  • 11. Data: 2005-08-29 12:10:02
    Temat: Re: Ryczaly + VAT a konto bankowe
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

> [...]
    >
    > IMO "oraz" po polsku zdecydowanie nie znaczy "lub" :) a właśnie "i".

    > ...no jasne.
    > Kupić sobie auto "dla siebie" możesz iść z walizką pieniędzy ;)

    > ...przeczytaj w końcu sąsiednie wątki :]
    > Konieczność "firmowości" konta nie wykała z przepisów podatkowych,
    > prawa o DG itp a z prawa bankowego.
    > "Firmowość" konta objawia się w konieczności zgłoszenia do US i ZUS
    > że dane konto jest WYKORZYSTYWANE do DG !
    > A czy może być wykorzystywane - to wiesz z umowy którą zawierałeś
    > z bankiem. Bank MÓGŁ nie wyrazić zgody na korzystanie z danego

    tzn ryczałtowcy nie mają obowiązku płacić podatku przelewem.
    ZUS za to trzeba płacić przelewem ale tak czy inaczej lepiej jest mieć
    konto bankowe a jeżeli w zadnej z ustaw nie jest napisane że musi to być
    takie a takie konto
    idę do banku i wybieram najkorzystniejszą ofertę....

  • 12. Data: 2005-08-29 18:08:53
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    > Konieczność "firmowości" konta nie wykała z przepisów podatkowych,
    > prawa o DG itp a z prawa bankowego.

    Ok, pomeczylem infolinie mojego banku, nie zabrania on wykorzystywania konta
    osobistego do prowadzenia DG.

    Wiec jesli nie ma tez takie obowiazku, z przepisow podatkowych to firmowego
    nie otwieram, bo nie ma sensu.
    Poprostu to konto osobiste podam w formularzu NIP-1 i zglosze do ZUS.

    Jutro jeszcze dla pewnosci do informacji w US pojde.

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 13. Data: 2005-08-30 08:05:40
    Od: "Jacek Bronowski" <j...@p...pl>

    > Wiec jesli nie ma tez takie obowiazku, z przepisow podatkowych to
    firmowego
    > nie otwieram, bo nie ma sensu.
    > Poprostu to konto osobiste podam w formularzu NIP-1 i zglosze do ZUS.

    Jest jeszcze jeden aspekt, o ktorym nikt nie wspomnial. W razie jakiejs
    zaleglosci (US, ZUS itp) posiadajac odrebne konto firmowe (podane w US i
    ZUS) instytucje te moga ci zajac srodki tylko z tego konta a do ROR-u nic
    nie maja. Jezeli natomiast zglosisz ROR jako firmowe wszystkie srodki na tym
    koncie sa do ewentualnej dyspozycji (obu instytucji i komornikow)...
    IMHO warto miec oddzielne konto firmowe sluzace do rozliczen z DG, na ktorym
    nie ma na co dzien za duzo srodkow. Tak na wszelki wypadek, nawet jesli
    zakladasz, ze nie bedziesz mial zaleglosci sciganych zajeciem konta... Mi
    juz sie kilkakrotnie zdarzyly "pomylkowe" zajecia konta przez ZUS. Sprawa
    jest do wyjasnienia, ale przez kilka-kilkanascie dni masz zablokowane srodki
    na koncie - czyli jezeli jest Twoje jedyne konto - zostajesz bez dostepu do
    zadnych pieniedzy!
    Koszt najtanszych wersji kont firmowych to kilka do 30 PLN miesiecznie wiec
    IMHO - warto.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --------------
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto.risp.pl - f...@r...pl
    Aktualnie 3810 zdjęć z 7 krajów.

  • 14. Data: 2005-08-30 10:31:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Rafal M wrote:

    > Ok, pomeczylem infolinie mojego banku, nie zabrania on wykorzystywania
    > konta osobistego do prowadzenia DG.

    Dali ci to na piśmie? Byłbym ździwiony. Lepiej przeczytaj dokładnie
    umowę twojego rachunku. I pamiętaj, że będziesz płacił podwójny podatek
    od odsetek. Chociaż przy obecnym oprocentowaniu to belkowe i tak
    najczęściej wychodzi zero.

  • 15. Data: 2005-08-30 10:54:05
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Jacek Bronowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Koszt najtanszych wersji kont firmowych to kilka do 30 PLN miesiecznie
    > wiec
    > IMHO - warto.

    Ok, zaluzmy ze otworze konto firmowe.
    Bede mogl wtedy placic za towar dla firmy z rach osobistego? Chodzi mi o to,
    ze do konta osobistego mam wydata debetowa karte embosowana (wypukla Visa
    Classic) co mi ulatwi platnosci przez internet (do konta firmowego dostane
    tylko Visa Electron).

    Sprawa druga, czy majac to konto firmowe bede mogl przyjmowac wplaty za
    towar od osob fiz bez DG na konto osobiste? Bede mial sklep internetowy, a
    wiele osob korzystajacych z netu ma konto w mBanku, jesli bede przyjmowal
    wplaty tez na to konto (osobiste) to by to ulatwilo klienta zycie :)

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 16. Data: 2005-08-30 11:06:30
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Rafal M napisał:

> [...]
    > a wiele osob korzystajacych z netu ma konto w mBanku, jesli bede
    > przyjmowal wplaty tez na to konto (osobiste) to by to ulatwilo klienta

    A czemu nie otworzysz konta firmowego w mBanku. Miesięcznie kosztuje ono
    0 zł. Przelewy podatkowe też o zł/szt.

    pzdr

    Tomek

    Najwiekszy MOTO-serwis w Polsce >>> http://link.interia.pl/f18af

  • 17. Data: 2005-08-30 11:18:47
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > A czemu nie otworzysz konta firmowego w mBanku. Miesięcznie kosztuje ono 0
    > zł. Przelewy podatkowe też o zł/szt.

    Hmm faktycznie prowadzenie bezplatne jest :) Moze to bedzie moje drugie
    konto firmowe.
    Bo rachunek glowny wole jednak miec w banku ktory ma fizyczny oddzial. Chyba
    otworze w MultiBanku, gdzie teraz mam konto osobiste i nie narzekam.
    Oplaty za firmowe w MultiBanku razem z karta to 12 zl miesiecznie, znacznie
    wiecej niz osobiste, ale kosmos tez to nie jest ;)

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 18. Data: 2005-08-31 12:27:15
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl> napisał w wiadomości
    > Jutro jeszcze dla pewnosci do informacji w US pojde.

    Bylem w US. Wg pani w informacji jesli jestem VATowcem to MUSZE miec konto
    firmowe.

    Jezeli byl bym na ryczalcie _bez_ vat wtedy konta firmowego miec nie trzeba.

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 19. Data: 2005-08-31 12:50:38
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Rafal M napisał:

> [...]
    > konto firmowe.
    >
    > Jezeli byl bym na ryczalcie _bez_ vat wtedy konta firmowego miec nie

    A czy ta Pani na poparcie swojej jakże genialnej tezy podała jakiś przepis?.
    Kolejny dowód na to, że w okienkach siedzą .....

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2005-08-31 13:10:58
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    > A czy ta Pani na poparcie swojej jakże genialnej tezy podała jakiś
    > przepis?.
    > Kolejny dowód na to, że w okienkach siedzą .....

    Nie wogole teko nie popierala ;) Moze zadzwonie do innego urzedu dla
    sprawdzenia?:>

    Odpowie mi ktos na pytanie czy jak mam konto firmowe i zaplace w internecie
    za towar karta z konta osobistego to nie bede mial zadnych problemow?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu