :)
    > I spokoj..taka, ze tak powiem, cisza...

    Bo to była cisza przed burzą! Taką wiesz, oczyszczającą ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna