  • 1. Data: 2005-01-18 13:40:14
    Temat: SAMOCHÓD AMORTYZACJA
    Od: "TREEMAT" <t...@i...pl>

    męczę sie juz z tym miesiąc, czytam przepisy i dalej nie wiem co zrobić
    prowadzę DG mam samochód cięż.wartość początkowa niska 10500,-
    zamortzowany,popsuł sie i go naprawiłam, koszt części + naprawy ok.7000,00
    czy wpisać to bezpośrednio w koszty, czy oszacować na nowo jego wartość i
    amortyzować,
    w przepisach mówią o modernizacji , ulepszeniu i REKONSTRUKCJI, czy to jest
    rekonstrukcja??????????
    P O M O C Y!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    TREEMAT
    Systemy parkietowe
    Kłobucka 8 paw. 22
    tel. (022) 607 98 61
    tel. 0502 054 730

  • 2. Data: 2005-01-18 14:01:57
    Temat: Re: SAMOCHÓD AMORTYZACJA
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/18/2005 2:40 PM, Użytkownik TREEMAT napisał:

    > w przepisach mówią o modernizacji , ulepszeniu i REKONSTRUKCJI, czy to jest
    > rekonstrukcja??????????

    Dokładnie to mówią: "jeżeli ... uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy,
    rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji". A więc nie ważne
    jest czy to była (albo i nie) rekonstrukcja
    (http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=53009) tylko czy w jej wyniku nastąpiło
    ulepszenie. Jeżeli było ulepszenie -> zwiększenie wartości, jeżeli nie
    było ulepszenia -> koszty, niezależnie od wysokości i ich relacji do
    wartości początkowej maszynerii.

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2005-01-18 18:21:25
    Od: "Paweł R" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > ulepszenie. Jeżeli było ulepszenie -> zwiększenie wartości, jeżeli nie
    > było ulepszenia -> koszty, niezależnie od wysokości i ich relacji do

    Witam!
    Jeżeli w koszty, to byłoby bezpieczniej na każdej fakturze napisać, że to
    remont bieżący tego samochodu.
    Bynajmniej tak niedawno poinformowała mnie księgowa.

    Paweł R